Jump to content
Cavemannen

Skippa Thaiair?

Recommended Posts

soi covboy
14 timmar sedan, skrev HajKaj:

UIA har klart prisvärda resor via Kiev. under 4000 för Ekonomi. runt 8000 för Premium och ca 13 000 för Biz

(detta var i slutet av okt)

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
15 timmar sedan, skrev koppar55:

Med Thai vet man

aldrig vad som händer.

777-200 har vad jag vet inte "lay flat beds" i business och dessutom små monitorer.

Knappast troligt att man flyger med denna typ. 

Kanske 777-200ER så det inte blir soppatorsk på vägen :big_smile:

Naturligtvis extended range, orkade bara inte skriva det..

Men helt klart, man vet inte vad som händer med dem, bara att hoppas det blir vettiga priser på biz biljetterna nu då. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pigge01
5 timmar sedan, skrev soi covboy:

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

Du är ute och cyklar. 

Thai flyger med B777-300ER på Skandinavien som är 3-5 ÅR nu. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
4 minuter sedan, skrev pigge01:

Du är ute och cyklar. 

Thai flyger med B777-300ER på Skandinavien som är 3-5 ÅR nu. 

Nu var det ju nog inte Thai han syftade på.

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
10 timmar sedan, skrev soi covboy:

När jag var på Suvvan för en månad sen stod det en B777 där som UIA använde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Snackade med en som jobbade på Arlanda idag som påstod att UIA's besättning sover i flygplanet på Arlanda och inte på hotell. 😮

• Ge karma 2
  • Tråkigt 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
13 timmar sedan, skrev soi covboy:

777-200ER har de tydligen till Bkk så de kan som du säger vara 20 år gamla.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
Inlagd (ändrad)
2 hours ago, Kenneth4618 said:

Snackade med en som jobbade på Arlanda idag som påstod att UIA's besättning sover i flygplanet på Arlanda och inte på hotell. 😮

Bara de har flatbeds i business, får en god middag och tar en rejäl stänkare innan de somnar så har jag inga problem med det 😉😎

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 1
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peter Hultgren
On 7/4/2018 at 10:46 AM, andrejsdenruskige said:

Det berodde på en klart överprisad P-E. 

Fast för folk som reser i tjänsten och inte får lov att åka biz, så är det ju synd när dom nu får åka ren eco. 

Helt rätt, mycket synd om oss hehe

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Tjockisar med midjemått över 142cm får inte åka med thaiair nya plan i business-class då deras nya bälten med airbag inte klarar mer än max 142cm.
      Så tjockisarna får hålla sig i apklassen  
      https://www.bangkokpost.com/business/tourism-and-transport/1429426/thai-cites-safety-for-waistline-rule-on-dreamliners

• allanyork
      Av allanyork
      Jag har gjort två resor med Thai detta år så här kommer en liten titt på hur dom varit!
      Detta är i Frankfurt, på väg till den övre våningen till denna 777a (Blanda nog ihop det lite.. menade A380)

Lagom skön stol!! Mycket fack för prylarna men bara två laddare!! 

Märkes Pyjamas "Thai Royal First"

Dags för lite dricka!

Och försnacks innan förrätten!

Eller om detta var försnacks nr2 innan förrätten!

SomTam! Mai Pet!

Dags för mat!

Dags för mera mat!

Efter detta var det faktiskt efterrätt! men jag tog ingen bild på den!?? Hur som var det lite ost och glass o grejjer! 

Dags att gå på muggen och den var ungefär lika stor som lounge arean här utanför! men tog inget kort på den heller, bara en liten film!

Han körde bra, tog oss förbi pass kontrollen supersnabbt och tog väskan ut genom tullen åt mig!!! 
      Tur då slapp dom gnälla på att jag hade för mycket dricka med!!!

Här tog lyxen slut och det blev en vanlig Taxi till Chaiyaphum för 4000 baht! som hittat! 
      Och om någon annan vill åka långt så har ni senaste prislistan här!

• p1r
      Av p1r
      Åkt 747 ett antal gånger, men ser nu att man bytt till 777or, hur är premium economy på 777an? hittar inga vettiga bilder..

/p1r
    • HajKaj
      Av HajKaj
      Inte många timmar kvar nu SamSipSam, hoppas flygningen med Thai blir lika bra som vanligt.
      Ha det så trevligt i Thailand, men se till att det blir lite varmare tills jag kommer ner om ca 2 veckor så jag slipper ha
      långfillingarna på mig.
    • HajKaj
      Av HajKaj
      Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm,
      Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen)

Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige)

Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå?

Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut.

Tacksam för eventuella svar.
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy