Jump to content
Vinn 1000 THB varje månad Läs mera... ×

Kjellen

Förslag till ny Prisvärd Thailändsk sjukvårdsförsä

Recommended Posts

SatanG
On 2018-04-15 at 09:17, skrev Fritz:

Du har så rätt i att man ofta ser samma läkare på dom privata som statliga sjukhusen. Problemet med Pattaya och dess omnejd är att det inte verkar finnas tillräckligt med statliga sjukhus i förhållande till folkmängden. Jag vet inte men gissar att det kan bero på att väldigt många thaiare som bor här inte är skrivna här utan i sin hemby. Köerna kan vara förskräckligt långa och väntetiderna naturligtvis därefter. Rekordet för mig slogs på ett av sjukhusen ett par mil norr om Pattaya som jag inte kommer ihåg namnet på. När jag och hustrun infann oss på morgonen fick man börja med att ställa sig i en kö som jag uppskattade till ca: 200 pers och detta bara för att få en biljett till nästa kö. Huva.

Fritz..

Vad jag förstått så kan man bara få "30-bahtssjukvården" där man är skriven, för att komma vidare eller till annat ställe på remiss.

Ja om man inte betalar de ca 400 baht som krävs av en registrerad arbetstagare men jag kanske fattat fel.

Lagen säger att man ska registrera varje anställd om det så bara är en men den följs nog inte särskilt väl.

/ SatanG

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information

Vi har placerat kakor i din apparat för att göra MPR bättre. Du kan justera din kakinställningar eller så anser du att det är ok att fortsätta surfa på MPR.