Jump to content
IGNORERAD

Skippa Thaiair?


Cavemannen

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Efraim Barkbit

    16

  • Soengsang

    15

  • L64

    10

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev soi covboy:

Flightradar24 brukar stämma ganska bra med tiderna

Tom rätt exakt, ingen nämnvärd eftersläpning.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Det verkar som du aldrig åkt business class... inte för att jag rent allmänt har så stor aptit, men de flesta flygbolag serverar oftast god mat där.

 

Herr Chang har talat.

 

Jo det har jag. Två gånger till och med.

 

Båda gångerna från Bangkok till Köpenhamn med Singapore airlines men jag tyckte inte skillnaden var så stor.

 

Samma slafs till mat som i economy klassen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Nakhon:

Vad fan är det du håller på med? Skärp dig nu för helvete. Jag är så trött och besviken på dig. Fan du va ju ett äss förut. Men nu, gång på gång gör dig själv till ett åtlöje.  Du är så jävla långt bort nu ifrån den jag en gång här höll som en idol,  som en slags rebell rentav. Det är längesen nu jag vet. Men det finns nog säkert lite mer tid extra, även för dig!

 

 

 

Jag tror nog att merparten av forumets medlemmar föredrager den nye BTT framför den gamle och besvärlige:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vad jag vet så ligger Stockholm österut om man flyger från Los Angeles?

 

BTT

Helvitta, måste vända båten, återkommer!

 

:-) / SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fel väg vänd för fan :waaaht:

5ac0a75022891_Felvg.thumb.JPG.dbdeec5dc6e143be5987353f37172aa5.JPG

På väg till Delhi några stenkast från Thailand ;)

 

För övrigt hittade jag ARN-BKK-ARN 13/4 - 13/5 för 5300:- med Thai idag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa igenom allt :-) Men är det inte bara från Sthlm Thai suger. Vet att tyskkärran är mycket bättre men surt att ta sig till Fra först.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/30/2018 at 15:36, skrev Tommy:

Det var New York-Bkk, 17 underbara timmar i luften, med mycket bra service och trevlig personal!

Minns att jag somnade, salongsberusad, strax efter att vi flugit över Stockholm typ halvvägs, och vaknade fräsch och Nykter hemma i Bkk! 

 

 

MVH

 

 

Så, egentligen handlade det väl "bara" om 8.5 timmar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/30/2018 at 19:52, skrev Cavemannen:

Kan man då klassa dig som charterturist?

Förmodligen. Han, som de flesta, hyr ett säte  + transport till färdmålet. Hur gör du, åker med eget flyg? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Om man bara vill flyga, så funkar din  idé ok.

vill man vara medveten om vad man gör, är din idé inte så bra

Läs krögarens recension ett par sidor bakåt. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Nemo:

Förmodligen. Han, som de flesta, hyr ett säte  + transport till färdmålet. Hur gör du, åker med eget flyg? :)

Förmodligen inte, charterresa betyder att det är en arrangerad resa i paket, flyg/transfer/boende.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Förmodligen inte, charterresa betyder att det är en arrangerad resa i paket, flyg/transfer/boende.

Inte alltid, men jag förstår vad du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Inte alltid, men jag förstår vad du menar.

Nja, alltid...annars är det ingen charteresa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, alltid...annars är det ingen charteresa.

Nja, inte alltid. Har åkt en gång Arlanda- "Puket" utan boende. Billigt som fan, slängde returbiljetten. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Nja, inte alltid. Har åkt en gång Arlanda- "Puket" utan boende. Billigt som fan, slängde returbiljetten. :)

Men då var det ju ingen charterresa om inte boende ingick :)

Det som populärt kallas flygstol, oftast i kärror som är chartrade av resebolag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men då var det ju ingen charterresa om inte boende ingick :)

Det som populärt kallas flygstol, oftast i kärror som är chartrade av resebolag.

