Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2018


conservator

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Trident:

Utav dessa lag talar det mesta för mitt lag AIK. Dom har en bredd som inget av ovanstående lag ens är i närheten av. När säsongen går mot sitt slut och gula kort kommer stänga av spelare gör det inte oss det minsta. 

Tyvärr har du nog rätt, även om jag inte tror man ska helt räkna bort Malmö......men det vore en prestation av dem, och kräver att AIK och dem närmast under helt kroknar...vilket troligen inte händer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 591
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    100

  • GreenValley

    60

  • frogfish

    57

  • broder tuk tuk

    46

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tyvärr har du nog rätt, även om jag inte tror man ska helt räkna bort Malmö......men det vore en prestation av dem, och kräver att AIK och dem närmast under helt kroknar...vilket troligen inte händer.

MFF är helt klart på pappret ett starkt lag. Men att alla 4 dessa lag skall förlora så många poäng samtidigt som MFF vinner alla sin matcher är så statistiskt uteslutet. Några kommer givetvis att krokna men nu pratar vi om 4 lag.  Hammarby har jag trott hela säsongen kommer krokna :D  Vem fan kunde tro att att korplaget Hammarby skulle vara inblandad i toppstriden i Augusti?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev Trident:

MFF är helt klart på pappret ett starkt lag. Men att alla 4 dessa lag skall förlora så många poäng samtidigt som MFF vinner alla sin matcher är så statistiskt uteslutet. Några kommer givetvis att krokna men nu pratar vi om 4 lag.  Hammarby har jag trott hela säsongen kommer krokna :D  Vem fan kunde tro att att korplaget Hammarby skulle vara inblandad i toppstriden i Augusti?

 

Hammarby har väl inte kroknat?

 

0-0 borta mot ett bra Norrköping är helt ok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Synd på MFF idag, hade vart kul om de gått vidare, men de är nog inte riktigt lika bra som de var för ett par år sedan, men det är säkert alltid någon som gläds.....

Idag fattades det några steg för att komma upp i den standard som var för ett par år sedan, men trots dagens mediokra insats tror jag att de har ett bra lag på G, tyvärr behövs det lite mer tid så det blev lite feltajmat. Nåja  Europa League lever ju trots allt !

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 minuter sedan, skrev conservator:

Idag fattades det några steg för att komma upp i den standard som var för ett par år sedan, men trots dagens mediokra insats tror jag att de har ett bra lag på G, tyvärr behövs det lite mer tid så det blev lite feltajmat. Nåja  Europa League lever ju trots allt !

 

Du får trösta dig med att du slipper se ett antal hemska förluster på ett tag.

 

Fast det är klart Malmö kan ju ställas emot Milan i Europa League och då finns ju alltid risken för ett ras.

 

Malmö skulle nog ha behövt värva Andreas Grankvist.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hammarby har väl inte kroknat?

 

0-0 borta mot ett bra Norrköping är helt ok.

 

BTT

Har jag sagt nått annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du får trösta dig med att du slipper se ett antal hemska förluster på ett tag.

 

Fast det är klart Malmö kan ju ställas emot Milan i Europa League och då finns ju alltid risken för ett ras.

 

Malmö skulle nog ha behövt värva Andreas Grankvist.

 

BTT

 

" Hammarby har jag trott hela säsongen kommer krokna"

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Trident:

Har jag sagt nått annat?

 

" Hammarby har jag trott hela säsongen kommer krokna"

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

" Hammarby har jag trott hela säsongen kommer krokna"

 

BTT

Ja? Är jag ensam tror du att tro det? Kan faktiskt fortfarande inte begripa att Bajen ligger 2a i Allsvenskan

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du får trösta dig med att du slipper se ett antal hemska förluster på ett tag.

 

Fast det är klart Malmö kan ju ställas emot Milan i Europa League och då finns ju alltid risken för ett ras.

 

Malmö skulle nog ha behövt värva Andreas Grankvist.

 

BTT

Tröstar mig på helt andra vis än tankar om Grankvist, vi får se om han räcker till för att föra upp sitt lag i första divivsionen först.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Trident:

Ja? Är jag ensam tror du att tro det? Kan faktiskt fortfarande inte begripa att Bajen ligger 2a i Allsvenskan

 

Nja ser man vilka värvningar Hammarby gjort så inser alla att laget lätt kan vinna allsvenskan och till och med vara med och konkurrera i Europa.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev conservator:

Tröstar mig på helt andra vis än tankar om Grankvist, vi får se om han räcker till för att föra upp sitt lag i första divivsionen först.

 

Allsvenska biljetten är i stort sett klar för HIF.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Allsvenska biljetten är i stort sett klar för HIF.

 

BTT

Hoppas jag ! alltid kul att vinna derbyn !

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Nja ser man vilka värvningar Hammarby gjort så inser alla att laget lätt kan vinna allsvenskan och till och med vara med och konkurrera i Europa.

 

BTT

LOL. Deras största nyförvärv innan säsongen va Erkan Zengin. Hur många minuter spelade han? Men oavsett vilket. Kolla Bajens facit under alla år. Det finns ingen klubb i Sverige som har så stor losermentalitet som Bajen har. 1 guld till laget som uppfann fotbollen/bortaresor/TIFON, ja allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev conservator:

Hoppas jag ! alltid kul att vinna derbyn !

