Jump to content
IGNORERAD

Förnyelse av Thai pass


uptoyou

Recommended Posts

Om tjejen behöver förnya sitt thaipass i Sverige, är det bara Ambassaden i Stockholm som gäller då http://thaiembassy.se/en/passport/

Har hört något om att dom hade en turné på en del i orter i Sverige tidigare, någon som känner till hur det är nu?

 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev uptoyou:

Om tjejen behöver förnya sitt thaipass i Sverige, är det bara Ambassaden i Stockholm som gäller då http://thaiembassy.se/en/passport/

Har hört något om att dom hade en turné på en del i orter i Sverige tidigare, någon som känner till hur det är nu?

 

Hört om en del i Skåne som åkte till Köpenhamn. Vet inte om det funkar fortfarande

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hört om en del i Skåne som åkte till Köpenhamn. Vet inte om det funkar fortfarande

Jag har letat efter någon liknade information på Ambassaden i Köpenhamn liknade den i Stockholm men hittar inget.

Läst någonstans att tidigare/förr hade dom någon sommarturné där Malmö/Eslöv besöktes under två dagar, får väl ringa och kolla?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det så att vi måste åka till Thailands Ambassad i Köpenhamn ganska så akut.

 

Någon med erfarenhet av vilka papper som behövs och hur man går till väga?

 

Till Thailands Ambassad i Stockholm ska man ha med sig:

1. Ansökningsblankett

2. Det gamla passet och kopia

3. Thai ID-kort och kopia

4. Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan).

5. Om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia på namnbytespapper.

6. 330kr i avgift. Endast kontanter

 

Vi pratade med en kvinna på Försäkringskassan, hon sa att vi även skulle ha med Personbevis.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det så att vi måste åka till Thailands Ambassad i Köpenhamn ganska så akut.
 
Någon med erfarenhet av vilka papper som behövs och hur man går till väga?
 
Till Thailands Ambassad i Stockholm ska man ha med sig:
1. Ansökningsblankett
2. Det gamla passet och kopia
3. Thai ID-kort och kopia
4. Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan).
5. Om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia på namnbytespapper.
6. 330kr i avgift. Endast kontanter
 
Vi pratade med en kvinna på Försäkringskassan, hon sa att vi även skulle ha med Personbevis.
Det du skriver tog vi med till ambassaden i Stockholm.
Gå in på Thai ambassadens hemsida i Köpenhamn. Såg att det fanns info om div pass ärenden.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Det du skriver tog vi med till ambassaden i Stockholm.
Gå in på Thai ambassadens hemsida i Köpenhamn. Såg att det fanns info om div pass ärenden.

Tapatalkat
 

Vi tänkte ta med samma papper man ska ha med till Stockholm, men vet inte om dom kräver fler i Köpenhamn.

Jag lyckas inte hitta någon info om passärenden på den i Danmark.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tänkte ta med samma papper man ska ha med till Stockholm, men vet inte om dom kräver fler i Köpenhamn.
Jag lyckas inte hitta någon info om passärenden på den i Danmark.
Bild nedan. Översatt med Google. Så kolla med gumman då det står på Thai.
8a0a1d428fddbdc7dcd97a60e01eeb93.jpg

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev uptoyou:

Nu blir det så att vi måste åka till Thailands Ambassad i Köpenhamn ganska så akut.

 

Någon med erfarenhet av vilka papper som behövs och hur man går till väga?

 

Till Thailands Ambassad i Stockholm ska man ha med sig:

1. Ansökningsblankett

2. Det gamla passet och kopia

3. Thai ID-kort och kopia

4. Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan).

5. Om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia på namnbytespapper.

6. 330kr i avgift. Endast kontanter

 

Vi pratade med en kvinna på Försäkringskassan, hon sa att vi även skulle ha med Personbevis.

Vi fixade frugans pass i Köpenhamn, och tog med precis det du skriver, det var inga problem. Gick ganska snabbt också tills det nya passet damp ner har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Bild nedan. Översatt med Google. Så kolla med gumman då det står på Thai.
8a0a1d428fddbdc7dcd97a60e01eeb93.jpg

Tapatalkat
 

Tack, då fattar jag :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev thaiwife:

Vi fixade frugans pass i Köpenhamn, och tog med precis det du skriver, det var inga problem. Gick ganska snabbt också tills det nya passet damp ner har jag för mig.

