Jump to content
IGNORERAD

Skippa Thaiair?


Cavemannen

Recommended Posts

Thaiair Stockholm/Arlanda 2018 är skit!

Vad kan vi göra för att återfå den standard det tidigare höll?

Skall vi bojkotta Thaiair och välja mer prisvärda flygbolag?

JAAA! det är nog enda sättet för att få dessa egotrippade thaiare att bry sig, börjar de tjäna mindre pengar så kommer huvuden att ryka.............

Idag finns SÅÅ många bättre alternativ för en trevlig flygresa till Bangkok, ofta även billigare......

Jag tror Thaiair kommer tappa all Europaflygning inom 10år, pga inkompetens, men det är vad jag tror.........

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Efraim Barkbit

    16

  • Soengsang

    15

  • L64

    10

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker Thaiair är överskattade,  har åkt en gång med dom, ser ingen anledning till att åka med dom igen då dom inte är bättre än tex Emirates, handlar nog många gånger om "gubbens" fruga har fått för sig att dom är bäst genom ryktesspridning av andra thai som inte  åkt något annat än thai, enda fördelen är väl i så fall att det är direktflyg,men  för min del gör jag gärna en mellanlandning och sträcker på benen lite.

 

Lite som Appletelefoner VS andra telefoner, dyrare men inte bättre :haha:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bananen:

Tycker Thaiair är överskattade,  har åkt en gång med dom, ser ingen anledning till att åka med dom igen då dom inte är bättre än tex Emirates, handlar nog många gånger om "gubbens" fruga har fått för sig att dom är bäst genom ryktesspridning av andra thai som inte  åkt något annat än thai, enda fördelen är väl i så fall att det är direktflyg,men  för min del gör jag gärna en mellanlandning och sträcker på benen lite.

 

Lite som Appletelefoner VS andra telefoner, dyrare men inte bättre :haha:

Jag har säkert rest +30-40 resor med dem, de har tappat.......

Enda anledningen de sista 5åren har vart deras lågpris-kampanj.

Nu 2018 vart det ingen kampanj, hahahaha, gräv gräv :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara åkt med Thai Air så har inget at jämföra med. Jag/vi åker CPH - BKK - CPH och för oss är deras tider helt perfekta, sen att man kan hitta bra priser med lite trixande med datumen är inte helt fel. Jag äter och sover så för mig spelar det inte så stor roll att jag inte får salt, peppar och plastbestick.

Jag vill så fort som möjligt till mitt mål och det uppfyller Thai Air för mig, och när vi fortsätter med Thai Smile får jag/vi ta med samma bagage utan att betala extra.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar oxå flyga med Thai men håller med om att dom tappat rejält dom sista åren enda andledningen jag flyger med dom är direktflyg deras tider passar mej bra med anslutnings flyg till/från Arland

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag till Thailand eller någon annanstans i Asien flyger jag helst med Finnair. Helsinki är en bra mellanlandning från Göteborg... Arlanda och Kastrup suger fett!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Arlanda är bäst!!!!!  Men de skulle gärna få börja flyga från F16 i Ärna för dit har jag gångavstånd :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Ska jag till Thailand eller någon annanstans i Asien flyger jag helst med Finnair. Helsinki är en bra mellanlandning från Göteborg... Arlanda och Kastrup suger fett!

 

Herr Chang har talat.

Visst! Arlanda suger, men inte lika mycket som Helsinki......vafan, jag trodde du var berest........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Jag har säkert rest +30-40 resor med dem, de har tappat.......

Enda anledningen de sista 5åren har vart deras lågpris-kampanj.

Nu 2018 vart det ingen kampanj, hahahaha, gräv gräv :D 

Alla har inte ekonomi att resa utan kampanjer och lågsäsong, själv är Singapore Airlines min absoluta favorit, men dom har inte direktflyg till Bkk.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev leifen:

Alla har inte ekonomi att resa utan kampanjer och lågsäsong, själv är Singapore Airlines min absoluta favorit, men dom har inte direktflyg till Bkk.

 

Din favorit är väl att söka bidrag som betalar ev. resor :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger nästan alltid Thai pga direkt

Har även flygit Finnarna ett par ggr helt ok.

Sen vill Frugan åka Thai å ä man en toffel får man göra så Ho Ho!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bananen:

Tycker Thaiair är överskattade,  har åkt en gång med dom, ser ingen anledning till att åka med dom igen då dom inte är bättre än tex Emirates, handlar nog många gånger om "gubbens" fruga har fått för sig att dom är bäst genom ryktesspridning av andra thai som inte  åkt något annat än thai, enda fördelen är väl i så fall att det är direktflyg,men  för min del gör jag gärna en mellanlandning och sträcker på benen lite.

 

Lite som Appletelefoner VS andra telefoner, dyrare men inte bättre :haha:

 

Håller med, de vet hur de ska ta betalt när det gäller non-stopflygen särskilt. 

Flög senast Bkk-Munchen t/r i slutet på Jan, 30k svenska pesetas för mig, frugan, en 6-åring och en 2-åring i ekonomiklass. Känns lite överpris men tider/non-stop med kids så är man begränsad med mellanlandningar.

Personalen när man har kids är svårslagen, genuint mer roade av barn än annan personal. På Suvvan direkt fram till incheckning utan att köa, och sedan vill de ha selfies med grabbarna.

 

20180119_222143.thumb.jpg.f1cf01f1bb7b8398f462a9b993cd263a.jpg

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Visst! Arlanda suger, men inte lika mycket som Helsinki......vafan, jag trodde du var berest........

