Jump to content
IGNORERAD

Hur snabbt flytta till Sverige vid beviljat UT?


frogfish

Recommended Posts

Min fråga är som rubriken antyder, hur lång tid har man på sig att flytta till Sverige efter beviljat UT?

 

Är det nån som har erfarenhet av detta? Det kan ju vara så att man vill färdigställa skolgång för barn etc innan flytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Under giltighetstiden för UT naturligtvis.

Ja, det kanske jag naturligtvis skulle vetat.

Men jag tycker inte det är så solklart. Om giltighetstiden är 2 år, så kanske man inte kan komma insläntrande efter 1 år och 10 mån. Men vad vet jag, att ställa frågor på ett forum skulle jag ju naturligtvis låtit bli att göra......

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fråga är som rubriken antyder, hur lång tid har man på sig att flytta till Sverige efter beviljat UT?
 
Är det nån som har erfarenhet av detta? Det kan ju vara så att man vill färdigställa skolgång för barn etc innan flytt.
Hej
Grabben kom med oss hem efter semestern. Då hade det gått 5 mån. Jag skickade mail till MIG med frågan när han var tvungen att åka till Sverige. Eller om det fanns någon tidsregel.
Se svar nedan. Men maila och kolla själv för säkerhets skull.
Mvh
Nilsson 0003af1e89c1456184321e95eddc1bdc.jpg

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nilsson68:

Hej
Grabben kom med oss hem efter semestern. Då hade det gått 5 mån. Jag skickade mail till MIG med frågan när han var tvungen att åka till Sverige. Eller om det fanns någon tidsregel.
Se svar nedan. Men maila och kolla själv för säkerhets skull.
Mvh
Nilsson 0003af1e89c1456184321e95eddc1bdc.jpg

Tapatalkat
 

Tack för bra och informativt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frogfish:

Ja, det kanske jag naturligtvis skulle vetat.

Men jag tycker inte det är så solklart. Om giltighetstiden är 2 år, så kanske man inte kan komma insläntrande efter 1 år och 10 mån. Men vad vet jag, att ställa frågor på ett forum skulle jag ju naturligtvis låtit bli att göra......

Som jag skrev.....

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev frason:

Som jag skrev.....

 

1 timme sedan, skrev frogfish:

Ja, det kanske jag naturligtvis skulle vetat.

Men jag tycker inte det är så solklart. Om giltighetstiden är 2 år, så kanske man inte kan komma insläntrande efter 1 år och 10 mån. Men vad vet jag, att ställa frågor på ett forum skulle jag ju naturligtvis låtit bli att göra......

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Och du får svar efter hur du frågar

Men frågar du något på ett forum får du f.n skylla dig själv för de svar du får.

55555

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Och du får svar efter hur du frågar

Men frågar du något på ett forum får du f.n skylla dig själv för de svar du får.

55555

Självklart är det så. Men man skulle ju kunna tänka sig att lustigkurrarna höll sig till att göra sig lustig på kommentarer i "Vad har du ätit idag?" eller liknande trådar. Inte i frågor som påverkar familjer och deras framtid.

 

Men jag fick även vettiga svar, så jag är nöjd hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2018-03-29 at 16:43, skrev frogfish:

Självklart är det så. Men man skulle ju kunna tänka sig att lustigkurrarna höll sig till att göra sig lustig på kommentarer i "Vad har du ätit idag?" eller liknande trådar. Inte i frågor som påverkar familjer och deras framtid.

 

Men jag fick även vettiga svar, så jag är nöjd hittills.

Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig och familjen!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

http://www.sviv.se/opinion/sakfragor/bosattning-i-sverige-for-medfoljande-av-icke-eu-medborgare/?utm_campaign=cmp_810278&utm_medium=email&utm_source=getanewsletter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
John Khonken

Vår grabb fick UT I Oktober. men vi väntade till sommaren efter för att han skulle gå klart skolåret. Sedan åkte han med oss från Thailand .

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...