Jump to content
IGNORERAD

Rabiesepidemi skakar Thailand


Hobbe

Recommended Posts

Från det ena till det andra, som säkert många sett så blir hundarna i Thailand ofta hysteriskt vansinniga på vissa Thailändare?

Jag har funderat på varför de bli det på just vissa, vilka inte beter sig mer annorlunda än någon annan.

 

Det var någon som sa till mig att det är dem som äter hundar, de reagerar på, att det känner det på lukten betvivlar jag inte.....vad tror "mpr-expertisen" om den förklaringen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    18

  • stefan5300

    15

  • Esspe

    11

  • SatanG

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från det ena till det andra, som säkert många sett så blir hundarna i Thailand ofta hysteriskt vansinniga på vissa Thailändare?

Jag har funderat på varför de bli det på just vissa, vilka inte beter sig mer annorlunda än någon annan.

 

Det var någon som sa till mig att det är dem som äter hundar, de reagerar på, att det känner det på lukten betvivlar jag inte.....vad tror "mpr-expertisen" om den förklaringen?

Tror jag Inte ett dugg på (Ang hund ätande människor) . Bara för att vi människor inte upplever att dom beter sig annorlunda. Betyder det inte att hunden inte upplever det så. Är människor rädda och spända så ser hunden det, även om vi människor undgår detta.

Dock kan stress mm utsöndra lukter som hundar känner av.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Tror jag Inte ett dugg på (Ang hund ätande människor) . Bara för att vi människor inte upplever att dom beter sig annorlunda. Betyder det inte att hunden inte upplever det så. Är människor rädda och spända så ser hunden det, även om vi människor undgår detta.

Dock kan stress mm utsöndra lukter som hundar känner av.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Ingen aning, men ibland kan någon passera på moppe eller till fots som är helt normal, men hundar i området blir vansinniga på just den personen....lite underligt är det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Från det ena till det andra, som säkert många sett så blir hundarna i Thailand ofta hysteriskt vansinniga på vissa Thailändare?

Jag har funderat på varför de bli det på just vissa, vilka inte beter sig mer annorlunda än någon annan.

 

Det var någon som sa till mig att det är dem som äter hundar, de reagerar på, att det känner det på lukten betvivlar jag inte.....vad tror "mpr-expertisen" om den förklaringen?

Ingen aning faktiskt. Men jag minns hur min f.d. thaifru brukade slänga en bit kött åt hunden hemma i Rayong efter det att hon hade handlat kött på marknaden. Åt han inte det så var det hundkött påstod hon. Vet icke om det stämmer, men kanske?

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vad tyst det har blivit i området dom senaste kvällarna - inga katter som skriker med dödsångest och inga hundar som skäller längre.

Såg att dom hade satt upp grindar till vägarna som folk passerar igenom och jag såg 3st av hundarna ligga innanför hägnaden och tog det lugnt i stället för att jaga andra inkräktare hela tiden.

Någon har tagit i med hårdhandskarna och talat om vad skåpet ska stå!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Soengsang:

Från det ena till det andra, som säkert många sett så blir hundarna i Thailand ofta hysteriskt vansinniga på vissa Thailändare?

Jag har funderat på varför de bli det på just vissa, vilka inte beter sig mer annorlunda än någon annan.

 

Det var någon som sa till mig att det är dem som äter hundar, de reagerar på, att det känner det på lukten betvivlar jag inte.....vad tror "mpr-expertisen" om den förklaringen?

Tror jag inte då det hänt att Boonteng ätit hund och då bör väl vårar reagerat på något sätt, jag har ätit helgrillad hund och det är ingen hund som reagerat så de blivit vansinniga på mig men det är 30 år sedan i Filippinerna så det har väl gått ur kroppen, hund var inte speciellt gott.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
On 2018-03-29 at 02:28, skrev Fredman:

Att kunna ta matskålen (för att sedan ge den tillbaka) från en hund börjar man med när den är valp och man kan utan svårigheter lyfta den i nacken om den visar på aggressivitet. 

Gör man det med jämna mellanrum när hunden är valp så slipper man  problem senare.

Ja det om något är basic Soengsang.

