Jump to content
IGNORERAD

Slut i Rutan !


svampen

L.G.W slutar  

39 röster

  1. 1. Ja vad tycker Ni `?

    • Synd förbaskat bra program
      30
    • Bra att lägga ner skitprogram
      2
    • Ingen åsikt tittar aldrig
      7


Recommended Posts

"Veckans brott" går i graven. Tisdagskvällens avsnitt av SVT:s populära kriminalprogram blir det sista, berättar programledaren Camilla Kvartoft.

- Det är jättesorgligt, men vi slutar på topp. Jag kan säga att när vi började trodde jag inte att vi skulle hålla på såhär länge, säger Kvartoft.

Hon kommer att göra partiledarutfrågningarna i SVT under valrörelsen och fortsätta leda "Agenda" i SVT.

Enligt Annika Hamngren, projektledare på SVT Dokumentär, har det varit kriminologiprofessorn Leif GW Perssons, expert i "Veckans brott", beslut att sluta med programmet.

- Vi vet inte mer än att han tyckte att det var dags att göra det efter sexton säsonger och 160 program och att han ville sluta den här framgångssagan på topp. Leif har pratat en tid om att trappa ned och vi har inte velat se den dagen komma, men nu har den kommit, säger Annika Hamngren till Kulturnyheterna.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    5

  • svampen

    4

  • B747

    3

  • Khonis

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Gillar GW på många plan, en av de bästa författarna som jag läst.

Hoppas att han dyker upp i något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Gillar GW på många plan, en av de bästa författarna som jag läst.

Hoppas att han dyker upp i något nytt.

Nja han ser väldigt skröplig ut nu, halvårsfyllorna tar väl ut sin rätt. Men jag håller med dej, gillar honom.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tror på något som meddelas från svt i dagens läge? Speciellt inte när det handlar om personer som säger saker som tillhör sanningen i dagens sverige.

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Odin:

Nja han ser väldigt skröplig ut nu, halvårsfyllorna tar väl ut sin rätt. Men jag håller med dej, gillar honom.

Tycker han sett piggare ut sista programmen har ju börjat gymma ochså ?

Ja saknad av mig blir han säger vad han tycker och är rak utan omsvep !

 

image.png.5dd54424b5117aa20dc449f3ecc6cbc2.png

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev svampen:

Tycker han sett piggare ut sista programmen har ju börjat gymma ochså ?

Ja saknad av mig blir han säger vad han tycker och är rak utan omsvep !

 

image.png.5dd54424b5117aa20dc449f3ecc6cbc2.png

Ja joo, men nu är han på rätt.../fel sida om nyårsafton. Hösten verkar ju vara degraderandets tid. Men vad vet jag?  Jag gillar buffeln ...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig sett. Kunde inte bry mig mindre. 
Kan inte bry mig mindre att du aldrig har sett det.
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Kan inte bry mig mindre att du aldrig har sett det.

Exactemente. Kunde inte bry mig mindre vad du tror dig tycka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Kan inte bry mig mindre att du aldrig har sett det.

Och erkänn att du brydde dig lite ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En 8 år gammal Tube:

 

 

 

Kul att nån får rätt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En 8 år gammal Tube:
 
 
 
Kul att nån får rätt!
 
MVH
Mänga som fått rätt, men få som fått säga det i rutan, dessutom på bandat program.
Säkerligen inte utan friktion bakom kulisserna.
Ovanligt och i minskande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att GWs ålder är ett skäl och han har otvivelaktigt rätt  i att man ska stoppa när man är på topp. Dessutom har en del av de senaste programmen inte hållet lika bra kvalitet (underhållsvärde) som de tidigare.

Får ändå hoppas att han återkommer någon gång med en kanske lite annorlunda vinkling av utförda  brottshandlingar.

GW är en stark personlighet och eventuella program bör i mångt och mycket bygga på just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev evert 1:

Tror att GWs ålder är ett skäl och han har otvivelaktigt rätt  i att man ska stoppa när man är på topp. Dessutom har en del av de senaste programmen inte hållet lika bra kvalitet (underhållsvärde) som de tidigare.

Får ändå hoppas att han återkommer någon gång med en kanske lite annorlunda vinkling av utförda  brottshandlingar.

GW är en stark personlighet och eventuella program bör i mångt och mycket bygga på just det.

Han fortsätter och ökar på TV4 istället.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han fortsätter och ökar på TV4 istället.
Högst troligt, TV4 har ju tappat lite profiler nu under metoo så de är nog desperata och betalar way more än SVT för GW.

Synd att man inte kan titta på reklam skiten bara, får väl ladda ner nån klippt version efteråt.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev svampen:

"Veckans brott" går i graven. Tisdagskvällens avsnitt av SVT:s populära kriminalprogram blir det sista, berättar programledaren Camilla Kvartoft.

- Det är jättesorgligt, men vi slutar på topp. Jag kan säga att när vi började trodde jag inte att vi skulle hålla på såhär länge, säger Kvartoft.

