Jump to content
lasseiudon

Minska bensinförbrukningen?

Recommended Posts

stjp8729
10 timmar sedan, skrev Tommy:

Mindre tank än på min gamla Compact!

Skulle vara kul att ha en Thai mc i Sverige, vill du sälja?

MVH

Hej Tommy :)

Näää.. 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

• Ge karma 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

biker
38 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Caveman :)

Oppss.. Jag trodde Honda Click bland annat var konstruerad i Thailand av Honda (Samt Honda City/Jazz/Fit), samt  motorutvecklingen skedde hos Honda i Thailand ;)

Källa Honda AP:

Honda Expands Motorcycle R&D Operation in Thailand to Enhance Research and Development of Motorcycles for the ASEAN Region

Bangkok, Thailand, October 15, 2003 --- Honda R&D Co., Ltd., Honda's research and development subsidiary, has announced that it will expand Honda R&D Southeast Asia Co., Ltd. (hereinafter referred to as HRS-T), its motorcycle research center in Thailand, in order to enhance research and development of motorcycles for the ASEAN region. 

An additional investment of 800 million baths will be made to cover the cost of a 8,350m2 plot of land which has been purchased as well as for a new facility and adjoining test course will be constructed there. Currently, HRS-T conducts market research, styling design and mock-up model production. In the future, additional functions including engineering design and development as well as the testing of prototype motorcycles will be undertaken. 

In 1988, a representative office was established in Thailand for the purpose of carrying out research and development of motorcycles and in 1997, this office was incorporated as HRS-T. In consideration of the expansion of the ASEAN motorcycle market in countries such as Indonesia, Vietnam and Thailand, which follow China and India as the largest markets, strengthening of the development function will be accelerated.

<Outline of R&D Southeast Asia Co., Ltd.>

Capital:18.30 million bahts

President:Hirofumi Kambe

Equity ratio:Honda R&D Co., Ltd. 100%

Business:Research and development of motorcycles

Established:November 1997

About Honda R&D activities and HRAP
Honda was the first automotive manufacturer to open R&D functions in Thailand in 1988 when it established a motorcycle research and development operation. Later, Honda established the Honda Research Thailand in 1994 as one of divisions at Honda Automobile (Thailand) Co., Ltd. to support automotive parts development and its automobile production operations. The Department’s responsibilities grew to include product planning and quality control. 

In 2005, the Honda Research Department was registered as a juristic entity under the name Honda R&D Asia Pacific Co., Ltd. (HRAP). It is now responsible for research and development for automobiles that meet the needs of consumers across the Asia and Oceania region.

Man kan lätt få för sig att du kopierat detta från någon annan källa

?

Men det spelar ingen roll, jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg

Cavemannen
5 minuter sedan, skrev biker:

Man kan lätt få för sig att du kopierat detta från någon annan källa

?

Men det spelar ingen roll, jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg

Han har hittat en länk från 2003, långt innan Honda Click ens var påtänkt :D 

Här är sidan han kopierat ifrån: http://world.honda.com/news/2003/c031015-eng.html

• Ge karma 1

UglyFarang
4 timmar sedan, skrev Tommy:

For dit på en gång!!!

b1.jpg.4c980cf74ae36234cae8a9389d8bed58.jpg

b2.jpg.8144288040080079c9da89f76593e813.jpg

Stängt på Lördagar!!???

Fan och...

Fast det var bara en omväg på 50 meter från min tripp till Sölvesborg!

MVH

De har söndagsöppet, så du får svänga in i morron!

• Fint 1
  • Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tommy
13 minuter sedan, skrev UglyFarang:

De har söndagsöppet, så du får svänga in i morron!

Såg förstås det, men tar och lägger ett skambud via telefon istället :look_down:

Det slumpade sej så att jag hade vägarna förbi idag, och Bengts imponerande anläggning ligger precis intill Riksväg 24, vid nåt som de kallar Skåneporten, men allvarligt talat behöver jag nog en större "Moppe" om det skall bli nåt kul.

