Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2018


conservator

Recommended Posts

conservator
3 minuter sedan, skrev möljis:

Jag tror att MFF är på gång, så det blir nog tufft för mina (och många andras) favoriter.

Men en pinne skulle sitta fint.....Fjoluson, en klippa, är avstängd också.

Hoppas att det blir en bra och juste match.

Ja det känns som att de är på G och har numera åter igen 2 kvalitetsspelare på varje plats så 

jag tror att samtliga poäng stannar här :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 591
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    100

  • GreenValley

    60

  • frogfish

    57

  • broder tuk tuk

    46

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev conservator:

Ja det känns som att de är på G och har numera åter igen 2 kvalitetsspelare på varje plats så 

jag tror att samtliga poäng stannar här :-)

Lär ju visa sig om MFF är på G, vore skönt för kropp och själ om det blir en säker 3p med detta menar jag stabilt spel och inget dravel.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
3 minuter sedan, skrev 65Selander:

Lär ju visa sig om MFF är på G, vore skönt för kropp och själ om det blir en säker 3p med detta menar jag stabilt spel och inget dravel.

IMG_3438.thumb.PNG.8309d0da6879fb59eb8d75049bb75127.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev möljis:

jag hoppas givetvis att du har fel.....

Han har haft fel förr, bara att läsa första inlägget i denna tråd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
11 minuter sedan, skrev GreenValley:

Han har haft fel förr, bara att läsa första inlägget i denna tråd.

 

Det har hänt att jag har haft fel men oftast har det stämt väldigt bra :-) ang. första inlägget så återstår det att se om jag hade rätt eller fel, än har jag inte gett upp att det ska slå in trots en knackig vår !

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev conservator:

Börja med lördagens match kl 18.00 på Malmö stadion, det är inte samma MFF som i våras :-)

Nä inga dåliga förstärkningar de köpt in..... man kan nog inte räkna ut dem, massor av poäng kvar att spela om..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nog har de råd, och ska det gå hela vägen i år behövs spelare som han..

Har är ju skadad och rehaben ska pågå 6 veckor till  så i början av Oktober kanske han kan konkurrera om platserna,men det vore ju helt underbart om det gick att köpa ut honom.

Han vill inte spela i 3dje divisionen och han VILL tillbaka till Norrköping, tror inte så många klubbar i Europa är pigga på att köpa en skadad spelare så Hunt sitter nog med ett ess i rockärmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev kenneth073:

Har är ju skadad och rehaben ska pågå 6 veckor till  så i början av Oktober kanske han kan konkurrera om platserna,men det vore ju helt underbart om det gick att köpa ut honom.

Han vill inte spela i 3dje divisionen och han VILL tillbaka till Norrköping, tror inte så många klubbar i Europa är pigga på att köpa en skadad spelare så Hunt sitter nog med ett ess i rockärmen.

Så är det, och med lite flyt kan han åter lyckas i snoka....och bli attraktiv på marknaden...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 timmar sedan, skrev conservator:

Det har hänt att jag har haft fel men oftast har det stämt väldigt bra :-) ang. första inlägget så återstår det att se om jag hade rätt eller fel, än har jag inte gett upp att det ska slå in trots en knackig vår !

Det är aldrig försent att ge upp, Malmö måste ta full poäng i resterande 15 matcher för att vara med i kampen om guldet.

Jag sätter alla mina innestående MPR-baht på att det inte händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Det är aldrig försent att ge upp, Malmö måste ta full poäng i resterande 15 matcher för att vara med i kampen om guldet.

Jag sätter alla mina innestående MPR-baht på att det inte händer.

Skulle bli förvånad om de inte tar full pott :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nä inga dåliga förstärkningar de köpt in..... man kan nog inte räkna ut dem, massor av poäng kvar att spela om..

MFF har så jäkla mycket pengar, så det blir snedvriden konkurrens.

Dom kan ju köpa allt dom vill, från vilken klubb som helst i allsvenskan.

Så det är bra om dom inte vinner....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev GreenValley:

Det är aldrig försent att ge upp, Malmö måste ta full poäng i resterande 15 matcher för att vara med i kampen om guldet.

