Jump to content
IGNORERAD

Bästa maten

Boa52
 Dela

Recommended Posts

Vad är eran bästa mat, lunch eller middag. Nu fick jag Älgköttsoppa, lite Thai stuk men med 2 husmans med ost helt bäst

Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

3

• Cavemannen

3

• Tallviking

2

• svampen

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns en till som jag kan äta tills det blir matkoma , hennes köttfärslasange Huva så gott

Dela på andra sajter

eller möjligtvis räkor på stranden som stekts i solen 8 timmar.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Vad är eran bästa mat, lunch eller middag. Nu fick jag Älgköttsoppa, lite Thai stuk men med 2 husmans med ost helt bäst

Det ju bara och titta i den tråd som du inte gillar ;)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det ju bara och titta i den tråd som du inte gillar ;)

Du har helt rätt, svammla om och fota mat är väl ingen höjdare att läsa, se i ett forum. Varför jag skrev är för att hennes älgköttsoppa är så dj god

och det fick jag igår, finns kvar till imorgon också. Jag menade nåt speciellt som är den bästa maten ni vet ni fotar allt i den

Dela på andra sajter

Hade varit underbart att få se ett kort på den fantastiska soppan.

De flesta kockar brukar säga att man äter med ögonen och det är viktigt att maten ser bra ut. 

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Cavemannen:

En riktig nudelsoppa för 20B är oslagbar

Prutar du, jag har aldrig fått någon under 40B

Dela på andra sajter

Ett bra Julbord är svårslaget!

Min favoriträtt!

2013-12-01-13_58_28.thumb.jpg.44d039a8e3558891ad3f758fedab2cbf.jpg

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Inget slår en riktig Wienerschnitzel

IMG_1659.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Inget slår en riktig Wienerschnitzel

IMG_1659.JPG

Det var rejäla bitar minsann.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vilken stad huserar dom i ?

Enligt den bifogade länken så verkar det finnas två olika hak, båda i Vienna=Wien

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎24 at 14:31, skrev Boa52:

En av dom bästa Middagar jag käkat var på Älgestugan i Røros Norge & det var Älg gryta !!!!!

Min absoluta favorit är Raggmunk rökt sidfläsk lingon oså lite grädde därtill Mums!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vilken stad huserar dom i ?

Antagligen Wien ?!?!€

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev svampen:

En av dom bästa Middagar jag käkat var på Älgestugan i Røros Norge & det var Älg gryta !!!!!

Min absoluta favorit är Raggmunk rökt sidfläsk lingon oså lite grädde därtill Mums!

Älg är mitt favoritkött tillsammans med renkött, men imorgon blir det potatisbullar. Inte riktigt lika bra som raggmunk. Funkar bra med bacon, lingon och riven morot. 

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Wangthong:

Älg är mitt favoritkött tillsammans med renkött, men imorgon blir det potatisbullar. Inte riktigt lika bra som raggmunk. Funkar bra med bacon, lingon och riven morot. 

Var jag tvungen att välja ett djur som köttleverantör för resten av mitt liv, blev det utan tvekan Gris.

De intelligenta och snälla djuren, har av någon anledning bestraffats genom att smaka fantastiskt gott!

Jag undviker helst att äta kyckling, speciellt filé som ofta är torrt och smakar???

Biff är väl gott ibland, men kommer aldrig upp till samma smaksensationer som tex Bacon...

Fisk, skulle jag utan vidare kunna skippa, åt inte fisk mina första 20 år i livet, missförstå mej inte, en del fisksorter är helt OK!

Känguru, Struts, Älg, Rådjur, Björn, Val, Alligator eller krokodil (smakar fiskkyckling), är hyfsat, men är väl inget man skriver hem om precis?

Kräftor är väl de godaste skaldjuren, följda av Räkor, Hummer duger, Krabbor av alla sorter har nån smak jag verkligen avskyr... Konstigt.

Sniglar eller insekter, Råtta eller katt kan jag tänka mej att äta men bara om all annan mat är slut.

Bara min åsikt, om ni verkligen älskar Kobe biff för att det är gott, så fortsätt gärna med det, men jag gillar Gris i alla former!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...