Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket ska man tåla från thaisläkten?


Sune2000

Recommended Posts

broder tuk tuk

Till syvende och sist så handlar det om pengar och status när en yngre thaitjej får klorna i en äldre faranggubbe.

Jag minns att jag hade en kvinnlig "vän" i Pattaya som arbetade i en go go bar och en dag träffade hon en rik äldre man som byggde hus åt henne i Chantaburi.

Hon berättade att när huset var byggt var hon plötsligt drottning i byn. Människor som tidigare nästan spottat på henne kröp och neg i stofftet.

Nu var hon ju rik och hade status.

På samma gång pratade hon skit om sin äldre farang och hånade honom för hans lilla pitt o liknande saker.

Och hon var otrogen med yngre män så fort han var i hemlandet.

Minns att hon en gång läste ett brev han skickat till henne, där han skrev hur mycket han älskade, saknade och längtade efter henne och att han hoppades hon var lycklig hemma i byn.

Inte fan var hon i byn, jo i fiskebyn och pippade 25 åriga muskelknuttar så det stod härliga till.

Jag ger inte så mycket för snacket om kärlek.

Det är pengarna som styr.

Annars hade min själ inte Noierna stannat hos sina darlingar särskilt länge.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    24

  • BaBoo

    17

  • Farang

    16

  • Neil

    16

Mest aktiva i denna tråd

Tycker mycket synd om dig broder tuk tuk, du måste dragit en rejäl nitlott dagen du föddes, alla verka svika dig och du stöter mest på folk som vill dig och andra illa.

Har du haft otur?

Eller drar du till dig en viss sorts människor?

Kanske bara är Karma  :neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Till syvende och sist så handlar det om pengar och status när en yngre thaitjej får klorna i en äldre faranggubbe.

Jag minns att jag hade en kvinnlig "vän" i Pattaya som arbetade i en go go bar och en dag träffade hon en rik äldre man som byggde hus åt henne i Chantaburi.

Hon berättade att när huset var byggt var hon plötsligt drottning i byn. Människor som tidigare nästan spottat på henne kröp och neg i stofftet.

Nu var hon ju rik och hade status.

På samma gång pratade hon skit om sin äldre farang och hånade honom för hans lilla pitt o liknande saker.

Och hon var otrogen med yngre män så fort han var i hemlandet.

Minns att hon en gång läste ett brev han skickat till henne, där han skrev hur mycket han älskade, saknade och längtade efter henne och att han hoppades hon var lycklig hemma i byn.

Inte fan var hon i byn, jo i fiskebyn och pippade 25 åriga muskelknuttar så det stod härliga till.

Jag ger inte så mycket för snacket om kärlek.

Det är pengarna som styr.

Annars hade min själ inte Noierna stannat hos sina darlingar särskilt länge.

BTT

Nu tycker jag iofs att du är lite barsk, men i det stora hela så måste väl jag också säga att om man som 60åring raggar (och med raggar menar jag betalar) upp en 18åring i den lokala ölbaren så får man nog omvärdera sin förmåga till både flirtande och kärlek.

Med det drar jag inte någon parallell till er andra här i forumet, utan försöker snedda fram till min kontenta vilken är att såhär har relationen farang-thai sett ut många tidigare år, visst har det funnits undantag, men det är bilden som spridits till både svenskar och thailändare. Detta har i sin tur resulterat att när jag berättar för mina vänner att jag har ny flickvän i Thailand så kommer majoriteten att tolka in att jag köper sex och att någon utnyttjar mig för att få flytta till Europa, samtidigt som det resulterar i att vi faranger är värda bra mycket mindre än våra bankböcker ute på de Thailändska småorterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker mycket synd om dig broder tuk tuk, du måste dragit en rejäl nitlott dagen du föddes, alla verka svika dig och du stöter mest på folk som vill dig och andra illa.

Har du haft otur?

Eller drar du till dig en viss sorts människor?

Kanske bara är Karma  :neutral:

det är rätt baboo,gå inte på myten om att dom e ute efter pengar.

thaitjejer älskar äldre män,ju större åldersskillnad ju mer kärlek är det :mdr::mdr::mdr:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

visst finns det gott om giriga thaitjejer men jag tror giriga familjemedlemmar är en större orsak till att thai/farang förrhållanden spricker. tjejerna sätts i en helt omöjlig situation när deras föräldrar, syskon m.m varken vill eller kan förstå varför inte deras dotter helt plötsligt har massa pengar att strö över dem. att höra ens föräldrar skuldbelägga en för att man inte skickar tillräckligt med pengar tär på även de mest söta och trevliga små töserna.i många fall ger de säkert efter för trycket och börjar smussla undan pengar i smyg från mannen, tar skumma lån, dumpar sin man för en rikare karl, drar in lite extra pengar genom syndiga tjänster osv.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

det är rätt baboo,gå inte på myten om att dom e ute efter pengar.

thaitjejer älskar äldre män,ju större åldersskillnad ju mer kärlek är det :mdr::mdr::mdr:

Iofs så tjänar min hustru ungefär som jag + att vi är jämngamla!

