Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2018


conservator

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev wavis:

Har du marklägenhet...🤗

Nej 5:e våningen. Kommer dock att landa på Råsundavägen så det blir en ädel död :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 591
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    100

  • GreenValley

    60

  • frogfish

    57

  • broder tuk tuk

    46

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sebastian Larsson är ett jävla rövhål.

 

Saxat från kvällsblaskan:  

SOTJI/STOCKHOLM. Matchen mot Tyskland avslutades med kaosscener sedan två tyska ledare hånat Janne Andersson. 

En stund senare bad tyskarna om ursäkt. 

Men det struntar Sebastian Larsson i. 

– Jag hörde att de hade bett om ursäkt, men vad det gäller mig godtar jag inte en sådan ursäkt, säger han. 

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

AIK uppträder som de alltid gjort, inga konstigheter där.

Och Seb lever ju inte riktigt som han lär.

 

Men skit samma. MFF ska ha en eloge för sin match. Med omutad domare och sportsligare motståndare hade det varit annorlunda siffror.

 

Men vi Snokar är nöjda med säsongen ändå. Med en budget som AIKs p12'or är det helt godkänt. Dessutom piskade vi dem ordentligt på Parken:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

AIK uppträder som de alltid gjort, inga konstigheter där.

Och Seb lever ju inte riktigt som han lär.

 

Men skit samma. MFF ska ha en eloge för sin match. Med omutad domare och sportsligare motståndare hade det varit annorlunda siffror.

 

Men vi Snokar är nöjda med säsongen ändå. Med en budget som AIKs p12'or är det helt godkänt. Dessutom piskade vi dem ordentligt på Parken:big_smile:

Ja, det var synd att en felaktig frispark ska få avgöra en match. Synd om malmö. och om oss IFK:are.

Men jag håller med dig, vi får vara jäkligt nöjda med säsongen. Rapporter hemifrån säger att det är

bra sammanhållning i truppen, grabbarna spelar golf på Bråvikens golfbana.

Jag tror att även om Malmö hade fått sin rättmätiga seger så hade vi haft svårt att gå ifatt AIK.

Svår match i sista omgången, Häcken borta. En Europaplats borde i alla fall vara klar nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här i efterhand kan man ju efter tv-bilder konstatera 2.0 målet var offside, frisparken kunde nog vilken domare som helst tagit.

Det stora misstaget var uppmätningen av avstånd där ligger den stora skandalen och jag tror inte han satt den med korrekt avstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bambam:

Så här i efterhand kan man ju efter tv-bilder konstatera 2.0 målet var offside, frisparken kunde nog vilken domare som helst tagit.

Det stora misstaget var uppmätningen av avstånd där ligger den stora skandalen och jag tror inte han satt den med korrekt avstånd.

År 2015 avgör MFF mot AIK i 95minuten i vad som var en solklar offside. Då lät det så här :det jämnar ut sig. Andra tongångar igår :)

Helt rätt att blåsa för offside. Spelaren är offside vilket syns på bilderna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev möljis:

Ja, det var synd att en felaktig frispark ska få avgöra en match. Synd om malmö. och om oss IFK:are.

Men jag håller med dig, vi får vara jäkligt nöjda med säsongen. Rapporter hemifrån säger att det är

bra sammanhållning i truppen, grabbarna spelar golf på Bråvikens golfbana.

Jag tror att även om Malmö hade fått sin rättmätiga seger så hade vi haft svårt att gå ifatt AIK.

Svår match i sista omgången, Häcken borta. En Europaplats borde i alla fall vara klar nu

För IFK var oavgjort ett rätt ok resultat, vi både drog ifrån Malmö och knappade in på AIK i och med segern mot Östersund.

IFK har knappat in 4 poäng på AIK i de senaste 2 omgångarna, fortsätter den trenden så hinner vi förbi!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Heja Bajen 🏁🇳🇬

Skål på den för du kan inte vara nykter med en sådan kommentar :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Trident:

År 2015 avgör MFF mot AIK i 95minuten i vad som var en solklar offside. Då lät det så här :det jämnar ut sig. Andra tongångar igår :)

Helt rätt att blåsa för offside. Spelaren är offside vilket syns på bilderna. 

Det måste ha varit i nedflyttningsstriden, för då var det helt andra lag som gjorde upp om guldet (och som tog det):big_smile:

 

Men det måste vara skönt att få "ge igen" på MFF, särskilt som du väntat 3 år på detta...….

 

Målen satt väl som de skulle. Uppträdandet tyckte jag dock var långt ifrån vad sport handlar om. Dock var jag inte så förvånad.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

För IFK var oavgjort ett rätt ok resultat, vi både drog ifrån Malmö och knappade in på AIK i och med segern mot Östersund.

IFK har knappat in 4 poäng på AIK i de senaste 2 omgångarna, fortsätter den trenden så hinner vi förbi!

Härligt positivt tänk, men jag tror nog tyvärr att det är kört.....

Synd att Sebastian Larsson hade den dåliga smaken att gå till AIK, är ju en klasspelare.

Bara att gratulera AIK.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Härligt positivt tänk, men jag tror nog tyvärr att det är kört.....

Synd att Sebastian Larsson hade den dåliga smaken att gå till AIK, är ju en klasspelare.

Bara att gratulera AIK.

Han är duktig, men det är en grinig "j*vel". Han var ju den som grät mest när nån 80-årig tysk hötte näven mot Sverige i VM, men det är tydligen andra regler för honom (Larsson).

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Härligt positivt tänk, men jag tror nog tyvärr att det är kört.....

Synd att Sebastian Larsson hade den dåliga smaken att gå till AIK, är ju en klasspelare.

Bara att gratulera AIK.

Jag tror inte IFK var särskilt intresserade av Sebastian. Det är en sån kille som inte passar in i IFK, han kan

förstöra mer än han kan göra bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev möljis:

Jag tror inte IFK var särskilt intresserade av Sebastian. Det är en sån kille som inte passar in i IFK, han kan

förstöra mer än han kan göra bra.

Nja....men ok du kan ha rätt.

Men har alltid gillat han som spelare, var fan säker på att han skulle sätta frisparken.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om några timmar beger jag mig till Vällingby/Grimsta för att stötta våra IFK-kämpar i kampen om de ädla medaljerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev GreenValley:

Om några timmar beger jag mig till Vällingby/Grimsta för att stötta våra IFK-kämpar i kampen om de ädla medaljerna!

Ja, och det gick bra, men jag hörde att spelet var kasst. Skönt dock med tre pinnar, och klar Europaplats!

Och så hejar vi på Östersund i kväll!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev möljis:

Ja, och det gick bra, men jag hörde att spelet var kasst. Skönt dock med tre pinnar, och klar Europaplats!

Och så hejar vi på Östersund i kväll!

Det är bollarna i mål som räknas😎

 

Hoppas Östersund (och domarn) står upp ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utgår ifrån att Malmö släpper fram norrping till 3 poäng så dom kan puffa ner gnagarna.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

Utgår ifrån att Malmö släpper fram norrping till 3 poäng så dom kan puffa ner gnagarna.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

De har redan spelat klart mot varandra den här säsongen. En vinst var.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har redan spelat klart mot varandra den här säsongen. En vinst var.
Kollade fel.

Örebro är det som borde kliva åt sidan för det högre målet att puffa bort gnaget.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev möljis:

Ja, och det gick bra, men jag hörde att spelet var kasst. Skönt dock med tre pinnar, och klar Europaplats!

Och så hejar vi på Östersund i kväll!

När de äntligen fick hål på BP så slutade de spela, det kunde ha slutat riktigt illa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...