MVH

Edited by Tommy

UglyFarang
10 minuter sedan, skrev Tommy:

Såg förstås det, men tar och lägger ett skambud via telefon istället :look_down:

Det slumpade sej så att jag hade vägarna förbi idag, och Bengts imponerande anläggning ligger precis intill Riksväg 24, vid nåt som de kallar Skåneporten, men allvarligt talat behöver jag nog en större "Moppe" om det skall bli nåt kul.

MVH

Det låg en Hajabusa på Blocket häromdagen, stor nog?

• Fint 1
  • Haha 1

Tommy
18 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det låg en Hajabusa på Blocket häromdagen, stor nog?

Nja, min förra var en 1300 XJR...

Men jag tänkte väl mer på en större scooter.

MVH

UglyFarang
11 timmar sedan, skrev Tommy:

Nja, min förra var en 1300 XJR...

Men jag tänkte väl mer på en större scooter.

MVH

Då hittade jag en SH 300 -16 med 50 mil på mätaren för 44900:-

• Ge karma 1

lasseiudon
On 2018-03-22 at 12:14, skrev leifen:

Min Honda Click 125 FI drog 0,19-0,21 liter per 10km om du vill jämföra förbrukningen.

HM, nu har jag gjort en första riktig mätning och den drog 0,26 liter milen, lite mer än din men inte galet mycket. Det är väl detta med den lilla tanken, som någon påpekade, som lurar en att den drar för mycket.

Edited by lasseiudon
Felskrift.
  • Ge karma 1

Nicholas
14 timmar sedan, skrev lasseiudon:

HM, nu har jag gjort en första riktig mätning och den drog 0,26 liter milen, lite mer än din men inte galet mycket. Det är väl detta med den lilla tanken, som någon påpekade, som lurar en att den drar för mycket.

ja eller en slangande omgivning.

• Haha 2

janne_h
Hej Caveman

Oppss.. Jag trodde Honda Click bland annat var konstruerad i Thailand av Honda (Samt Honda City/Jazz/Fit), samt  motorutvecklingen skedde hos Honda i Thailand

Källa Honda AP:
Honda Expands Motorcycle R&D Operation in Thailand to Enhance Research and Development of Motorcycles for the ASEAN Region
Bangkok, Thailand, October 15, 2003 --- Honda R&D Co., Ltd., Honda's research and development subsidiary, has announced that it will expand Honda R&D Southeast Asia Co., Ltd. (hereinafter referred to as HRS-T), its motorcycle research center in Thailand, in order to enhance research and development of motorcycles for the ASEAN region. 

An additional investment of 800 million baths will be made to cover the cost of a 8,350m2 plot of land which has been purchased as well as for a new facility and adjoining test course will be constructed there. Currently, HRS-T conducts market research, styling design and mock-up model production. In the future, additional functions including engineering design and development as well as the testing of prototype motorcycles will be undertaken. 

In 1988, a representative office was established in Thailand for the purpose of carrying out research and development of motorcycles and in 1997, this office was incorporated as HRS-T. In consideration of the expansion of the ASEAN motorcycle market in countries such as Indonesia, Vietnam and Thailand, which follow China and India as the largest markets, strengthening of the development function will be accelerated.

Capital:18.30 million bahts
President:Hirofumi Kambe
Equity ratio:Honda R&D Co., Ltd. 100%
Business:Research and development of motorcycles
Established:November 1997

About Honda R&D activities and HRAP
Honda was the first automotive manufacturer to open R&D functions in Thailand in 1988 when it established a motorcycle research and development operation. Later, Honda established the Honda Research Thailand in 1994 as one of divisions at Honda Automobile (Thailand) Co., Ltd. to support automotive parts development and its automobile production operations. The Department’s responsibilities grew to include product planning and quality control. 

In 2005, the Honda Research Department was registered as a juristic entity under the name Honda R&D Asia Pacific Co., Ltd. (HRAP). It is now responsible for research and development for automobiles that meet the needs of consumers across the Asia and Oceania region.

Skulle inte förvåna mig. Min cbr650f är tillverkad i Thailand. Tillsammans med alla andra cbr650f som säljs runt hela världen.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 1