Har du oxå blivit blåst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

visst finns det gott om giriga thaitjejer men jag tror giriga familjemedlemmar är en större orsak till att thai/farang förrhållanden spricker. tjejerna sätts i en helt omöjlig situation när deras föräldrar, syskon m.m varken vill eller kan förstå varför inte deras dotter helt plötsligt har massa pengar att strö över dem. att höra ens föräldrar skuldbelägga en för att man inte skickar tillräckligt med pengar tär på även de mest söta och trevliga små töserna.i många fall ger de säkert efter för trycket och börjar smussla undan pengar i smyg från mannen, tar skumma lån, dumpar sin man för en rikare karl, drar in lite extra pengar genom syndiga tjänster osv.

Neil

Haha jag skrattar så jag gråter  :rofl:

Va e det för tjejer ni fått tag på?  :stink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Iofs så tjänar min hustru ungefär som jag + att vi är jämngamla!

Har du oxå blivit blåst?

det e därför dom älskar äldre män.dom tror att jämnåriga e ute efter deras pengar

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo

har inte personligen råkat ut för några större problem. men har träffat på åtskilliga faranger som haft problem med thaitjejers släkt. gissar att de inte tycker dessa problem är lika roliga som du tycker.

tror nog at de flesta faranger och thaitjejer har ärligt uppsåt när de skapar en relation. tämligen trist när andras girighet och lättja kommer i vägen.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha jag skrattar så jag gråter  :rofl:

Va e det för tjejer ni fått tag på?  :stink:

Hej!

Vet du vad kvinnojouren säger till thai damerna när dom har bekymmer med sina Svenska män?

jo du  förstår att det flesta män som söker kvinnor  utanför Sverige, har bränt sina broar här

och får inte tag i kvinnor här,dessa män har olika problem, som alkohol,sociala,olika problem som

vi inte accepterar i Sverige,  (ord som postorder fruar förekommer)

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Citat lilla Noi i baren:

"I laij ol man bikå gooood haat, gooood many, no matafai an tei kåå mi goooood"

"I no laj jang man bikå fuck tooooo mat, to mat an no gib moni få papa, mama siste"

"Mi look ol man tei kää"

Om det inte är pengarna hon menar med take care, så vet jag inte vad det är.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

BaBoo

har inte personligen råkat ut för några större problem. men har träffat på åtskilliga faranger som haft problem med thaitjejers släkt. gissar att de inte tycker dessa problem är lika roliga som du tycker.

tror nog at de flesta faranger och thaitjejer har ärligt uppsåt när de skapar en relation. tämligen trist när andras girighet och lättja kommer i vägen.

Neil

Ok :)

De faranger som blivit dumpade i min omgivning har oftast förtjänat det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Vet du vad kvinnojouren säger till thai damerna när dom har bekymmer med sina Svenska män?

jo du  förstår att det flesta män som söker kvinnor  utanför Sverige, har bränt sina broar här

och får inte tag i kvinnor här,dessa män har olika problem, som alkohol,sociala,olika problem som

vi inte accepterar i Sverige,  (ord som postorder fruar förekommer)

M.V.H

Jocko

Är säkert så i många fall!

Men i mitt fall tycker jag (oftast) Farangdamer är oattraktiva och tråkiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Citat lilla Noi i baren:

"I laij ol man bikå gooood haat, gooood many, no matafai an tei kåå mi goooood"

"I no laj jang man bikå f**k tooooo mat, to mat an no gib moni få papa, mama siste"

"Mi look ol man tei kää"

Om det inte är pengarna hon menar med take care, så vet jag inte vad det är.

BTT

Möjligt du har rätt, personligen har jag aldrig varit på nån bar i Thailand så vet inte om det är så, som tur är så pratar min hustru bra engelska så jag slipper höra bebispratet som du beskriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil och BTT, dom bittra skollärarna verkar ha tagit över tråden ser jag. :)

Ok, men då får jag väl lägga mig på den positiva sidan trots att det börjar bli lite tjatigt att alltid vara så positiv. :)   Min frus familj är underbara allihop och jag kan inte påminna mig om att någon av dom någon gång begärt pengar av vare sig min fru eller mig. Eller Jo, den bror som vi betalde universitetsstudierna för frågade under studietiden frugan om hon kunde sponsra ett laptopinköp åt honom. Frugan ville förstås köpa en på direkten men eftersom pengarna till den indirekt skulle ha kommit från mig så la jag in mitt veto. Han får nöja sig med att använda skolans datorer till skolarbetet resonerade jag. Det får räcka med att vi står för terminsavgifterna mm. I övrigt har ingen ur familjen någonsin begärt att få låna eller få pengar.