Jag sätter alla mina innestående MPR-baht på att det inte händer.

Håller helt med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎07‎-‎27 at 09:07, skrev möljis:

Ja det finns säkert pengar så det räcker till. Släpper Peter Hunt ifrån sig Totte, så är

det nog dags att snåla Hunt avgår.

Snok ska inte hålla på att betala dyrt för hemvändare. Vill han hem, och det är en rimlig peng, så javisst. Annars ska de fortsätta på samma bana som Janne påbörjade, dvs bygg underifrån (åldersmässigt). Annars är risken att det blir som förr när de fick storhetsvansinne. Visst kan Snok vinna guld då och då, men vi har inte muskler att köpa oss till det (som vissa andra.....).

 

Sen tackar jag givetvis inte nej till en motiverad Totte. Dock inte på bekostnad av nuvarande strategi.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
6 minuter sedan, skrev frogfish:

Snok ska inte hålla på att betala dyrt för hemvändare. Vill han hem, och det är en rimlig peng, så javisst. Annars ska de fortsätta på samma bana som Janne påbörjade, dvs bygg underifrån (åldersmässigt). Annars är risken att det blir som förr när de fick storhetsvansinne. Visst kan Snok vinna guld då och då, men vi har inte muskler att köpa oss till det (som vissa andra.....).

 

Sen tackar jag givetvis inte nej till en motiverad Totte. Dock inte på bekostnad av nuvarande strategi.

Malmös muskler har de väl trots allt spelat sig till, och det råder väl ingen brist på egna produkter !

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev conservator:

Malmös muskler har de väl trots allt spelat sig till, och det råder väl ingen brist på egna produkter !

Så är det, zlatankulorna la grunden till ett riktigt imponerande bygge och sidleds-danne har gjort ett fint jobb med att köpa billigt och sälja dyrt👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 minut sedan, skrev hamnoi:

Så är det, zlatankulorna la grunden till ett riktigt imponerande bygge och sidleds-danne har gjort ett fint jobb med att köpa billigt och sälja dyrt👍

Måste också lägga till MPR:s stora favorit som den största faktorn till att kassan ser ut som den gör idag, utan honom inget CL spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev conservator:

Måste också lägga till MPR:s stora favorit som den största faktorn till att kassan ser ut som den gör idag, utan honom inget CL spel.

Japp, helt riktigt. Hade älskat rosengris om han spelade i blåvitt, nu inte lika mycket😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Japp, helt riktigt. Hade älskat rosengris om han spelade i blåvitt, nu inte lika mycket😉

Skönt att fanskapet lägger av efter denna säsong, sen återstår bara ett hatobjekt och det är den långhåriga stryparen i Djurgårdens mittförsvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Skönt att fanskapet lägger av efter denna säsong, sen återstår bara ett hatobjekt och det är den långhåriga stryparen i Djurgårdens mittförsvar.

Tror inte att sista ordet är sagt i den frågan, förbered dig på ytterligare ett år :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev GreenValley:

Skönt att fanskapet lägger av efter denna säsong, sen återstår bara ett hatobjekt och det är den långhåriga stryparen i Djurgårdens mittförsvar.

Lugnt, haschblossaren Carlos tar upp rosengris mantel👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev conservator:

Malmös muskler har de väl trots allt spelat sig till, och det råder väl ingen brist på egna produkter !

Det var ju iofs inte min poäng, poängen var att Peking ska hålla sig borta från dyra värvningar då det inte finns resurser till det i långa loppet. Vi är ett topp-6-lag som får till det ibland. Och man får mätta munnen efter matsäcken.

 

Sen har du rätt i MFFs ekonomiska sits, men det finns ju andra lag i ligan.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev GreenValley:

Skönt att fanskapet lägger av efter denna säsong, sen återstår bara ett hatobjekt och det är den långhåriga stryparen i Djurgårdens mittförsvar.

Jo, vad den långhåriga tönten håller på med kan han bara svara på själv. Omognare vuxenbarn får man leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, vad den långhåriga tönten håller på med kan han bara svara på själv. Omognare vuxenbarn får man leta efter.

En liten armbåge ifrån SuperMackan fixar problemet :-)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...