Jump to content
IGNORERAD

Skippa Thaiair?


Cavemannen

Recommended Posts

Peter Hultgren
3 hours ago, Nilsson68 said:

Såg på Thais hemsida att de lägger ner premium på Arlanda/Bangkok nu till Vintern. Skall endast köra Ekonomi och Bussnies.
De tipsar även om att man skall kolla upp med sin resebyrå om han har Premium Biljett nu i Vinter.

Kan vara värt att undersöka om man har en Premium i Vinter.

Mvh
Nilsson

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Läste det också, så blir att flyga från Köpenhamn om man vill flyga premium. Lite dyrt att åka business, och firman vill inte betala för det. //Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Efraim Barkbit

    16

  • Soengsang

    15

  • L64

    10

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev Peter Hultgren:

Läste det också, så blir att flyga från Köpenhamn om man vill flyga premium. Lite dyrt att åka business, och firman vill inte betala för det. //Peter

Det är billigare att flyga med Singapore A.

I premium klass.

CPH - SIN - BKK

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips Pigge! Det glädjer mig att en gammal thai räv som du rekommenderar SQ.

Verkar vara bättre erbjudanden från cph med Singapore Airlines.

Jag flyger från Stockholm och ARN linjen över Moskva blir lite lång med två.stopp och inga super priser nu. Fanns tydligen lite bra erbjudanden när de startade.

Vill fasen kunna flyga Singapore nån gång. Man har ju typ aldrig hört nåt dåligt om SQ.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, Thai får göra ett uppryck från Skandinavien. 

Snart är det bara stockholmarna som har glädje av Thai air. Gbg som får ett byte gör det hellre i Helsingfors. Umeå Helsingfors har direktflyg och bor man norr om Haparanda så är Rovaniemi ett bra alternativ. Vet inte om Luleå har direktförbindelse med Helsingfors, men annars så är Finnair en konkurrent som man bör se upp med. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Enl thai så tar de bort P-E för det är hög efterfrågan på bizz. Är det verkligen så många som betalar det priset för att flyga i 10 timmar?  För den merkostnaden kan man bo flott i Thailand i många dagar.  Flera år om man bor i BTT standard ;) 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl thai så tar de bort P-E för det är hög efterfrågan på bizz. Är det verkligen så många som betalar det priset för att flyga i 10 timmar?  För den merkostnaden kan man bo flott i Thailand i många dagar.  Flera år om man bor i BTT standard [emoji6] 
 
Prisskillnaden mellan Bizz och PE var ibland löjligt lågt, några hundralappar. Det gjorde PE oprisvärt, ett under att de lyckades fylla upp PE.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
47 minuter sedan, skrev apknug:

Prisskillnaden mellan Bizz och PE var ibland löjligt lågt, några hundralappar. Det gjorde PE oprisvärt, ett under att de lyckades fylla upp PE.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Det berodde på en klart överprisad P-E. 

Fast för folk som reser i tjänsten och inte får lov att åka biz, så är det ju synd när dom nu får åka ren eco. 

Link to comment
Dela på andra sajter

UIA har klart prisvärda resor via Kiev. under 4000 för Ekonomi. runt 8000 för Premium och ca 13 000 för Biz

 

(detta var i slutet av okt)

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter



Måste hitta alternativ till Thai i fortsättningen.
Flyger premium 5-6 gånger om året till Sverige och resten economy.
 
Har aldrig sett att business är fullsatt från Bangkok eller Stockholm men Thai har väl andra planer.


Kan vara så de byter till en 777-200, mindre antal business stolar?
Eller får de drastiskt sänka priset för business, inte rimligt de kan ta 28k medan tex araber o luftwaffe tar dryga 20?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter








Eller får de drastiskt sänka priset för business, inte rimligt de kan ta 28k medan tex araber o luftwaffe tar dryga 20?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk



Helt klart större chans att kunna boka bizz med thai till ett konkurrenskraftigt pris.
Thai har nog fattat att "ingen" annan har en liknande premium produkt (inte ens de själva den är unik för skandinavien) så varför sälja den !!!???

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
14 timmar sedan, skrev HajKaj:

UIA har klart prisvärda resor via Kiev. under 4000 för Ekonomi. runt 8000 för Premium och ca 13 000 för Biz

 

(detta var i slutet av okt)

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev koppar55:

Med Thai vet man

aldrig vad som händer.

 

777-200 har vad jag vet inte "lay flat beds" i business och dessutom små monitorer.

Knappast troligt att man flyger med denna typ. 

 

Kanske 777-200ER så det inte blir soppatorsk på vägen :big_smile:

Naturligtvis extended range, orkade bara inte skriva det..

Men helt klart, man vet inte vad som händer med dem, bara att hoppas det blir vettiga priser på biz biljetterna nu då. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev soi covboy:

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

Du är ute och cyklar. 

Thai flyger med B777-300ER på Skandinavien som är 3-5 ÅR nu. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev pigge01:

Du är ute och cyklar. 

Thai flyger med B777-300ER på Skandinavien som är 3-5 ÅR nu. 

Nu var det ju nog inte Thai han syftade på.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev soi covboy:

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

När jag var på Suvvan för en månad sen stod det en B777 där som UIA använde.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Snackade med en som jobbade på Arlanda idag som påstod att UIA's besättning sover i flygplanet på Arlanda och inte på hotell. 😮

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev soi covboy:

dom har bra priser men deras kärror är gamla som går till bla BKK  som jag har förstått 20-25 bast

777-200ER har de tydligen till Bkk så de kan som du säger vara 20 år gamla.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Kenneth4618 said:

Snackade med en som jobbade på Arlanda idag som påstod att UIA's besättning sover i flygplanet på Arlanda och inte på hotell. 😮

Bara de har flatbeds i business, får en god middag och tar en rejäl stänkare innan de somnar så har jag inga problem med det 😉😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren
On 7/4/2018 at 10:46 AM, andrejsdenruskige said:

Det berodde på en klart överprisad P-E. 

Fast för folk som reser i tjänsten och inte får lov att åka biz, så är det ju synd när dom nu får åka ren eco. 

Helt rätt, mycket synd om oss hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...