Jamen... Helsinki har en jättefin gaskammare och inga långa avstånd man måste gå. Det är lagom roligt att stressa mellan inrikes och utrikes på Arlanda, och på Kastrup måste man gå ut om man vill röka.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns för å nackdelar med alla flyg österut Thai direkt och tiderna fick min bli rese fågel annars Qatar tycker jag om men lite sämre hemkomst

 

Mvh. Dollemon

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

En bekant berättade att hans thaifru helst åker med Thai Air för då kan hon förstå och göra sig förstådd gentemot kabinpersonalen. Hon litade inte på, i sitt tycke bristfälliga engelska. En trygghet som somliga är beredda att betala lite extra för. Helt förståeligt om ni frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

THAI AIR har lärt sej av SAS hur man skall driva ett flygbolag...

 

Det, kombinerat med den thailändska ineffektiviteten när det gäller kostnadseffektiv administration gör att det blir dyrt att driva...

Klart att det känns enklare för administratörerna att dra in på servicen ombord och höja priserna, än att sparka onödiga anställda som bara fikar hela dagarna...

 

Med detta sagt så var nog ändå den bästa flygning jag gjort i ekonomiklass med Thai Air.

Det var New York-Bkk, 17 underbara timmar i luften, med mycket bra service och trevlig personal!

Minns att jag somnade, salongsberusad, strax efter att vi flugit över Stockholm typ halvvägs, och vaknade fräsch och Nykter hemma i Bkk! 

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Abercrombie:

En bekant berättade att hans thaifru helst åker med Thai Air för då kan hon förstå och göra sig förstådd gentemot kabinpersonalen. Hon litade inte på, i sitt tycke bristfälliga engelska. En trygghet som somliga är beredda att betala lite extra för. Helt förståeligt om ni frågar mig.

De flesta bolag som flyger till Bangkok har thailändska personer bland kabinpersonalen.

Hos Norwegian är det väl minst hälften thai på rutten.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Abercrombie:

En bekant berättade att hans thaifru helst åker med Thai Air för då kan hon förstå och göra sig förstådd gentemot kabinpersonalen. Hon litade inte på, i sitt tycke bristfälliga engelska. En trygghet som somliga är beredda att betala lite extra för. Helt förståeligt om ni frågar mig.

En del bekanta Thai vi har påstår att Kabinpersonalen är snorkiga mot de Thailändare som flyger med dem, speciellt om Flygvärdinnorna tycker att de har "Högre status" än sina landsmän...

Glorifierade servitriser, som tycker det är besvärande att serva "Isaan-packet" och som inte fattat sina arbetsuppgifter...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Abercrombie:

En bekant berättade att hans thaifru helst åker med Thai Air för då kan hon förstå och göra sig förstådd gentemot kabinpersonalen. Hon litade inte på, i sitt tycke bristfälliga engelska. En trygghet som somliga är beredda att betala lite extra för. Helt förståeligt om ni frågar mig.

Prova Norwegian då för många i deras personal är thailändare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Jamen... Helsinki har en jättefin gaskammare och inga långa avstånd man måste gå. Det är lagom roligt att stressa mellan inrikes och utrikes på Arlanda, och på Kastrup måste man gå ut om man vill röka.

 

Herr Chang har talat.

Då skiter du tydligen i vilket bolag du åker, bara du får nära till dödens bås. :big_smile:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

 

Det handlar även om attityd hur man blir bemött :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

 

Det handlar även om attityd hur man blir bemött :sure:

Med tanke på vissa skribenters attityd så förvånar man sig inte över det beskrivna (eller påhittade) bemötandet. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har betydligt sämre service idag är när jag började flyga med dem för 20 år sedan men dessvärre gäller det nog alla flygbolag. Och inget konstigt med det; biljetterna blir ju relativt sett billigare för var år som går.

 

Det finns många bolag i Asien som är bättre än Thai men när jag flög hem med dem idag från Shanghai var deras service precis så bra som jag kräver. När jag flyger till Japan nästa helg blir det dock All Nippon och när vi flyger till Hongkong veckan därpå för lite semester blir det Cathay. Detta sammanfattar min uppfattning; vilket bolag man väljer beror på vilken sträcka och därmed på konkurrensen. Just på Sto-Bkk har ju Thai fördelen med direktflyg och för min del krävs det nog en riktigt dålig erfarenhet med Thai för att byta till en mellanlandning i någon sandlåda eller på någon av Europas trista flygplatser.

 

Den dagen jag inte längre jobbar och därför har mer tid men kanske mindre pengar så förändras dock förutsättningarna och ekvationen blir en annan. Förhoppningsvis finns det då något Kineståg man kan ta och vara i Sverige på ett par timmar.     

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Det handlar även om attityd hur man blir bemött :sure:
Så kan det absolut vara, har alltid väldigt trevliga flyg med TG :-)

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

En bekant berättade att hans thaifru helst åker med Thai Air för då kan hon förstå och göra sig förstådd gentemot kabinpersonalen. Hon litade inte på, i sitt tycke bristfälliga engelska. En trygghet som somliga är beredda att betala lite extra för. Helt förståeligt om ni frågar mig.

Enkelt att bestämma för thaifrun när hon slipper betala. Många män bockar och betalar bara för att frugan bestämmer att Thai ska det vara. Utan dessa tofflar hade nog inte Thai så stor trafik från Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...