Jump to content

Recommended Posts

Esspe

Så här såg det ut nu när jag försökte kolla in fotbollen på Daily Mail. Från och till har jag fått blockat tidigare men aldrig så här bestämt, med "court order" och allt.

Har däremot inga problem att komma åt det med deras app. Är dom lika bra på censur som att bekämpa korruptionen?

image.thumb.png.1964dea2af1a0a5d03f37384e0d29d2b.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
spooncreek
On 26/03/2018 at 19:58, skrev Esspe:

Så här såg det ut nu när jag försökte kolla in fotbollen på Daily Mail. Från och till har jag fått blockat tidigare men aldrig så här bestämt, med "court order" och allt.

Har däremot inga problem att komma åt det med deras app. Är dom lika bra på censur som att bekämpa korruptionen?

image.thumb.png.1964dea2af1a0a5d03f37384e0d29d2b.png

På utländska tv-kanaler kan det se ut såhär ibland.Man gör som i Kina, har folk som sitter och bevakar, utsändningen sker med fördröjning, och så blockar man helt enkelt oönskade reportage. Nedan från Al Jazeerah.

5abcca22550f1_aljazeerahcensor.thumb.jpg.49fbb3ec57b5fb8a73de9c1f350a9949.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
koppar55
15 minuter sedan, skrev spooncreek:

På utländska tv-kanaler kan det se ut såhär ibland.Man gör som i Kina, har folk som sitter och bevakar, utsändningen sker med fördröjning, och så blockar man helt enkelt oönskade reportage. Nedan från Al Jazeerah.

5abcca22550f1_aljazeerahcensor.thumb.jpg.49fbb3ec57b5fb8a73de9c1f350a9949.jpg

True vision?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
spooncreek
49 minuter sedan, skrev koppar55:

True vision?

Yes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
koppar55
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Yes.

Verkar vara True som blockar.

Avslutade abonnemanget och använder numera AIS internet TV + Uplay.

Ingen blockering hittills.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
scorpio63

Expressvpn.

Ingen hastighetssänkning mänkbart och bara ca 80kr i månaden på ett årsabb.

Jag kör det i min router så hela huset sitter i fjollträsk eller polen eller usa eller vart jag vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
apknug

På den tiden då BBC World News sändes i thai kabel så var den fördröjd 2 minuter, troligen för att nån skulle hinna trycka på tillfälligt avbrott knappen.

Nu är kanalen helt försvunnen tyvärr....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe
6 timmar sedan, skrev scorpio63:

Expressvpn.

Ingen hastighetssänkning mänkbart och bara ca 80kr i månaden på ett årsabb.

Jag kör det i min router så hela huset sitter i fjollträsk eller polen eller usa eller vart jag vill.

Själv använder jag Freedome och då kommer jag ju runt det men vem är det man försöker hindra från att läsa t.ex. Daily Mail? Somchai i Sakhon Nowhere med 4 års skola och som bara snackar flytande engelska efter lao khao intag? Skulle vara kul att veta vad just Daily Mail skrivit för att förarga Prayut & Co. Blockeringen av deras sida har funnits i 2-3 år till och från. Dessutom så har ju Bangkok Post väldigt fria tyglar här och dom går väldigt hårt åt juntan så vad är det för vits med censuren egentligen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
spooncreek
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Själv använder jag Freedome och då kommer jag ju runt det men vem är det man försöker hindra från att läsa t.ex. Daily Mail? Somchai i Sakhon Nowhere med 4 års skola och som bara snackar flytande engelska efter lao khao intag? Skulle vara kul att veta vad just Daily Mail skrivit för att förarga Prayut & Co. Blockeringen av deras sida har funnits i 2-3 år till och från. Dessutom så har ju Bangkok Post väldigt fria tyglar här och dom går väldigt hårt åt juntan så vad är det för vits med censuren egentligen?

Sånt som man inte får prata om, eftersom det handlar om majestätsbrott.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
frason

Dessa blockeringar har ju funnits så länge internationell TV visats i Thailand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janne_h

Fast censuren är underlig. Jag flyttade för ca 2 månader sen från radhus till villa. I radhuset hade jag 3bb fiber. Jag ville ha fiber på nya stället. Men det var fullt i skåpet. Så jag beställde då ADSL i stället. Vilket funkar kanon 50 megabit får jag. Så det räcker för mig. Dock efter flytten känns det som jag surfar i Sverige. Då nästan ingenting censureras??
Klar skillnad från 3BB fiber där skylten dök upp emellanåt.
Man kan nu således porr surfa i lugn och ro. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janne_h

Och nu är jag i yasothon.
Här har vi Tot. Och jag får censur här på sidor som jag normalt kan se på 3bb i Bangkok.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll