Jump to content
IGNORERAD

Ris eller ärtor i påsen?


WAXO

Recommended Posts

Hade tänkt att försöka komma i form inför sommaren och funderar därför på att delta i vår gymping. Alla ska bla. ha en liten träningspåse att arbeta med, ungefär som den klassiska ärtpåsen man alltid hade med sig till gymnastiken. Jag bad därför gumman om hjälp, men hon vägrar att använda ärtor. Det skall vara ris i påsen påstår hon, och hävdar att det det är mycket bättre. Ack, dessa stora kulturklyftor mellan Swe-Thai. Jag vet inte viket som skulle fungera bäst, ris eller ärtor? Är det någon som har erfarenheter från detta och kan dela med sig?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är ris bättre. Speciellt när man ska luta omkull sig. 

Ris har väl historiskt varit ovanligare i Sverige, om det beror på ärtsoppan eller på priset har jag ingen aning. Men som kudde fungerar ris mycket bättre. 

Man behöver ju inte ha bästa kvalitet på riset i kudden. Börja bara inte diskutera med henne om det ska vara jasminris eller om det duger med långlagrat billigt Taksinris. 

 

Hemma har vi Uncle bens som legat hur många år som helst. Grannen låg inte bra till efter att hon köpte Uncle bens och gav tillbaka istället för jasminriset som hon lånat. Hos oss hade det varit en chans att bli kvitt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...