Jump to content
IGNORERAD

Taxi Pattaya till Mae Pim


gst

Recommended Posts

Någon som har en bra kontakt för detta? Mr T kör tydligen inte till Mae Pim enligt svar från honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Någon som har en bra kontakt för detta? Mr T kör tydligen inte till Mae Pim enligt svar från honom.

Är det inte dom som samet brukar använda till Ban Phe? Då borde han väl köra till Mae Pim också?

 

Jag brukar använda dom här till Pattaya och dom har iaf priser till Ban Phe http://www.Pattaya-taxiservice.com/

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Är det inte dom som samet brukar använda till Ban Phe? Då borde han väl köra till Mae Pim också?

 

Jag brukar använda dom här till Pattaya och dom har iaf priser till Ban Phe http://www.Pattaya-taxiservice.com/

Jo, jag vet att Samet brukar åka med dem till Ban Phe, och blev därför väldigt förvånad att de svarade no service to Mae Pim :(

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.maephim.org/taxi/

Har bokat med Hasse några gånger och det har funkat mycket bra. Kanske några någon thb dyrare än konkurrenterna, men här fina bilar med bra och lugna chaufförer.

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Stefan:

http://www.maephim.org/taxi/

Har bokat med Hasse några gånger och det har funkat mycket bra. Kanske några någon thb dyrare än konkurrenterna, men här fina bilar med bra och lugna chaufförer.

//S

 

Såg dyrt ut :( 2000 från Suvarnabhumi till Pattaya när Mr T tar 1000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar du minibussen från Pattaya(Sukhumvit) så kostar det 80B till Rayong, där får du byta

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Tar du minibussen från Pattaya(Sukhumvit) så kostar det 80B till Rayong, där får du byta

 

Vad har du i Rayong att göra om du ska till Bangkok?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vad har du i Rayong att göra om du ska till Bangkok?

 

BTT

Läs rubriken/frågan => Taxi Pattaya till Mae Pim

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Tar du minibussen från Pattaya(Sukhumvit) så kostar det 80B till Rayong, där får du byta

Inget alternativ som jag skulle välja ifall jag har en resväska med mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev Esspe:

Är det inte dom som samet brukar använda till Ban Phe? Då borde han väl köra till Mae Pim också?

 

Jag brukar använda dom här till Pattaya och dom har iaf priser till Ban Phe http://www.Pattaya-taxiservice.com/

Åkte med dom sist till Pattaya. Trevlig kille som körde lugnt och sansat mötte på suvan :great:

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Åkte med dom sist till Pattaya. Trevlig kille som körde lugnt och sansat mötte på suvan :great:

 

Har använt dom väldigt mycket. Aldrig missat och använder bara bra bilar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-21 at 09:17, skrev Esspe:

Är det inte dom som samet brukar använda till Ban Phe? Då borde han väl köra till Mae Pim också?

 

Jag brukar använda dom här till Pattaya och dom har iaf priser till Ban Phe http://www.Pattaya-taxiservice.com/

Min kusin (som är den som var ute efter taxi) testade även med ditt förslag, och även de vägrade köra till Mae Pim. Mycket.märkligt? Nu blev det taxi bokad via hotellet i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varifrån? Ingen motivering? Låter märkligt, det är ju inte mer än 2-3 mil från Ban Phe.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Esspe:

Varifrån? Ingen motivering? Låter märkligt, det är ju inte mer än 2-3 mil från Ban Phe.

Från Pattaya till Mae Pim. Jag fattar inte heller, men både Mr T och ditt förslag ville inte köra till Mae Pim. Mycket konstigt? Mr T svarade ju bara " No service till Mae Pim". Vet inte exakt vilket svar de fick från ditt förslag mer än att de "vägrade" :(

 

Kan kanske ha något med tillstånd att göra?

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev gst:

 

Kan kanske ha något med tillstånd att göra?

Det låter ju som en rimlig förklaring men Ann kör ju till Koh Chang. Mystiken tätnar :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Det låter ju som en rimlig förklaring men Ann kör ju till Koh Chang. Mystiken tätnar :)

Verkar ju bara gälla vissa resmål. Har fått nej från Mr T till U-Tapao förut, och nu har min kusin fått nej från två bolag till Mae Pim

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kanske taximaffian som styr och ställer

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kanske taximaffian som styr och ställer

Precis vad jag tror också, ett tag släppte de av folk som skulle till U-tapao vid stora vägen 1-2km ifrån då de inte fick köra in(om det var fel taxi)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Cavemannen

Nu går det en buss mellan Chonburi och Trat som stoppar i bl.a Pattaya och Mae pim.

Då det är Land Transport Department som står bakom så lär priserna bli väldigt låga :-)

www.bangkokpost.com/news/transport/1458317/u-tapao-bus-service-debuts

 



 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...