Jump to content
IGNORERAD

Tjockisar bannade på Thaiair


Cavemannen

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Cavemannen

    5

  • Soengsang

    4

  • in-ka

    4

Mest aktiva i denna tråd

4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Tjockisar med midjemått över 142cm får inte åka med thaiair nya plan i business-class då deras nya bälten med airbag inte klarar mer än max 142cm.

Så tjockisarna får hålla sig i apklassen :D 

https://www.bangkokpost.com/business/tourism-and-transport/1429426/thai-cites-safety-for-waistline-rule-on-dreamliners

 

va faan, jag som är "apa" då ska jag behöva ha en 200kg gubbe bredvid mej (hade det en gång men som tur var fick han flytta efter start han tog upp del av min plats också) stackars man han flåsade å stog i så jag tänkte han dör nog snart, nä måste va bättre i business-class för tjockisarna finns ju extension bälten hur svårt kan dä va

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
45 minuter sedan, skrev in-ka:

va faan, jag som är "apa" då ska jag behöva ha en 200kg gubbe bredvid mej (hade det en gång men som tur var fick han flytta efter start han tog upp del av min plats också) stackars man han flåsade å stog i så jag tänkte han dör nog snart, nä måste va bättre i business-class för tjockisarna finns ju extension bälten hur svårt kan dä va

Fast det var ju nån ny typ av bälten med airbag. Kanske inte är lika lätt att förlänga. Hur nu fan ett airbagbälte funkar? 5555

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde alla väga in tillsammans med sitt bagage, det vore mest rättvist.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! En biljett gäller för 100 kg. Väger man 80 kan man ta 20 i bagage. Allt över 100 kg kostar extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
14 minuter sedan, skrev Niro:

Precis! En biljett gäller för 100 kg. Väger man 80 kan man ta 20 i bagage. Allt över 100 kg kostar extra.

En thaibrud på 40 kg skulle alltså få ta med 60 kg i bagage. Fast det brukar dom ju göra redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir fint att se när de inför liknande kontrollbox som för handbagaget.

Feta människor måste få plats i boxen för att få åka med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en fet person i sätet bredvid kan ju vara till besvär i ekonomiklass, men jag har har aldrig upplevt det i business class.

 

Så detta var ju en något märklig utveckling.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, bara att välja första klass då!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en fet person i sätet bredvid kan ju vara till besvär i ekonomiklass, men jag har har aldrig upplevt det i business class.
 
Så detta var ju en något märklig utveckling.
 
Herr Chang har talat.
Nja egentligen inte, och flygbolaget ser till att det inte kommer att hända i fortsättningen heller.....

Hehe

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Nja egentligen inte, och flygbolaget ser till att det inte kommer att hända i fortsättningen heller.....

Hehe

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...

 

Det är besvärande i ekonomiklass om en fet person breder ut sig, typ ogenerat lägger sin feta armar över båda armstöd och förväntar sig att jag ska ta så lite plats som möjligt.

 

Detta gör inte flygbolagen något åt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...

 

Det är besvärande i ekonomiklass om en fet person breder ut sig, typ ogenerat lägger sin feta armar över båda armstöd och förväntar sig att jag ska ta så lite plats som möjligt.

 

Detta gör inte flygbolagen något åt.

 

Herr Chang har talat.

Flyg bolag gör heller inget mot passagerare som stinker gammal in pyrd nikotin, som man som med passagerare måste godta. ;-(

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev Stoneys:

Flyg bolag gör heller inget mot passagerare som stinker gammal in pyrd nikotin, som man som med passagerare måste godta. ;-(

För att inte tala om fula människor som man kan råka se.

 

Hoppas dom inför omfångsbegränsning i alla klasser.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Stoneys:

Flyg bolag gör heller inget mot passagerare som stinker gammal in pyrd nikotin, som man som med passagerare måste godta. ;-(

För all del... men man kan ju börja med alla kärringar som stinker parfymfabrik! De tycks tro att parfym är ett alternativ till att duscha...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Herr Chang:

För all del... men man kan ju börja med alla kärringar som stinker parfymfabrik! De tycks tro att parfym är ett alternativ till att duscha...

 

Herr Chang har talat.

Parfym prover är ju oftast gratis på flygplatsen,  det är kanske därför dom luktar som ryskt horhus 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

VM i whataboutism.....

Tycker nog att valmänniskor kan vara problematiska på flyg, trots att det finns andra problem i världen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tycker alla borde hålla sig hemma eller cykla till Thailand som Banankontakt med fru gjorde :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tycker alla borde hålla sig hemma eller cykla till Thailand som Banankontakt med fru gjorde :sure:

Vet Du om det finnes något reserapport om den lilla utflykten? man kanske skulle ut och lufta på sig lite:big_smile:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev born41:

Vet Du om det finnes något reserapport om den lilla utflykten? man kanske skulle ut och lufta på sig lite:big_smile:

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

fick en 160-200 kg ryss bredvid mig senast från bkk-dubai . det var faan ingen lek. jag hade som tur fönster plats han fick xtra bälte plus att han la 1/2 magen på bordet när maten kom in och hans mat åkte i golvet efter 30 sekunder  puhh det var en jobbig resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är väl det, att ett midjemått på 56 inch är rätt mycket de kanske inte borde flyga i huvudtaget, kanske borde vara särskilda regler för dem som är så stora, de är ju en säkerhetsfara vid eventuell evakuering, lika så fyllskallar.

Mig veterligen finns det rutiner och regler ang handikappade och rörelsehindrade vid ev. evakuering etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Saken är väl det, att ett midjemått på 56 inch är rätt mycket de kanske inte borde flyga i huvudtaget, kanske borde vara särskilda regler för dem som är så stora, de är ju en säkerhetsfara vid eventuell evakuering, lika så fyllskallar.

Mig veterligen finns det rutiner och regler ang handikappade och rörelsehindrade vid ev. evakuering etc.

Nu vart jag nyfiken, jag var tvungen att mäta midjemåttet, 95-96cm fick jag det till, så än blir jag inte utsparkad från Thaiair :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja egentligen inte, och flygbolaget ser till att det inte kommer att hända i fortsättningen heller.....

Hehe

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Jag syftade, lite oklart, bara på businessclass där kommer du verkligen inte drabbas i framtiden på thais nya dreamliner. Förr fanns ju en teoretisk möjlighet.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev apknug:

Jag syftade, lite oklart, bara på businessclass där kommer du verkligen inte drabbas i framtiden på thais nya dreamliner. Förr fanns ju en teoretisk möjlighet.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Jag är inte orolig för att eventuellt besväras i business class. På långflygningarna är sätena så stora och separata att det inte finns en chans. Kortare flygningar inom Europa är sätena inte så stora, men man sätter ingen i mittensätet i en tresäteskonfiguration, så risken att någon fetma ska spilla över på mig är minimal :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...