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tror jag inte då det hänt att Boonteng ätit hund och då bör väl vårar reagerat på något sätt, jag har ätit helgrillad hund och det är ingen hund som reagerat så de blivit vansinniga på mig men det är 30 år sedan i Filippinerna så det har väl gått ur kroppen, hund var inte speciellt gott.

Fick tag på några bilder på den stackars hunden som fick sätta livet till av en kompis.

29666061_10215602287673194_1484105713_n.jpg.c0e7dbe91c346255e1f649699130f72e.jpg29745988_10215602287753196_994504591_n.jpg.6a3128972d0f887027cbedb4f9485b07.jpg29750255_10215602287713195_1232389889_n.jpg.0b16df856762b36a108762c27850852a.jpg

 

En lite solbränd fyllehund.

29852553_10215602287793197_841751543_n.jpg.524f76ddc90826097cba14ffc5d7fbcc.jpg

 

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎28 at 18:42, skrev Boa52:

Man behöver inte heta Janne för att förstå att nåt är fel på Husse när Husses egna hundar biter honom, borde kanske inte ha hundar

Nu, ditt lilla äckel, haver du sketit i det blå skåpet en gång för mycket. Jag förstår att du är stockdum, men du borde inte skryta med det! Jag är stambefäl (fd, givetvis) i minhundstjänst, jag har varit yrkesjägare med allt vad detta innebär av hundhantering och hunddressyr, jag har arbetat som dressör. Min hund bet inte mig för att den ville bita mig, den högg mig av misstag, den såg inte vad den bet. Du borde nog inte tagit den där sista groggen innan du skrev, för det är uppenbart att du inte förstod vad jag skrev. Var du nykter så ta för hellskotta kontakt med en psykiatiker! Men använd inte forumet för att lufta din imbecilla negitavism... Sök hjälp! Och förolämpa inte folk bara på grund av din okunnighet och dumhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Birger:

Nu, ditt lilla äckel, haver du sketit i det blå skåpet en gång för mycket. Jag förstår att du är stockdum, men du borde inte skryta med det! Jag är stambefäl (fd, givetvis) i minhundstjänst, jag har varit yrkesjägare med allt vad detta innebär av hundhantering och hunddressyr, jag har arbetat som dressör. Min hund bet inte mig för att den ville bita mig, den högg mig av misstag, den såg inte vad den bet. Du borde nog inte tagit den där sista groggen innan du skrev, för det är uppenbart att du inte förstod vad jag skrev. Var du nykter så ta för hellskotta kontakt med en psykiatiker! Men använd inte forumet för att lufta din imbecilla negitavism... Sök hjälp! Och förolämpa inte folk bara på grund av din okunnighet och dumhet.

Oops, stambefäl var en tungt vägande merit.......

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Birger:

Nu, ditt lilla äckel, haver du sketit i det blå skåpet en gång för mycket. Jag förstår att du är stockdum, men du borde inte skryta med det! Jag är stambefäl (fd, givetvis) i minhundstjänst, jag har varit yrkesjägare med allt vad detta innebär av hundhantering och hunddressyr, jag har arbetat som dressör. Min hund bet inte mig för att den ville bita mig, den högg mig av misstag, den såg inte vad den bet. Du borde nog inte tagit den där sista groggen innan du skrev, för det är uppenbart att du inte förstod vad jag skrev. Var du nykter så ta för hellskotta kontakt med en psykiatiker! Men använd inte forumet för att lufta din imbecilla negitavism... Sök hjälp! Och förolämpa inte folk bara på grund av din okunnighet och dumhet.

Verkar som att DU behöver söka hjälp för dina aggressionsproblem.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev leifen:

Oops, stambefäl var en tungt vägande merit.......

Hemvärnet smäller nog högre. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par prinskorvar i fickan när man passerar rabiessmittade hundflockar löser det mesta :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Suspekta länkar klickar jag av princip aldrig på, berätta gärna lite om länken.....

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Suspekta länkar klickar jag av princip aldrig på, berätta gärna lite om länken.....
Samitivej hospital informerar om Rabies.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎30 at 19:36, skrev leifen:

Oops, stambefäl var en tungt vägande merit.......

Ja, om man är det i hundtjänst och saken gäller hundhantering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...