Jump to content
IGNORERAD

Skippa Thaiair?


Cavemannen

Recommended Posts

On 2018-04-11 at 08:49, skrev Soengsang:

30 kg inrikes!

Endast med bokningsklass L 20 kg!

Så här är det med bagagevikten på Thai Smile: Om du har kommit med Thai Airways till BKK eller flyger till BKK för att sedan flyga vidare med Thai Airways så accepterar Thai Smile samma vikt som Thai Airways gör. Biljetterna behöver INTE vara kopplade, det är bara att hänvisa till den Thai Airwaysbokning man har.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Efraim Barkbit

    16

  • Soengsang

    15

  • L64

    10

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Här har du förbannat rätt, jag skulle inte ens komma på tanken att flyga med ett muslimbolag. Jag har tankar och fördomar om dessa idi*ter, att jag dessutom skulle betala till dom finns inte. 

Dessvärre så gör du ju detta, vare sig du vill eller inte, via skattsedeln.....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

Dessvärre så gör du ju detta, vare sig du vill eller inte, via skattsedeln.....

Det är tyvärr helt korrekt! Och det är värre än så, våran skatt skickar vår regering till rena terrororganisationer. När det gäller våra biljettpengar till muslimbolag, går det väl inte till sådant, inte direkt i alla fall

 

"Och det är inte lite pengar i bistånd vi talar om. Regeringen har sett till att Palestina är en av de största mottagarna av svenskt bistånd. Palestinska Myndigheten, PA, mottar under perioden 2015-2019 1,5 miljarder kronor.!"

"Exempelvis har PA gett en del terrordömda mer än en halv miljon kronor i lön efter terrordåden mot civila israeler."

 

https://www.expressen.se/debatt/svenskt-bistand-kan-avlona-terrorister/

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Även i december?

Har aldrig åkt till Thailand i december, bara åkt hem till Sverige då, förmodligen går det att hitta bra pris även i December,

Men kan inte just över jul och nyår, som oftast är bokat/fullbokat många månader innan. 

Gå in på momondo.se och trixa lite med datumen så får du själv se :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemska Sven

Det är väl bra att ni sprider erat resande mellan alla bolag som flyger från Norden till Thailand. Tuff konkurrens gynnar kunderna, även om några inte gillar vissa bolag.
Själv stannar jag i Thailand, behovet av Sverigeresor minskar drastiskt med stigande ålder.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
6 timmar sedan, skrev Nemo:

Dessvärre så gör du ju detta, vare sig du vill eller inte, via skattsedeln.....

Det kan jag inte styra över, men mina privata pengar kommer aldrig att hamna i en muslims fickor.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Det kan jag inte styra över, men mina privata pengar kommer aldrig att hamna i en muslims fickor.

 

Jag håller helt med dig i dina åsikter om islamister och många muslimer. Men verkligheten är mycket mer komplicerad än så.

T.ex. när vi tankar bilen, även om det är ett norskt bensinbolag, så vet vi ändå inte hur affärerna bakom leveranserna har sett ut.

Finns massor exempel på hur omöjligt det är att styra var dina/våra pengar hamnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemska Sven
Det kan jag inte styra över, men mina privata pengar kommer aldrig att hamna i en muslims fickor.
 
Många flygbolag är aktiebolag som delar ut vinster även till muslimer.Korsägande är också vanligt.
Förstår inte hur du ska gardera dig? För att vara 100% säker är det bäst du stannar på backen.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Det kan jag inte styra över, men mina privata pengar kommer aldrig att hamna i en muslims fickor.

 

Men du tycker det är bra att dina pengar hamnar i en diktatur, konstig äsikt

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
10 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Så här är det med bagagevikten på Thai Smile: Om du har kommit med Thai Airways till BKK eller flyger till BKK för att sedan flyga vidare med Thai Airways så accepterar Thai Smile samma vikt som Thai Airways gör. Biljetterna behöver INTE vara kopplade, det är bara att hänvisa till den Thai Airwaysbokning man har.

Biljetterna är kopplade. Så det later mycket bra

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Biljetterna är kopplade. Så det later mycket bra

Jag hade kopplade biljetter i augusti å no problem med 30 kilo + handbagaget

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Boa52:

Men du tycker det är bra att dina pengar hamnar i en diktatur, konstig äsikt

De har iallafall inte pyjamasen på sig på dagtid ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Boa52:

Men du tycker det är bra att dina pengar hamnar i en diktatur, konstig äsikt

Thailand är en diktatur, det är mångas åsikt....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Thailand är en diktatur, det är mångas åsikt....

