Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2018


conservator

Recommended Posts

Rätt och riktigt, heter numera Champions League.

Fast med ett lite annorlunda upplägg. I Europacupen spelade väl bara serievinnarna, i CL flera lag/liga beroende på ranking...

 

 

 

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 591
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    100

  • GreenValley

    60

  • frogfish

    57

  • broder tuk tuk

    46

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Benriach:

Fast med ett lite annorlunda upplägg. I Europacupen spelade väl bara serievinnarna, i CL flera lag/liga beroende på ranking...

 

 

 

 

 

Ja men det är väl samma cup, det ju som i Sverige där också upplägget har ändrats men det är väl likväl Svenska cupen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev kenneth073:

Fan vad starkt Malmö ,tack för underhållningen och stort grattis och lycka till .

Men man får inte glömma bort när man satte läsken i halsen när de sköt stolpe och ribba i samma anfall. :-)
Men efter det så kom Malmö in i matchen och Mackans pass till Antonsson är världsklass.

Lottning på måndag :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev GreenValley:

Du måste googla bättre!

 

Behövs inte jag hade bra koll på gamla europacupen för mästarlag.

 

Där Malmö ju gick till final 1979 och förlorade mot Nottingham.

 

Skillnaden mellan gamla europacupen och Champions Leauge är ju framförallt att dom stora länderna i Europa numera har från två till fyra lag med och att antalet lag ökat kraftigt.

 

Därför anser jag att Helsingborgs seger mot Inter och oavgjort mot Bayern Munchen i Munchen väger tyngre än Malmös finalplats  1979.

 

Man måste ju minnas att Malmö innan finalen i stort sett ställdes mot blåbärslag.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Men man får inte glömma bort när man satte läsken i halsen när de sköt stolpe och ribba i samma anfall. :-)
Men efter det så kom Malmö in i matchen och Mackans pass till Antonsson är världsklass.

Lottning på måndag :-)

 

Även om Malmö nu gjorde en strong insats får man inte glömma att Besiktas av idag knappast tillhör det övre skiktet av fotbollslag i Europa plus att dom saknade ett antal nyckelspelare och att dom gjorde en ytterst blek match.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Europacupen för mästarlag fanns väl redan innan 1992?

 

Och vad jag vet har inte Hamburg vunnit den turneringen alltså har PSV bättre meriter än Hamburg.

 

Man har ju dessutom vunnit holländska ligan i stort sett varje år sen 90 talet och Hamburg har bara blivit mästare i Tyskland sex gånger.

 

BTT

 

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Behövs inte jag hade bra koll på gamla europacupen för mästarlag.

 

Där Malmö ju gick till final 1979 och förlorade mot Nottingham.

 

Skillnaden mellan gamla europacupen och Champions Leauge är ju framförallt att dom stora länderna i Europa numera har från två till fyra lag med och att antalet lag ökat kraftigt.

 

Därför anser jag att Helsingborgs seger mot Inter och oavgjort mot Bayern Munchen i Munchen väger tyngre än Malmös finalplats  1979.

 

Man måste ju minnas att Malmö innan finalen i stort sett ställdes mot blåbärslag.

 

BTT

Då kanske du har koll på vilka som vann finalen den 25:e maj 1983?

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Europacupen_i_fotboll_1982/1983

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jo men på den tiden var ju inte många av storlagen med i turneringen.

 

Man kan ju inte direkt kalla Hamburg för ett storlag.

 

BTT

Hamburg var ett topplag i bundesliga på den tiden ,glöm inte att Ifk Göteborg även slog ut Kaiserslautern  i semin tror jag det var.

Sveriges största framgång för klubblag .

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev kenneth073:

Hamburg var ett topplag i bundesliga på den tiden ,glöm inte att Ifk Göteborg även slog ut Kaiserslautern  i semin tror jag det var.

Sveriges största framgång för klubblag .

 

Jo sant men varken Hamburg eller kaiserslautern kan räknas in bland dom stora i bundesligas historia.

 

Bayern munchen har blivit utsedda till världens bästa klubblag åtskillliga gånger och Helsingborg fick 1-1 på olympiastadion i Munchen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte glädjas med MFFs framgångar, så kan ni väl åtminstone hålla k*ften (eller hålla er i nån trolltråd).

Det här är en tråd för fotbollsintresserade som gläds även över konkurrenters framgångar.

 

Men motbevisa mig gärna genom att inte fortsätta grina och attackera mig, respektera istället tråden och dess andemening. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
17 timmar sedan, skrev GreenValley:

Helsingborg?

Får de med sin usla ekonomi ens vara med i Allsvenskan 2019?

För övrigt så vann IFK Göteborg UEFA-cupen 1982 och bör då rimligtvis ha passerat både kvarts- och semifinal!

Och 1987

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Och 1987

Och...  

 

Uefa Champions League 1994/1995 vanns av Ajax, Nederländerna som finalslog AC Milan, Italien med 1–0 i Wien den 24 maj 1995. Ajax vann turneringen utan att förlora en enda match, varken i gruppspelet eller slutspelet.

Denna säsong utökades gruppspelet från två till fyra grupper. Det var också första säsongen som åtta lag gick vidare till slutspelet samt början på en treårsperiod där lag från lägre rankade länder fick spela i Uefacupen istället för Champions League.

