Jump to content
IGNORERAD

Någon som vet något om betong pris i Thailand?


ItaMar

Recommended Posts

Någon som vet något om betong priser i Thailand? Är troligtvis på väg att fixa innegården på tomten i år. Tänkte höra om det är någon som har gjort något nyligen.

Lite också för att kunna avgöra om det är falang pris eller inte.

 

ItaMar

Link to comment
Dela på andra sajter

Här där vi bor...runt 1500 Baht/kubik. Om du menar färdigblandat som kommer med betongbil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är färdigblandad betong som jag ska ha. Är inte på plats i Thailand just nu därför mina frågor för att kunna kalkylera lite innan.

Har kollat lite via nätet, fick ni betala för betongbilen separat eller ingick den i priset? Som man kan se av era svar så skiljer det sig några bath.

Om man skulle ha någon som gör hela arbetet med armeringsnät och gjutningen, vad tror ni man får betala förutom betongen?

 

Tack för era svar :haha:

ItaMar

Link to comment
Dela på andra sajter

Med bil. Kom två lass, ett med fem kubik, ett med tre.

 

För jobbet tror jag vi betalade ca 40 baht per kvadratmeter. Tillkommer då kostnad för armeringen.

 

Editor: Dvs armeringsjärnet

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Med bil. Kom två lass, ett med fem kubik, ett med tre.

 

För jobbet tror jag vi betalade ca 40 baht per kvadratmeter. Tillkommer då kostnad för armeringen.

Hur tjock gjorde du planen/vägen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Hur tjock gjorde du planen/vägen?

Är ju carporten det gäller. Hade jag tänkt 10 cm på 80 kvm, men minskade ner ytan lite till 7,5*9,5 (i stället för 8*10), men hade redan beställt 8 kubik betong, så den blev väl lite tjockare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev gst:

Med bil. Kom två lass, ett med fem kubik, ett med tre.

 

För jobbet tror jag vi betalade ca 40 baht per kvadratmeter. Tillkommer då kostnad för armeringen.

 

Editor: Dvs armeringsjärnet

Tack för det svaret :-) Jag tror jag kommer gjuta 10 cm tjockt, inga bilar skall stå där, bör räcka tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ItaMar:

Tack för det svaret :-) Jag tror jag kommer gjuta 10 cm tjockt, inga bilar skall stå där, bör räcka tycker jag.

10 cm lär nog räcka för bilar också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera att de säljer olika styrka på betongfabrikerna. 

 

Finns i Surin 150-350 i "styrka" och runt 200 är ok för bil skulle jag påstå.

Ingen jätteskillnad i pris hos oss(9500/6 kubik för 200 och 11000/6 kubik för 300), men kan vara bra att veta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Surin P3:

Notera att de säljer olika styrka på betongfabrikerna. 

 

Finns i Surin 150-350 i "styrka" och runt 200 är ok för bil skulle jag påstå.

Ingen jätteskillnad i pris hos oss(9500/6 kubik för 200 och 11000/6 kubik för 300), men kan vara bra att veta. 

Tackar för det :-) Ja 10 cm räcker för bil, vill bara vara på säkra sidan och inte vara för snål ;-) Ja nu har jag lite att gå på och en bild på ett ungefär vad kalaset kommer att kosta.

Nu är det bara kontakter som skall knytas för uppdraget. Bor i Sattahip, så hitta någon som kan gjuta m.m. ska nog inte vara något problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

känns som det är fruktansvärt dålig betong om den man måste ha 20cm för en bil.

4 cm is på en sjö kan man köra bil på.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev scorpio63:

4 cm is på en sjö kan man köra bil på.

Där får du allt köra din bil själv.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte då. men det ska räcka

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

Inte då. men det ska räcka

 

Kör man tillräckligt fort så håller det kanske :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev scorpio63:

känns som det är fruktansvärt dålig betong om den man måste ha 20cm för en bil.

4 cm is på en sjö kan man köra bil på.

 

Ja det räcker säkert i teorin men jag skulle inte köra :)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där får du allt köra din bil själv.....

 

2 minuter sedan, skrev scorpio63:

Inte då. men det ska räcka

 

Hahah jodå, 100% du blir själv i bil på 4cm is.....men jag förstod din poäng om isen.

Min salige far som gick bort här om dagen var skogsman, som jag vart mycket med i skog o mark(och på is), han sa alltid att 5cm is på en yta av 5x5cm bär 100kg, har alltid gått efter det och kommer så att göra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du ju runt 4-700kg per däck att hoppas på då du ska ut och pimpla på tunn is.

Jag var inte helt ute med mina tankar, måste ha breda däck och släppa ut luften lite:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...