Bra eller vad? Du har nu lärt dig ett nytt ord. :)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills enbart flugit med Thaiair men det är ett par år sen senast. Hittills har vi varit nöjda och de är väldigt bra med barn. Men jag är nyfiken på Emirates Airbus 380 som används både Cph till Dubai och därifrån till Bkk. Ett bra pris där och det blir affär direkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Idag köpte vi inrikes . Hade vi köpt via internet hade det blivit mindre än hälften av kostnaden. Vi var tvunga att boka via Jade. Enligt Jade drar Thai in på allt nu. Känns mindre bra. Bara hoppas att resan blir bra

Däremot kan jag varmt rekommendera Jade Travel. Dom var kanon mot oss och våra krav

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Idag köpte vi inrikes . Hade vi köpt via internet hade det blivit mindre än hälften av kostnaden. Vi var tvunga att boka via Jade. Enligt Jade drar Thai in på allt nu. Känns mindre bra. Bara hoppas att resan blir bra

Däremot kan jag varmt rekommendera Jade Travel. Dom var kanon mot oss och våra krav

Använde också Jade tidigare men allt eftersom deras service och ekonomi försämrades så har jag de senast åren låtit Jorden Resor ta hand om våra flygbokningar, de rekommenderas starkt :D

 

https://www.allabolag.se/5562123629/jade-travel-aktiebolag

 

https://www.allabolag.se/5567073274/jorden-resor-i-stockholm-ab

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev John Khonken:

Idag köpte vi inrikes . Hade vi köpt via internet hade det blivit mindre än hälften av kostnaden. Vi var tvunga att boka via Jade. Enligt Jade drar Thai in på allt nu. Känns mindre bra. Bara hoppas att resan blir bra

Däremot kan jag varmt rekommendera Jade Travel. Dom var kanon mot oss och våra krav

De där känns ju som det kräver en följdförklaring. Varför var ni tvungna till det om det nu var så mycket billigare vid nån nätresebyrå?

 

Inrikes flyg med Thai innebär väl i regel bara någon timma i luften så det borde man kunna klara med de flesta bolag, å just inrikes tror jag ändå Thai står sig ganska bra när det gäller servicenivån.

 

Vi bokade också via Jade inför decemberresan och då tyckte de att vi istället skulle köpa Qatar i stället för några hundringar billigare med vi valde ändå Thai då vi tack vare lojalitetskort får ha mer bagage. Man kan ju undra vad jade menar att Thai drar in på nu, gav de något exempel?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mankan

Via nätet kunde vi inte boka en handikapad. Jade sa att Thai blivit mycket hårdare på vikt. 20 kg inrikes.  Förrut var thai mera flexibla enligt Jade.

Qatar var mycket bättre på allt. Men Thai vinner på direktflyg ändå.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Mankan

Via nätet kunde vi inte boka en handikapad. Jade sa att Thai blivit mycket hårdare på vikt. 20 kg inrikes.  Förrut var thai mera flexibla enligt Jade.

Qatar var mycket bättre på allt. Men Thai vinner på direktflyg ändå.

 

Det var absolut inga problem med Thai Smile när vi åkte i Mars, vi båda hade betydligt mer än 20 kg var.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Mankan

Via nätet kunde vi inte boka en handikapad. Jade sa att Thai blivit mycket hårdare på vikt. 20 kg inrikes.  Förrut var thai mera flexibla enligt Jade.

Qatar var mycket bättre på allt. Men Thai vinner på direktflyg ändå.

 

Känns som att Jade tjänar mer på en biljett med Qatar än med Thai. Du kunde annars säkert ha bokat för handikappad via Thai´s sverigekontor.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
34 minuter sedan, skrev koppar55:

Som grädde på moset, var det full servering av vin och konjak.:big_smile:

Fick du även Salt & peppar ?????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills enbart flugit med Thaiair men det är ett par år sen senast. Hittills har vi varit nöjda och de är väldigt bra med barn. Men jag är nyfiken på Emirates Airbus 380 som används både Cph till Dubai och därifrån till Bkk. Ett bra pris där och det blir affär direkt. 
Har flugit med dom de senaste åren. Är nere just nu och denna gången blev det Cph-Dubai-Hong Kong-Bkk-Dubai-Cph för ett pris på 6800:- A 380 alla sträckorna. För en annan som med ålderns rätt börjar få ont i alla möjliga och omöjliga muskler efter en 5-6 timmar i luften är det skönt med en paus. När man då är framme bara några timmar senare än Thais direktflyg tycker jag inte det spelar så stor roll. Är mycket nöjd med Emirates.

Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

Life isn`t measured in the number of breaths you take but in the moments that takes your breath away.

 

Arguing with a woman is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...