Jump to content
IGNORERAD

Tips om boende i Pattaya


bambam

Recommended Posts

Söker ett bra boende (Hotell ,Lägenhet) dec 18 feb 19. helst i närhet av Golfen i pattis.

alltså Harrys och Scandalic, behöver ingen lyx men inte heller ett råtthål.

Vi pratar 8-10 v så hyfsat läge till bra pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev bambam:

Söker ett bra boende (Hotell ,Lägenhet) dec 18 feb 19. helst i närhet av Golfen i pattis.

alltså Harrys och Scandalic, behöver ingen lyx men inte heller ett råtthål.

Vi pratar 8-10 v så hyfsat läge till bra pris.

Sök på "Pinntree apartments" och maila dem, du kan betala när du kommer, ca 13-15k per månad + el o vatten för 50kvm vardagsrum, sovrum o kök

Ligger 200m från friendship på south road

Sist bodde jag 6v och betalade för 1mån + 16dagar, de delade på månadskostnaden så det vart bra pris.

Och de har garage för moppen+ ett helt ok gym med alla maskiner/vikter man behöver

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill Du bo på Niran kondo , ligger i närheten av Big C extra, så kommer du undan med 10K Tbh.

PM-a så får du telefonnummer,dom kan även hämta dig på flygplatsen , inget överpris på transporten.

 

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev bambam:

Söker ett bra boende (Hotell ,Lägenhet) dec 18 feb 19. helst i närhet av Golfen i pattis.

alltså Harrys och Scandalic, behöver ingen lyx men inte heller ett råtthål.

Vi pratar 8-10 v så hyfsat läge till bra pris.

Harrysgänget har såvitt jag förstått det renoverat upp rummen på stället mittemot, Zip hotel & Bar. Blir nära till golfen så kanske kan vara ett alternativ. @ragson 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev born41:

Vill Du bo på Niran kondo , ligger i närheten av Big C extra, så kommer du undan med 10K Tbh.

PM-a så får du telefonnummer,dom kan även hämta dig på flygplatsen , inget överpris på transporten.

 

Born41

 

Googla på "Nirun rent" och du hittar från 5,000B, så 10,000B låter som ett riktigt överpris!

 

ps. vill du bo på Nirun så bara åk dit och fråga vakten i grinden efter lediga lägenheter, du hittar +10st  direkt mellan 5,000- 6,000B

Det ligger lite offside så du kommer behöva en moppe om du skall bo där

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat på Nirun condo och säger bara USCH.

Hela stället känns som en stor soptipp fylld av vidriga ladyboys.

 

Man får alltid det man betalar för,så enkelt är det.

 

Har nu säkert retat upp många Nirun älskande Cheap Charlies :-)

 

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Ken:

Har kollat på Nirun condo och säger bara USCH.

Hela stället känns som en stor soptipp fylld av vidriga ladyboys.

 

Man får alltid det man betalar för,så enkelt är det.

 

Har nu säkert retat upp många Nirun älskande Cheap Charlies :-)

 

Tack.

Jag tycker väl lite samma sak om Nirun, men vill lägga till snåla nordiska Pankisar i sällskapet som bebor Nirun..........

 

ps. kan väl tillägga att jag aldrig bott där personligen, men jag har haft polare som bott där och som jag hälsat på

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vore jag långliggare så skulle jag nog titta efter ett ställe som typ Fritzen bor på, i de kvarteren finns det radhus till uthyres hela tiden om man är redo att ta dem för minst 1års kontrakt

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
9 timmar sedan, skrev spooncreek:

Harrysgänget har såvitt jag förstått det renoverat upp rummen på stället mittemot, Zip hotel & Bar. Blir nära till golfen så kanske kan vara ett alternativ. @ragson 

Det verkar intressant, men inga prisuppgifter står att finna varken på deras hemsida eller på Facebook.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev born41:

Vill Du bo på Niran kondo , ligger i närheten av Big C extra, så kommer du undan med 10K Tbh.

PM-a så får du telefonnummer,dom kan även hämta dig på flygplatsen , inget överpris på transporten.

 

Born41

 

Är det Nirun du menar så är det inget bra förslag med tanke på att TS vill bo i närheten av Harrys/Scandalic.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Abercrombie:

Det verkar intressant, men inga prisuppgifter står att finna varken på deras hemsida eller på Facebook.

Googla på "Zip Hotel Pattaya" och du får upp alla hotelbokningssidor som Ragson o co har anslutit till, där hittar du prisuppgifter, det är dock ej billigt......nästan dubbelt upp mot Harrys.......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Googla på "Nirun rent" och du hittar från 5,000B, så 10,000B låter som ett riktigt överpris!