Det är Gulfstaterna också, 

Och numera Turkiet 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/12/2018 at 13:48, skrev Sakhon:

Jag håller helt med dig i dina åsikter om islamister och många muslimer. Men verkligheten är mycket mer komplicerad än så.

T.ex. när vi tankar bilen, även om det är ett norskt bensinbolag, så vet vi ändå inte hur affärerna bakom leveranserna har sett ut.

Finns massor exempel på hur omöjligt det är att styra var dina/våra pengar hamnar.

 

Påminner mig om när jag lastade bensin i Singapore som skulle till Bangladesh. Fick stoppa i Port klang Malaysia, lossa skiten och sedan lasta ombord densamma igen, en sk "back loading". Då blev bensinen muslimsk vilket var ett krav från köparen i Bangladesh.

Mycket gråzoner i business.

 

För att inte vara för OT, flyger till Stockholm antagligen på måndag kväll eller tisdag. Får väl se vad det blir för bolag, har inga större problem att flyga med sandnegrerna.

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

Det är Gulfstaterna också, 

Och numera Turkiet 

Och?

Valde inte turkarna Erdogan?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Och?

Valde inte turkarna Erdogan?

Möjligt, men att kalla det för demokrati är ett hån mot demokratin, ungefär lika illa som att kalla Thailand demokratiskt under fam. Shinawatras styre.

Då föredrar jag en bra diktatur istället för en fejkad demokrati.

https://www.svt.se/opinion/turkietkris

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Möjligt, men att kalla det för demokrati är ett hån mot demokratin, ungefär lika illa som att kalla Thailand demokratiskt under fam. Shinawatras styre.

Då föredrar jag en bra diktatur istället för en fejkad demokrati.

https://www.svt.se/opinion/turkietkris

 

Det är en hel massa länder som i ett vaket öga är fejk-demokrati men tyvärr och visst är Turkiet ett av dem men en majoritet av invånarna har förtjänat detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati är ju ett fint ord men existerar det ens i Sverige?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemska Sven
Demokrati är ju ett fint ord men existerar det ens i Sverige?
Tveksamt om det ens är ett fint ord. Tolkningarna är alltför många.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med många obskyra flygbolag genom åren, min ekonomi tillät inga som helst utsvävningar som direktflyg, varje 1000-lapp räknades.

Vart efter åren gått och mitt företag har gått bättre och bättre kommer jag aldrig mer sitta och glo i 6-8 timmar i något arabland, Finnarna funkar, men annars är det Thai som gäller. Några tusenlappar mer för direktflyg är en självklarhet nu, förr kunde jag inte unna mig det. Men visst, jag har många roliga minnen av alla galna resor med byten jag gjort. Aeroflot var en upplevelse innan "alkoholförbudet" tillämpades, det numera konkade Ukrainska bolaget Switair (tror jag det hette) var billiga, men den sista resan hamnade vi i Wien istället för Stockholm! Det vart ett jäkla meck att ta sig hem då flygbolaget helt enkelt sket i att de gjort fel. Jag har begåvats med goda egenskapen att kunna sova under en flygning, jag sover i princip hela tiden mellan ARN och BKK, och vise versa. Är det ett byte i halva resan funkar det inte att få ro att sova. 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev visst TG960 imorgon 01:10. Bra med direktflyg men kör nog finnarna på vägen hem.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Peter Hultgren

Sitter o kollar priser ToR till Bangkok-Arlanda, jag har redan en premium biljett som firman betalat på Thai, men frugan behöver en. Datumet vi åker är den 15aug och tillbaka till Bkk 25.

Norwegian lowfare+ 11 525sek

Thai economy 8052sek

Emirates 7869sek

 

Ska bara till Sverige för en kortare semester så hon vill inte sitta på en flyplats o häcka allt för länge,

 

Emirates 1h45m väntan på uppresan 3h32m på nerresan helt ok väntetid

Norwegian 3h45m i Oslo på uppresan, 4h35m i Köpenhamn på nerresan

Valet blir givetvis Thai Airways, Tycker Thai har mycket bra service och bra plan, då flyger jag oftast premium eller Business, så vet inte hur det är i economi.

 

//Peter

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på Thais hemsida att de lägger ner premium på Arlanda/Bangkok nu till Vintern. Skall endast köra Ekonomi och Bussnies.
De tipsar även om att man skall kolla upp med sin resebyrå om han har Premium Biljett nu i Vinter.

Kan vara värt att undersöka om man har en Premium i Vinter.

Mvh
Nilsson

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...