 

Tja senaste gången vann HIF med 2-1 trots att man åkte ur allsvenskan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Helsingborg vill jag gärna ha i Allsvenskan. Dalkurd och BP samt Sirius har inget där att göra. 
Halmstad vore också kul om dom kom tillbaka

Ändrades av Trident
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Trident:

LOL. Deras största nyförvärv innan säsongen va Erkan Zengin. Hur många minuter spelade han? Men oavsett vilket. Kolla Bajens facit under alla år. Det finns ingen klubb i Sverige som har så stor losermentalitet som Bajen har. 1 guld till laget som uppfann fotbollen/bortaresor/TIFON, ja allt.

 

Jo jo det är möjligt men Hammarby kommer alltid att ha dom bästa fansen.

 

AIK fansen är ju bara en massa hulliganer.

 

Minns en match på idrottsparken i Norrköping när jag fick Black army bakom mig och var mycket nära att få en flaska i huvudet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Jo jo det är möjligt men Hammarby kommer alltid att ha dom bästa fansen.

 

AIK fansen är ju bara en massa hulliganer.

 

Minns en match på idrottsparken i Norrköping när jag fick Black army bakom mig och var mycket nära att få en flaska i huvudet.

 

BTT

*GÄSP*

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Trident:

Helsingborg vill jag gärna ha i Allsvenskan. Dalkurd och BP samt Sirius har inget där att göra. 
Halmstad vore också kul om du kom tillbaka

 

Håller helt med.

 

Dom där sorgliga lagen utan publik från suspekta platser kan vi vara utan.

 

Halmstad har visserligen inga fans dom heller men det är åtminstone en stad.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Apropå dom där lagen Dalkurd och Sirius och AFC United och andra konstiga lag som kommit upp i seriesystemet så är det enbart för att det sitter ett antal stenrika araber någonstans som tycker dom ska spendera sina pengar på nysvenskarnas status inom fotbollen.

 

Jag tycker det räcker med att nysvenskarna förstört småklubbsfotbollen.

 

Numera finns det ju knappt ett svenskt namn på planen i division 3-7.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jo jo det är möjligt men Hammarby kommer alltid att ha dom bästa fansen.

 

AIK fansen är ju bara en massa hulliganer.

 

Minns en match på idrottsparken i Norrköping när jag fick Black army bakom mig och var mycket nära att få en flaska i huvudet.

 

BTT

du menar dessa trevliga personer?

Jag har gått på matcher sedan 1983. Varit på i stort sett samtliga arenor i dagens Allsvenska plus en jäkla massa arenor som inte spelar i Allsvenskan idag. Det man kan säga rakt av är att AIK, DIF,Hammarby, IFK Göteborg, MFF, HEIF dvs samtliga stora lag publikt sett har sina idi*ter till fans. Stockholmsklubbarna tillsammans med Göteborg spelar i egen liga här tyvärr.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Trident:

du menar dessa trevliga personer?

Jag har gått på matcher sedan 1983. Varit på i stort sett samtliga arenor i dagens Allsvenska plus en jäkla massa arenor som inte spelar i Allsvenskan idag. Det man kan säga rakt av är att AIK, DIF,Hammarby, IFK Göteborg, MFF, HEIF dvs samtliga stora lag publikt sett har sina idi*ter till fans. Stockholmsklubbarna tillsammans med Göteborg spelar i egen liga här tyvärr.

 

 

Lite märkligt då att Hammarby alltid förknippats med klacksparkar och gott humör och Nacka Skoglund.

 

AIK har man ju hört ska vara societetens klubb men va vet en skåning om det?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Lite märkligt då att Hammarby alltid förknippats med klacksparkar och gott humör och Nacka Skoglund.

 

AIK har man ju hört ska vara societetens klubb men va vet en skåning om det?

 

BTT

Ja, mycket märkligt. Jag kommer ihåg när jag gick på Nackas minne tidigt 80 tal. När man skulle under tunneln vid gullmars var man tvungen att gömma AIK halsduken väl om man inte vill åka på en snyting av "helyllebajarna"

Jag skulle kunna rabbla hur många incidenter som helst jag varit med om. Men jag och alla andra som är initierade supportrar vet att alla storstadslag har dessa problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Trident:

Ja, mycket märkligt. Jag kommer ihåg när jag gick på Nackas minne tidigt 80 tal. När man skulle under tunneln vid gullmars var man tvungen att gömma AIK halsduken väl om man inte vill åka på en snyting av "helyllebajarna"

Jag skulle kunna rabbla hur många incidenter som helst jag varit med om. Men jag och alla andra som är initierade supportrar vet att alla storstadslag har dessa problem.

 

Jo jag vet. Räknar mig ochså som initierad eftersom jag följt fotbollen sen 60 talet. Sen tror jag ju att problemen inom fotbollen har ett klart samband med senaste årens idi*tiska invandringspolitik men det får man ju inte prata högt om i Sverige då är man ju rasist.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jo jag vet. Räknar mig ochså som initierad eftersom jag följt fotbollen sen 60 talet. Sen tror jag ju att problemen inom fotbollen har ett klart samband med senaste årens idi*tiska invandringspolitik men det får man ju inte prata högt om i Sverige då är man ju rasist.

 

BTT

Vafan svamlar du om? Det var ju mer stök runt matcherna på 80-90 talet än nu.

Det borde ju någon som varit "inititerad" sedan 60-talet veta

 

Firmorna kan man ha många åsikter om. Men en bra sak de har gjort är att våldet idag sker i en grusgrop i avesta isället för Tele2 arena. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...