Jump to content
IGNORERAD

Minska bensinförbrukningen?


lasseiudon

Recommended Posts

21 timmar sedan, skrev Stoneys:

Mät bensin förbrukning och återkom med siffror så har vi något att jämföra med. 

Jag har tänkt på det men det är stökigt som tanken är utformad. Man har liksom inget riktmärke för när det är fullt om det inte skall skvalpå över.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    7

  • Cavemannen

    5

  • audirs2

    4

  • lasseiudon

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hur mycket drar den? Har den 

förgasare eller insprutning?

Ingen aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Jag har tänkt på det men det är stökigt som tanken är utformad. Man har liksom inget riktmärke för när det är fullt om det inte skall skvalpå över.

Tanka och skriv av kilometermätaren om den nu fungerar, notera hur mycket ni får vid nästa tankning, skriv av kilometermätaren ta fram miniräknaren och räkna ut, dividera mängden liter ni tankat med hur många mil ni kört.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanka fullt upp till kanten till locket. kör ett par mil och tanka igen till samma upp till samma nivå igen.

Då kan du räkna ut hur mycket den drar.

Ex. förbrukat 0,4 l / 2,5 mil = 0,16 l

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev stefan5300:

Tanka och skriv av kilometermätaren om den nu fungerar, notera hur mycket ni får vid nästa tankning, skriv av kilometermätaren ta fram miniräknaren och räkna ut, dividera mängden liter ni tankat med hur många mil ni kört.

Exakt, hur svårt kan det vara. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Har en registrerad Honda Click 110 cc MY2010 i Sverige, det är inte förbrukningen som det är fel på. 

 

Det är tanken som är för liten, kommer inte 8 mil på Svenska vägar.

 

(Var den första och enda registrerade Honda Click i Sverige 2012)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Har en registrerad Honda Click 110 cc MY2010 i Sverige, det är inte förbrukningen som det är fel på. 

 

Det är tanken som är för liten, kommer inte 8 mil på Svenska vägar.

 

(Var den första och enda registrerade Honda Click i Sverige 2012)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Mindre tank än på min gamla Compact!

 

Skulle vara kul att ha en Thai mc i Sverige, vill du sälja?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Mindre tank än på min gamla Compact!

 

Skulle vara kul att ha en Thai mc i Sverige, vill du sälja?

 

MVH

Honda Click är en Japansk MC :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Honda Click är en Japansk MC :-) 

Jag tänkte att nån skulle kommentera sådär.

Lite som när jag hävdade att vår Chevrolet var Koreansk, fast byggd i Thailand och en Jänk sa "No, Chevys are American!"

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag tänkte att nån skulle kommentera sådär.

Lite som när jag hävdade att vår Chevrolet var Koreansk, fast byggd i Thailand och en Jänk sa "No Chevys are American!"

 

MVH

Honda Click är konstruerad i Japan med Japansk motor.

Din Kia var en ren Koreansk kopia med Chevrolet emblem :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Honda Click är konstruerad i Japan med Japansk motor.

Din Kia var en ren Koreansk kopia med Chevrolet emblem :D 

Daewoo, om jag får be!

Konstruerad och designad på General Motors designcenter i Sydkorea...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så är det bästa sättet att spara soppa på är då följande: köra endast i nedförsbackar!:oh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Annars så är det bästa sättet att spara soppa på är då följande: köra endast i nedförsbackar!:oh:

För i helevete......då ska man ju stänga av o glida om man ska spara soppa :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Det finns en Honda Wave till salu på blocket, den går 21mil på en tank :-) 

https://www.blocket.se/angelholm/Honda_Wave_AFS_110_75966799.htm?ca=12&w=3

Tänka sej, och jag som skall köra genom Örkelljunga 2 gånger imorgon...

Får ta en titt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev audirs2:

Annars så är det bästa sättet att spara soppa på är då följande: köra endast i nedförsbackar!:oh:

Är inte det bästa att spänna sig efter en buffel om man ska spara soppa ?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev scorpio63:

Är inte det bästa att spänna sig efter en buffel om man ska spara soppa ?

Spänner man på en buffel i nedförsbacke kommer man hur långt som helst...:gasp:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte ens ny Ring Ha Ha !
Men den dan kommer väl :pufff:
Men kanske dags att hona cyllen om det blivit vänd-kanter?
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Honda Click är konstruerad i Japan med Japansk motor.

Din Kia var en ren Koreansk kopia med Chevrolet emblem :D 

Hej Caveman :)

 

Oppss.. Jag trodde Honda Click bland annat var konstruerad i Thailand av Honda (Samt Honda City/Jazz/Fit), samt  motorutvecklingen skedde hos Honda i Thailand ;)

 

Källa Honda AP:

Honda Expands Motorcycle R&D Operation in Thailand to Enhance Research and Development of Motorcycles for the ASEAN Region

Bangkok, Thailand, October 15, 2003 --- Honda R&D Co., Ltd., Honda's research and development subsidiary, has announced that it will expand Honda R&D Southeast Asia Co., Ltd. (hereinafter referred to as HRS-T), its motorcycle research center in Thailand, in order to enhance research and development of motorcycles for the ASEAN region. 