Vi bidrar förstås till en hel del saker ändå, små förbättringar på huset eller liknande, men det gör vi helt frivilligt utan att någon bett oss.

Fast visst har man sett en del skräckexempel genom åren. Jag har skrivit det tidigare men kan väl skriva det igen, egentligen är det nog viktigare att nogrannt välja svärfamilj än att noggrant välja tjej. Kanske inte alltid är så lätt om man nu kärat ned sig. Men ett ingifte i fel familj kan vara totalt förödande för ett förhållande även om tjejen i sig är alldeles utmärkt bra.

Döttrar ur problemfamiljer bör nog undvikas i största möjliga mån om man nu vill lyckas med sitt förhållande. Som Atom skrev så gifter man in sig i släkten i betydligtt högre grad i Thailand än vad man någonsin gör i Sverige. På gott och ont.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha :mdr:

Jag en bitter skollärare? Haha inte alls.

Ser inte några större skillander mellan mina och kims senaste inlägg i denna tråd.

märker dock i en del inlägg att författarna påtalar hur fint det är med deras thaifamilj. ingen girighet där inte utan de bidrag som sker är på helt frivillig basis. lite goo AC, kylskåp, betalning av studier, förbättringar av huset osv. Kanske just därför familjen inte klagar?  :he:   Har flera bekanta som också på helt frivillig basis bidragit med goda summor bath till helt ogriga familjer. Kan undra om de ibland ligger och tänker på hur öppna, naturliga och ärliga deras nya familj skulle vara utan dessa frivilliga bidrag?

Neil har som fattig skollärare dock inte råd med alltför många frivilliga gåvor. därav den bittra tonen kanske? ;)

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Haha :mdr:

Jag en bitter skollärare? Haha inte alls.

Ser inte några större skillander mellan mina och kims senaste inlägg i denna tråd.

märker dock i en del inlägg att författarna påtalar hur fint det är med deras thaifamilj. ingen girighet där inte utan de bidrag som sker är på helt frivillig basis. lite goo AC, kylskåp, betalning av studier, förbättringar av huset osv. Kanske just därför familjen inte klagar?  :he:   Har flera bekanta som också på helt frivillig basis bidragit med goda summor bath till helt ogriga familjer. Kan undra om de ibland ligger och tänker på hur öppna, naturliga och ärliga deras nya familj skulle vara utan dessa frivilliga bidrag?

Neil har som fattig skollärare dock inte råd med alltför många frivilliga gåvor. därav den bittra tonen kanske? ;)

ha det

Neil

Jo du låter väldigt bitter och misstänksam!

Men, men det måste finnas alla de sorter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Vet du vad kvinnojouren säger till thai damerna när dom har bekymmer med sina Svenska män?

jo du  förstår att det flesta män som söker kvinnor  utanför Sverige, har bränt sina broar här

och får inte tag i kvinnor här,dessa män har olika problem, som alkohol,sociala,olika problem som

vi inte accepterar i Sverige,  (ord som postorder fruar förekommer)

M.V.H

Jocko

Det är ju mycket möjligt att kvinnojouren har rätt angående de svenska män vars thaidamer hamnar där. Å andra sidan kan man ju också konstatera att svenska kvinnor har en överdriven föreställning om sin egen förträfflighet.

Här har vi då en svensk man som valt en utländsk kvinna. Hur är det möjligt? Denna man bor ju i Sverige och möter rimligen ett antal svenska kvinnor i vardagen. Vad är det för fel på dom? Varför kan han inte etablera en relation med någon av dessa förnämliga kvinnor?

Det måste vara något fel på denna man som gör att ingen svensk kvinna vill ha honom. Säkert har han försökt många gånger med svenska kvinnor, men ständigt blivit avvisad. Jojo, garanterat något fel med honom. Vad kan det vara? Ej social, ful, fet, för gammal, fattig, alkoholproblem etc. Eller vad?

Något fel är det. Annars hade han inte valt en kvinna från Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säkert familjer av båda sorter. Jag har tidigare varit utsatt för "tiggeriet", vilket gjorde att drog åt bromsen direkt då jag gifte mig med min nuvarande fru. Det har fungerat bra, visst försörjer vi fadern, som är gammal, men det är en liten peng det kostar.

