Jump to content
IGNORERAD

Försäkring för frugan


Fritz

Recommended Posts

andrejsdenruskige
21 minuter sedan, skrev Fritz:

Ehhh....hon är inbokad på ambassaden nu på fredag mellan 8-10.

 

Fritz..

För typ ett halvår sedan så var det endast tisdagar som dom hade öppet för visumansökan, om jag inte missminner mig.

Fast då kanske det bara gällde om man körde med drop-in. Vid bokning så ser det ut att åtminstone fungera på fredagar.

 

Oavsett så ska det inte vara några större knepigheter med visum. Lämnade in papper en torsdagskväll och på måndag så fanns visumet att hämta upp.

Antar att ambassaden fick in ansökan på fredagen från VFS och har då jobbat jävligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    8

  • SatanG

    7

  • leifen

    4

  • rowa

    2

Mest aktiva i denna tråd

12 timmar sedan, skrev leifen:

Håller också med en ansökan till frun och det är en hel trave papper som du säger fast vi är också gifta, men jag står ju som inbjudare och inte frun själv.

Hon jobbar ju inte.....

Migrationsverkets blankett är på fyra sidor, personbevis för inbjudan, redovisning boende, mina passkopior, kontoutdrag för tre månader bakåt för både frun och mig att vi har medel om 450kr/dag samt intyg om inkomst för mig (pensionsverket).

Dessutom en checklista vad frun ska redovisa i form av anställningsbevis och tjänstledighetsintyg, personbevis, bankmedel och om det finns barn eller annat som binder henne till hemlandet.

Flygbiljetter och reseförsäkringsbevis så tillsammans gissar jag på runt +30 A4 ark.

Utöver det så skall det bli en intervju för bevisning om hur länge relationen varit IRL och biometrisk data ska lämnas. Foton, flygbiljetter, passtämplar och email duger för första ansökan.

Dessutom minst en heldag i resande för att få lämna in sina dokument hos Vfs Global. En heldag tillbaka, och samma vända igen för att hämta tillståndet och passet.

 

Detta för en 90 dagars turistbesök/make och inte för ett uppehållstillstånd.

Ska man gå all in och söka ett Multible Schengenvisa så vi kan åka till Sverige varje sommar utan krångel?

 

Ja det förenklar ju livet lite grann, sök multiple direkt och dessutom förlängt, ange ett skäl till varför hon vill ha det på blanketten.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sitter och knåpar på en inbjudan åt en kompis,har ju gjort en själv till min sambo men det var ju länge sedan. I inbjudan till man veta om sjukförsäkring är köpt men det är ju lite svårt att köpa en tidsbestämda försäkring när man inte vet om och när man får svar på inbjudan.

Hoppas på lite assistans här, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nilsson68

Gå in på ERV. Finns all info där. Boka och betala försäkring med start de avser att ansöka om tid för besöket.
När de erhåller eller ej erhåller visum. Så kontaktar de Erv med rätt datum för försäkringen. Eller pengar tillbaka.
Men ska inte vara något problem med visum.
Lycka till.
Mvh
Nilssonccb6398685cf893216a3237455ad15e2.jpg

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...