Låter bra. Så ni fick passet hemskickat till Sverige, gött :)  Jag tänkte ringa och boka tid, vet du om det var/är lång väntetid för att få en tid?

Kostnad för passet, ungefär som i Sverige?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Låter bra. Så ni fick passet hemskickat till Sverige, gött :)  Jag tänkte ringa och boka tid, vet du om det var/är lång väntetid för att få en tid?

Kostnad för passet, ungefär som i Sverige?

Passet skickades hem till oss, har för mig det kostade runt 400 kr, jag minns inte hur många veckors väntetid det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-28 at 20:19, skrev thaiwife:

Passet skickades hem till oss, har för mig det kostade runt 400 kr, jag minns inte hur många veckors väntetid det var.

Vi tänkte ta oss till Köpenhamn för att fixa passet, problemet är att tjejen har ca 11 månader kvar på passet så förmodligen måste hon hämta ut det nya på plats iom att det gamla ska väl makuleras. Problemet är att när passet väl är klart för avhämtning är att hennes UT då har gått ut och hon blir inte insläppt i Sverige igen.

Vet du om det går att jag hämtar det med en fullmakt från henne?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev uptoyou:

Vi tänkte ta oss till Köpenhamn för att fixa passet, problemet är att tjejen har ca 11 månader kvar på passet så förmodligen måste hon hämta ut det nya på plats iom att det gamla ska väl makuleras. Problemet är att när passet väl är klart för avhämtning är att hennes UT då har gått ut och hon blir inte insläppt i Sverige igen.

Vet du om det går att jag hämtar det med en fullmakt från henne?

Jag tror inte det blir nåt problem. Minns jag rätt, så makulerade dom inte frugans pass på Ambassaden när vi ansökte, utan vi reste tillbaka med ett fullt giltigt pass, hon hade också några mån kvar på det gamla. Sen skickades det ju hem, så ni behöver bara åka till Danmark en gång. Be henne ändå ringa o prata med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev thaiwife:

Jag tror inte det blir nåt problem. Minns jag rätt, så makulerade dom inte frugans pass på Ambassaden när vi ansökte, utan vi reste tillbaka med ett fullt giltigt pass, hon hade också några mån kvar på det gamla. Sen skickades det ju hem, så ni behöver bara åka till Danmark en gång. Be henne ändå ringa o prata med dom.

Usch vad tjatig jag är, sorry :crazy:

I Stockholm tar dom bara kontanter enligt hemsidan, hur är det i Köpenhamn, tar dom kort?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fråga varför gjorde ni inte det i Pattaya när ni var här? 

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Stoneys:

En liten fråga varför gjorde ni inte det i Pattaya när ni var här? 

 

Ja, så jäkla korkat, retar mig som fan på det. Hade inte en tanke på det, trodde det var mer tid kvar på hennes pass :crazy:  Jävla onödigt extrajobb man skaffar sig :( 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev uptoyou:

Usch vad tjatig jag är, sorry :crazy:

I Stockholm tar dom bara kontanter enligt hemsidan, hur är det i Köpenhamn, tar dom kort?

Hej Uptoyoy,

 

Den Thaillandske ambassade i Danmark tager enbart kontanter, danska kronor :haha:

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2018-04-02 at 09:06, skrev thaiwife:

Jag tror inte det blir nåt problem. Minns jag rätt, så makulerade dom inte frugans pass på Ambassaden när vi ansökte, utan vi reste tillbaka med ett fullt giltigt pass, hon hade också några mån kvar på det gamla. Sen skickades det ju hem, så ni behöver bara åka till Danmark en gång. Be henne ändå ringa o prata med dom.

Var ni tvungna att fixa ett färdigt kuvert som var adresserat och frankerat till er adress i Sverige,

eller ni bara betalade så fixade dom allt? 

Vad vi förstår så ska man ordna det innan, men detta gäller kanske bara danskar inom Danmark?

Man måste tydligen betala med kontanter, så kort accepteras inte?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

400 dkk fick vi betala.

15239567384931405866776.jpg

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...