Man undrar dock, om dom som höjer sina thaifamiljer till skyarna, skulle åka upp till byn och säga att nu ska jag vara här i sex månader, men jag har inga pengar. Så nu får ni försörja mig? Vad skulle då hända, tror ni? Alla som säger att man har många vänner i byn med mera, skulle dom vännerna ställa upp då?

Jag låter lite cynisk, kanske, okay då, men jag har som sagt varit utsatt tidigare, och har sett många tragiska fall, där faranger förlorat alla sina pengar. Jag kanske också har mer erfarenhet än dom flesta här på forumet, efter många års boende i Thailand.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Möljis,

Intressant fråga där!

Problemet är väl att byborna aldrig skulle tro på att farangen inte får hjälp från sin egen släkt. Som förstås antas vara rik...

Jag är kanske också väl cynisk, men jag misstänker att thailändarna i dessa sammanhang föreställer sig att all eventuell hjälp är ganska enkelriktad.

En farang är inte thai och kan aldrig bli det. Han har inga blodsband. Dra er egna slutsatser.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Roligt att fler och fler som också är nöjda skriver, så att vi får lite balans mellan alla negativa och lurade människor och dom som faktiskt har både bra fruar och familjer.

Och visst är det så att man får släkten på köpet när man gifter sig i Thailand.

Och det är jag väldigt glad för, utan dom skulle mitt liv kännas tomt.

Jag tänker på dom varje dag och vet att dom tänker på mig.

Jag saknar dom alla familj, släkt, grannar och husdjur när jag är i Sverige.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Roligt att fler och fler som också är nöjda skriver, så att vi får lite balans mellan alla negativa och lurade människor och dom som faktiskt har både bra fruar och familjer.

Och visst är det så att man får släkten på köpet när man gifter sig i Thailand.

Och det är jag väldigt glad för, utan dom skulle mitt liv kännas tomt.

Jag tänker på dom varje dag och vet att dom tänker på mig.

Jag saknar dom alla familj, släkt, grannar och husdjur när jag är i Sverige.

Mvh Isan Lover

IL gör det som vanligt enkelt för sig. Antingen är man negativ och lurad eller så har man bra fru och familj och allt är så rosenrött.

Har IL hört talas om begreppet sund skepticism? Det innebär bland annat att man inte blåögt bara accepterar all idi*ti som thaisläkten presenterar. Ja, tänka sig, man har lite egna åsikter om hur saker och ting borde gå till!

Därmed inte sagt att man inte kan acceptera en del thailändska seder. Men att alltid vika sig platt till marken är inte min stil.

Så vilket av dina två fack hamnar jag i?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man undrar dock, om dom som höjer sina thaifamiljer till skyarna, skulle åka upp till byn och säga att nu ska jag vara här i sex månader, men jag har inga pengar. Så nu får ni försörja mig? Vad skulle då hända, tror ni? Alla som säger att man har många vänner i byn med mera, skulle dom vännerna ställa upp då?

Jag låter lite cynisk, kanske, okay då, men jag har som sagt varit utsatt tidigare, och har sett många tragiska fall, där faranger förlorat alla sina pengar. Jag kanske också har mer erfarenhet än dom flesta här på forumet, efter många års boende i Thailand.

Det ar ju ett ytterst hypotetiskt resonemang; varfor skulle en svensk, utan pengar, valja att aka och satta sig i en thailandsk by? Det ar ju just det som ar den stora skillnaden mellan Sverige/svenskar och Thailand/thailandare, svensken kan ju alltid aka hem och bli forsorjd av staten ifall det inte finns nagot jobb.

Om vi skulle forlora alla vara besparingar och jag skulle forlora mitt jobb sa vore det absolut inga problem att aka hem till byn och lata svarforaldrarna sta for fiolerna. Svarforaldrarna har statlig pension pa 30 kBaht i manaden och det ar betydligt mer an vad de flesta thailandare lever pa. Helt klart sa skulle svarmor efter ett tag borja fraga hur vi tankt att finansiera dotterns skolgang samt fraga om vi inte ska flytta till Sverige om vi inte hittar nagot jobb. Och varfor skulle jag vilja leva pa 30 kBaht?

Jag har ocksa last historierna om Faranger som utnyttjas och luras av tjejen och hennes familj och jag tvivlar inte pa att det hander. Jag har dock aldrig traffat nagon person som sager sig blivit lurad men sa har jag heller aldrig haft nagot intresse att lara kanna alltfor manga faranger har nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Herr Chang

Det är ju självklart att det finns en skala mellan ytterligheterna.

Men jag tror att det är bra att dom som är nöjda och inte känner sig lurade också syns och hörs i debatten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...