An additional investment of 800 million baths will be made to cover the cost of a 8,350m2 plot of land which has been purchased as well as for a new facility and adjoining test course will be constructed there. Currently, HRS-T conducts market research, styling design and mock-up model production. In the future, additional functions including engineering design and development as well as the testing of prototype motorcycles will be undertaken. 

In 1988, a representative office was established in Thailand for the purpose of carrying out research and development of motorcycles and in 1997, this office was incorporated as HRS-T. In consideration of the expansion of the ASEAN motorcycle market in countries such as Indonesia, Vietnam and Thailand, which follow China and India as the largest markets, strengthening of the development function will be accelerated.

<Outline of R&D Southeast Asia Co., Ltd.>

Location:Bangkok, Thailand

Capital:18.30 million bahts

President:Hirofumi Kambe

Equity ratio:Honda R&D Co., Ltd. 100%

Business:Research and development of motorcycles

Established:November 1997

 

About Honda R&D activities and HRAP
Honda was the first automotive manufacturer to open R&D functions in Thailand in 1988 when it established a motorcycle research and development operation. Later, Honda established the Honda Research Thailand in 1994 as one of divisions at Honda Automobile (Thailand) Co., Ltd. to support automotive parts development and its automobile production operations. The Department’s responsibilities grew to include product planning and quality control. 
 
In 2005, the Honda Research Department was registered as a juristic entity under the name Honda R&D Asia Pacific Co., Ltd. (HRAP). It is now responsible for research and development for automobiles that meet the needs of consumers across the Asia and Oceania region.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Caveman :)

 

Oppss.. Jag trodde Honda Click bland annat var konstruerad i Thailand av Honda (Samt Honda City/Jazz/Fit), samt  motorutvecklingen skedde hos Honda i Thailand ;)

 

Källa Honda AP:

Honda Expands Motorcycle R&D Operation in Thailand to Enhance Research and Development of Motorcycles for the ASEAN Region

Bangkok, Thailand, October 15, 2003 --- Honda R&D Co., Ltd., Honda's research and development subsidiary, has announced that it will expand Honda R&D Southeast Asia Co., Ltd. (hereinafter referred to as HRS-T), its motorcycle research center in Thailand, in order to enhance research and development of motorcycles for the ASEAN region. 

An additional investment of 800 million baths will be made to cover the cost of a 8,350m2 plot of land which has been purchased as well as for a new facility and adjoining test course will be constructed there. Currently, HRS-T conducts market research, styling design and mock-up model production. In the future, additional functions including engineering design and development as well as the testing of prototype motorcycles will be undertaken. 

In 1988, a representative office was established in Thailand for the purpose of carrying out research and development of motorcycles and in 1997, this office was incorporated as HRS-T. In consideration of the expansion of the ASEAN motorcycle market in countries such as Indonesia, Vietnam and Thailand, which follow China and India as the largest markets, strengthening of the development function will be accelerated.

<Outline of R&D Southeast Asia Co., Ltd.>

Location:Bangkok, Thailand

Capital:18.30 million bahts

President:Hirofumi Kambe

Equity ratio:Honda R&D Co., Ltd. 100%

Business:Research and development of motorcycles

Established:November 1997

 

About Honda R&D activities and HRAP
Honda was the first automotive manufacturer to open R&D functions in Thailand in 1988 when it established a motorcycle research and development operation. Later, Honda established the Honda Research Thailand in 1994 as one of divisions at Honda Automobile (Thailand) Co., Ltd. to support automotive parts development and its automobile production operations. The Department’s responsibilities grew to include product planning and quality control. 
 
In 2005, the Honda Research Department was registered as a juristic entity under the name Honda R&D Asia Pacific Co., Ltd. (HRAP). It is now responsible for research and development for automobiles that meet the needs of consumers across the Asia and Oceania region.

Man kan lätt få för sig att du kopierat detta från någon annan källa

?

Men det spelar ingen roll, jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Man kan lätt få för sig att du kopierat detta från någon annan källa

?

Men det spelar ingen roll, jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg

 

Han har hittat en länk från 2003, långt innan Honda Click ens var påtänkt :D 

Här är sidan han kopierat ifrån: http://world.honda.com/news/2003/c031015-eng.html

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-23 at 16:35, skrev Cavemannen:

Det finns en Honda Wave till salu på blocket, den går 21mil på en tank :-) 

https://www.blocket.se/angelholm/Honda_Wave_AFS_110_75966799.htm?ca=12&w=3

For dit på en gång!!!

b1.jpg.4c980cf74ae36234cae8a9389d8bed58.jpg

 

b2.jpg.8144288040080079c9da89f76593e813.jpg

 

 

Stängt på Lördagar!!???

 

Fan och...

 

Fast det var bara en omväg på 50 meter från min tripp till Sölvesborg!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tommy:

For dit på en gång!!!

b1.jpg.4c980cf74ae36234cae8a9389d8bed58.jpg

 

b2.jpg.8144288040080079c9da89f76593e813.jpg

 

 

Stängt på Lördagar!!???

 

Fan och...

 

Fast det var bara en omväg på 50 meter från min tripp till Sölvesborg!

 

MVH

De har söndagsöppet, så du får svänga in i morron!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...