 

ps. vill du bo på Nirun så bara åk dit och fråga vakten i grinden efter lediga lägenheter, du hittar +10st  direkt mellan 5,000- 6,000B

Det ligger lite offside så du kommer behöva en moppe om du skall bo där

Det är sant att utgångspriset är C:a 6000Thb men sen tillkommer vatten och el. Vill du ha tillgång till parabolTV så kan det kosta en slant. Skall du ha städhjälp kan det kosta, varje vecka samt flyttstädning när du drar iväg.

Använder du aircon. flitigt så kan det dra iväg till 10Kthb.

 

En kondo på Nirun är ju privatägd så beroende på hur mycket som är renoverat så skiljer det sig mycket om det är sunkit eller ej.

Har själv bott i 4 olika och dom har varit OK för mig.

1:A gången jag kom dit frågade jag i vakten och det var inget lyckokast. Uthyraren som jag tipsades om var en riktig rufflare som förorsakade mig en hel del besvär. Dom jag provat och kan hänvisa till vet jag är korrekta i sitt uppträdande mot kunder.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Ken:

Hela stället känns som en stor soptipp fylld av vidriga ladyboys.

 

Man får alltid det man betalar för,så enkelt är det.

 

Har nu säkert retat upp många Nirun älskande Cheap Charlies :-)

 

Tack.

Vi har tydligen olika ögon för jag har inte upptäckt att det vimlar av ladyboys.

Av dom personer som jag blivit bekant med och som sett ut som kvinnor har alla varit det - Jag har kollat:smile:

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Synd bara att de lurar om priset, på sidan står ett pris men när du vill boka så stiger priset ca 100%..............

Ok, om det  är så är det ju inget att ha, har ej bott där själv, men har haft det som alternativ om man skulle behöva ta in någonstans några dagar.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sutus Court som ligger på Soi Buakhau hyfsat nära Soi Diana kanske kan vara nåt? En MPR-medlem som jag inte kommer ihåg namnet på brukar bo där när han besöker fiskebyn och han tycker att det är OK, vad jag minns är det väl bäst att tillägga.

http://www.sutuscourt.com/rooms.html

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Sutus Court som ligger på Soi Buakhau hyfsat nära Soi Diana kanske kan vara nåt? En MPR-medlem som jag inte kommer ihåg namnet på brukar bo där när han besöker fiskebyn och han tycker att det är OK, vad jag minns är det väl bäst att tillägga.

http://www.sutuscourt.com/rooms.html

 

Fritz..

Jag bodde där 2016. Rummen var OK, läget var perfekt. Det som drar ner betyget är att det kryllade av skalbaggar i varierande storlek på rummet. Jag har aldrig

sett så mycket kryp på rummet på något annat hotell jag bott på. Personalen kom och besprutade rummet och då blev det bättre men inte bra.

 

P1010251.thumb.JPG.2bd32e1a367fa8ae59680616fff7a9c0.JPG

 

P1010252.thumb.JPG.d919098f642db2c0136e421039ef6ad2.JPG

 

P1010254.thumb.JPG.25fc5829737c253f7cec6cf63bae4356.JPG

 

P1010255.thumb.JPG.7417c91f80714d527eb921595d8fad97.JPG

 

MVH

Nutteman

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är det bara en tillfällig grej så skulle jag kolla Airbnb, Jag brukar hyra genom dom och har fått A+ på det jag vill ha, se bara till att du hyr av superhost.

Lite dyrare än det andra rekar, men då får du service i priset.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar intressant, men inga prisuppgifter står att finna varken på deras hemsida eller på Facebook.
En månad på Zip är 21k - 23k beroende på rum.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
broder tuk tuk

Leta på smågatorna kring soi Potisarn ute i Naklua där finns bra rum med air-con, kylskåp och balkong för ca 4500 i månaden.

 

Sen får man dessutom rabatt på öl och sprit av mama om man är longtimare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Leta på smågatorna kring soi Potisarn ute i Naklua där finns bra rum med air-con, kylskåp och balkong för ca 4500 i månaden.

 

Sen får man dessutom rabatt på öl och sprit av mama om man är longtimare.

 

BTT

Ingick det någon form av toalett tidigt 90-tal?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev frason:

Ingick det någon form av toalett tidigt 90-tal?

 

Tidigt 90 tal rör det sig inte om.

 

2003 bodde jag på soi Potisarn och ja det fanns en fin toalett på rummet med både dusch och modernt tvättfat och modern toalett.

 

Det enda problemet var att det kryllade av myror på rummet men man fick låta bli att låta socker stå framme.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...