Jump to content
IGNORERAD

Höra fel på en låttext


NiceBeaver

Recommended Posts

Lyssnade jag på det fantastiska radioprogrammet P4 Musik, den här gången om hitlåtar från 1979. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3338&artikel=6469822

En av låtarna var One Way Ticket, här med gruppen Eruption. Har för mej typ Boney M med flera också har gjort den. Blev förvånad när jag hörde att dom sjöng "One way ticket to the B..." Jag har alltid trott att det skulle vara One way ticket to the MOON. Gjorde en sökning och det visade sig att texten är "One Way Ticket to the BLUES". Måste omvärdera den låten totalt.

 

Nu är jag inte först med detta ämne. Man snackade om det i ett radioprogram för ett gäng år sedan. Någon hade alltid trott att i Becks låt Loser hade han lagt i en rad på svenska i refrängen och att den löd "Sov på ett pendeltåg - I´m a loser baby, so why don´t you kill me".

 

 

Det klassiska felet är gruppen Opus. Dom flesta har väl någon gång skrålat Life Is Life - na naaaa nanana.

Saken är dock den att låten heter LIVE Is Life och handlar tydligen om att spela musik live. Men med lite tysk-österrikisk engelska låter det som Life.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Loser baby, Sov på ett pendeltåg:haha:

 

Gillar låten och nu vet jag vad han sjunger! Fast du är inte ensam om att misstolka (fast antagligen ensam om "Sov på ett pendeltåg").

 

Från youtube:

 

I ALWAYS thought he said, "soooooooo, SLAM THE DOOR" #mindblown

 

 

Cassie Steinbrook för 1 år sedan

+My Balloon Guy i thought he said soar over canada

 

 

Lucy Leave för 1 år sedan

Lol, me I thought he said : ''soooooo open the door'' XD So dumb!

 

 

Vicky Paoli för 3 veckor sedan

i always though it was "suuuuuuuuurrrreeee, i'll open the door" lol

 

 

Sonia Moran för 1 år sedan

For those who don't know, when he say I'm a loser baby, the phrase before it "soy un perdedor" he's just saying I'm a loser in Spanish lol.

 

 

The Dreamer Over There för 1 år sedan

When I was a kid I used to think it said "I'm a lizard baby, so why don't you kill me?"

 

 

Sen är det ju helt klart "Life is life" som OPUS sjunger, allt annat är en efterkonstruktion! :doubt:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det roligaste jag hört i detta ämne .

 

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte från början att en rad i refrängen i denna låt var "och från havet blåser en isande groggarvind" och blev lite besviken när jag upptäckte att det var en gråkall vind det handlade om. Nog tusan är väl min tolkning bättre än orginalet eller? :dance1:

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...