 

Värt att notera är IFK Göteborg vilka sensationellt slog Barcelona hemma med 2–1, Galatasaray med 1–0 i båda mötena samt Manchester United hemma med 3 mål mot 1. IFK Göteborg vann därmed sin grupp men åkte ut i kvarsfinal efter 2–2 mot Bayern München vilka gick vidare i kraft av mål på bortaplan.

 

Smäller lite högre än Helsingborgs "bragd" imo:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
12 minuter sedan, skrev hamnoi:

Och...  

 

Uefa Champions League 1994/1995 vanns av Ajax, Nederländerna som finalslog AC Milan, Italien med 1–0 i Wien den 24 maj 1995. Ajax vann turneringen utan att förlora en enda match, varken i gruppspelet eller slutspelet.

Denna säsong utökades gruppspelet från två till fyra grupper. Det var också första säsongen som åtta lag gick vidare till slutspelet samt början på en treårsperiod där lag från lägre rankade länder fick spela i Uefacupen istället för Champions League.

 

Värt att notera är IFK Göteborg vilka sensationellt slog Barcelona hemma med 2–1, Galatasaray med 1–0 i båda mötena samt Manchester United hemma med 3 mål mot 1. IFK Göteborg vann därmed sin grupp men åkte ut i kvarsfinal efter 2–2 mot Bayern München vilka gick vidare i kraft av mål på bortaplan.

 

Smäller lite högre än Helsingborgs "bragd" imo:)

 

 

Å så minns man ju den här.......

 

 

Och den här...........

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Kan ni inte glädjas med MFFs framgångar, så kan ni väl åtminstone hålla k*ften (eller hålla er i nån trolltråd).

Det här är en tråd för fotbollsintresserade som gläds även över konkurrenters framgångar.

 

Men motbevisa mig gärna genom att inte fortsätta grina och attackera mig, respektera istället tråden och dess andemening. 

Nu är det så här, att riktar sig något inlägg till mig så kommer jag att svara hur jag vill, positivt eller negativt oavsett om svaret handlar om trådämnet eller inte,  och det får du/ni nog stå ut med.

Har aldrig och kommer nog aldrig att gilla Malmö FF eller glädjas åt deras framgång om de nu inte får möta Chelsea, men nu får jag hoppas att Malmö lottas mot Lazio, Valencia, Benfica eller Celtic.

För mindre viktigt vetande så är de här mina favoritlag i olika länder.

Nr 1. Kalmar FF hemifrån, Nr 2. Manchester United sedan jag såg cupfinalen på tv 1968, Nr 3, Celtic, Feyenoord, St. Etienne, Kaiserslautern, Odense, Lazio har bara blivit så, Valencia Mario Kempes wow alltså, Benfica Svarta pärlan wow där också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu är det så här, att riktar sig något inlägg till mig så kommer jag att svara hur jag vill, positivt eller negativt oavsett om svaret handlar om trådämnet eller inte,  och det får du/ni nog stå ut med.

Har aldrig och kommer nog aldrig att gilla Malmö FF eller glädjas åt deras framgång om de nu inte får möta Chelsea, men nu får jag hoppas att Malmö lottas mot Lazio, Valencia, Benfica eller Celtic.

För mindre viktigt vetande så är de här mina favoritlag i olika länder.

Nr 1. Kalmar FF hemifrån, Nr 2. Manchester United sedan jag såg cupfinalen på tv 1968, Nr 3, Celtic, Feyenoord, St. Etienne, Kaiserslautern, Odense, Lazio har bara blivit så, Valencia Mario Kempes wow alltså, Benfica Svarta pärlan wow där också.

Det finns nog ingen som begär att du ska gilla Malmö FF, de har tillräckligt med supportrar i alla fall :-)

När du skriver att ditt favoritlag är Kalmar FF så får jag önska lycka till 2019 med er nya supertränare MP :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det är kul att MFF lyckas, och tror det är bra för svensk fotboll.

Har smyggilatt MFF sen Bosse Larssons tid, en av Sveriges mest underskattade spelare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
44 minuter sedan, skrev Soengsang:

Personligen tycker jag det är kul att MFF lyckas, och tror det är bra för svensk fotboll.

Har smyggilatt MFF sen Bosse Larssons tid, en av Sveriges mest underskattade spelare.

 

Bosse underskattad??

 

Redan på 70 talet var han ju mer eller mindre helgonförklarad.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Bosse underskattad??

 

Redan på 70 talet var han ju mer eller mindre helgonförklarad.

 

BTT

Men idag sällan nämnd.....

Få av dagens unga som förstår hur bra han var....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men idag sällan nämnd.....

Få av dagens unga som förstår hur bra han var....

Hela Malmö känner väl till honom, kanske inte de yngsta men han räknas som de bästa som klubben har haft. själv är han diskret och gillar inte rampljuset så han håller sig borta ifrån fotbollen med få undantag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
27 minuter sedan, skrev conservator:

 

 

 

En av alla de fotbollslegendarer vi har haft få förmånen att ha i detta lilla land............:thumbsup:

Kung på riktigt, respekt............:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev conservator:

Det finns nog ingen som begär att du ska gilla Malmö FF, de har tillräckligt med supportrar i alla fall :-)

När du skriver att ditt favoritlag är Kalmar FF så får jag önska lycka till 2019 med er nya supertränare MP :-)

 

MP är väl ingen supertränare men en del tränare passar in i "storklubbar" andra inte men det är väl inte omöjligt att han får fart på lilla Kalmar FF som kanske inte har så stora krav.

 

Det är ju bara att titta på hur tränare/managers misslyckats i Man Utd efter Sir Alex.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...