Jump to content
IGNORERAD

RIP Jerry Williams

Tallviking
 Dela

Recommended Posts

En rocklegend har gått ur tiden

Jerry Williams död – blev 75 år

Den legendariska rocksångaren Jerry Williams är död, uppger hans agentbolag i ett pressmeddelande.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Wangthong

3

• Kenneth4618

2

• B747

2

• ragson

1

Mest aktiva i denna tråd

Vila i frid Jerry nu när du har dragit in årorna. Nu kan du lira med Chuck Berry som gick bort den 18:e mars 2017

Ändrades av Kenneth4618

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

R.I.P Jerka 

Mycket tråkigt En Svensk Rocklegend & Rokhistoria har gått i graven !

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Vila i frid! Vilken artist och legend. Minns som igår när jag satt på farsans axlar och kollade på Jerry när han uppträdde i Mariebergsskogen.Var inte värst gammal. Det upprepades varje år och jag kunde se hur morsan och farsan var lyckliga och älskade varje minut av uppträdandet. Så många minnen det väcker. Nu är farsan 72 år och har små krämpor och alldeles vitt hår. Då var han odödlig för mig. Jerry kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. 

Dela på andra sajter

Ja sjunga kunde röris, det kan man inte ta ifrån han! Men hans vinyler lever vidare!I  can jive,,,,,,,,,,osv!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

Ja fy va synd...Bästa minnet jag har med honom är midsommardagen (tror jag) -86. 

Vi campade på Sollerön och han körde som sista band. Med brutet ben!

Helgipsad hela benet hindrade inte honom från att köra järnet med Roadwork från lastbilsflaket...jäklar vikket drag! :-D

Nu ska det Jivas i himlen hoppas jag..... Vila i frid Jerry...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

RIP. Vilken energi denna svenska rockgigant hade. En sann rocker, som det varit fantastiskt att växa upp med.

Dela på andra sajter

På slutet av 70-talet och början av 80-talet ...  fem år på raken var Jerka här i våran folkpark och gjorde premiären sista April ... och vilka härliga minnen han gav oss ... Vila i frid mannen  !!!

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Vill inte påstå att jag var ett av "Jerkas" största fans rent musikmässigt även om han gjort ett antal bra låtar......

Men jag har alltid varit ett fan av hans glädjespridande........

En allt igenom trevlig människa som gjorde allt för att glädja till sina medmänniskor........

Som alltid, så tycker jag det är sjukt orättvist när människor som gjort allt för att glädja andra, går bort i förtid.......

Lite Iron Maiden över det hela: "Only the good die young but the evil is sent to live forevere".......

Ted Ström gjorde väl originalet och Monika Thörnell en version efter det men "Jerka" tolkade fantastiskt tycker jag......

Allt för tidigt.........:y8:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Har heller inte varit hans största fan men sett få som har haft en sådan inlevelse och glädje när han uppträder. 

På gränsen till ”jag mötte Lassie” så har jag hört flera historier om hans leverne. Är hälften av dem sanna till 50% så har han haft ett riktigt gott liv. R.I.P.

The Flat Earth Society has members all around the globe!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Har heller inte varit hans största fan men sett få som har haft en sådan inlevelse och glädje när han uppträder. 

På gränsen till ”jag mötte Lassie” så har jag hört flera historier om hans leverne. Är hälften av dem sanna till 50% så har han haft ett riktigt gott liv. R.I.P.

Jag tror att han har levt ett hårt liv under stundom.Hans ansikte kunde skvallra om det.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Trist, vila i frid Jerry.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Inte en av de artister vars låtar jag lyssnat mest på precis men vilken skön personlighet han var. Alltid ett nöje att lyssna

till med sitt speciella tugg och underfundiga humor. Som i Värvet tex för ett par år sedan...

"The Violent var ett rent gitarrband men dem ville ha med nån som stod och heila också... ja, sjunga alltså."
"Hitler, han heilade ju också."
"Jo, fast jag är mer inne på Chuck Berry än Hitler."

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...