Hon kommer att göra partiledarutfrågningarna i SVT under valrörelsen och fortsätta leda "Agenda" i SVT.

Enligt Annika Hamngren, projektledare på SVT Dokumentär, har det varit kriminologiprofessorn Leif GW Perssons, expert i "Veckans brott", beslut att sluta med programmet.

- Vi vet inte mer än att han tyckte att det var dags att göra det efter sexton säsonger och 160 program och att han ville sluta den här framgångssagan på topp. Leif har pratat en tid om att trappa ned och vi har inte velat se den dagen komma, men nu har den kommit, säger Annika Hamngren till Kulturnyheterna.

Tro inte att du slipper GW. Han ska ge Jan Guilluo att han kan tjäna pengar han också. TV4 har fixat ett fett kontrakt till honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leif GW Persson lämnar SVT och Veckans brott efter åtta år.

Det blev totalt 16 säsonger av det populära kriminalprogrammet som den folkkäre författaren och professorn gjorde tillsammans med programledaren Camilla Kvartoft.

Men nu är det alltså slut med det. På onsdagen kom beskedet att GW nu blir profil på TV4, där han bland annat ska vara inblandad i ett nytt program.

– Häromdagen fyllde jag 73 år. Då slog det mig plötsligt att jag borde börja planera för min framtid. Jag kom då fram till att framtiden finns på TV4. Min förhoppning är att kunna göra riktigt bra tv, säger GW Persson i ett pressmeddelande från TV4.

Nu berättar han för Aftonbladet om lönen på nya tv-kanalen, och pikar samtidigt SVT för budgetet de fick under åren med Veckans brott.

 

Det var på onsdagen som GW Persson välkomnades till TV4. Först på morgonen kom ett pressmeddelande från kanalen som förkunnade att kriminologen bytt från SVT till TV4, och senare var han med i ”Nyhetsmorgon” där han förklarade beslutet.

– Då tyckte jag att om man ska byta så ska man göra det rejält. Man ska byta när man står på topp. Det var inget svårare beslut i den meningen, sa han i Nyhetsmorgon.

I en intervju med Aftonbladet passar GW på att pika sin förra arbetsgivare SVT för den budget som produktionen runt Veckans brott fick.

– En brist där var att vi hade för få fältreportage och det var en fråga om budget. Om vi hade haft samma pengar, i förhållande till antal tittare, som ”Uppdrag granskning” så hade vi kunnat ha en egen polishelikopter. Nu mötte jag tittarna, sittande bakom det där skrivbordet, i program efter program, säger GW till Aftonbladet.

Han berättar också att han själv inte tog initivativ till att gå över till TV4 från SVT.

 

Han berättar också att han själv inte tog initivativ till att gå över till TV4 från SVT.

– Det var inte jag, det vet jag. Snarare produktionsbolaget Sto-Cph, när jag sa att jag ville lägga av. Jag har ju varit deras kassako i åtta år. Men det är ett jävla bra produktionsbolag, jag trivs bra med dem. De är inte som andra som kan vara en jävla samling varmluftsfläktar.

GW förklarar i intervjun att han försökt få med sin vän och parhäst Camilla Kvartoft till TV4 men inte lyckats. Han hoppas dock fortfarande.

Han ska nu jobba vidare med samma produktionsbolag som gjorde Veckans brott åt SVT i sitt nya uppdrag på TV4. Samtidigt berättar GW att lönen blir ungefär densamma som tidigare.

– Jag fick betala tillbaka optionspengar, en halv miljon, men pengar är mitt minsta problem. Och jag får ungefär lika mycket på TV4 som på SVT, säger han till Aftonbladet.

Veckans brott sändes i 16 säsonger.

BBKc5dv.jpg.01d26b771fcba992aefe59e35dfdd218.jpg

 

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Leif GW är en störtskön gubbe med mycket dräpande uttryck.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev B747:

Leif GW är en störtskön gubbe med mycket dräpande uttryck.

Ska vara duktig på flaskan också iaf halvårsvis :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Peolito:

Ska vara duktig på flaskan också iaf halvårsvis :-)

6 månader på och 6 månader av.En karl av rätta virket :yes:

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

6 månader på och 6 månader av.En rejäl karlakarl :D

Ja för fanken :-). Ska på mässan i Älvsjö imorgon och trycka i mig bira och grogg. Malt någonting heter den. Är du på thaien nu?

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Peolito:

Ja för fanken :-). Ska på mässan i Älvsjö imorgon och trycka i mig bira och grogg. Malt någonting heter den. Är du på thaien nu?

Ska dit klockan 13.59.59.:D Trevlig helg på dig broder.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev B747:

Ska dit klockan 13.59.59.:D Trevlig helg på dig broder.

Trevlig helg på dig broder

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Ska vara duktig på ""flaskan också iaf halvårsvis :-)

Ja vem Fan ä  inte det !!!!

Men starkt o bryta 6 mån !

Han sticker ju inte under stolen med det hellre Rakryggad som alltid!

Istället för alla Helg Alcon som på detta forum inkl my self men nu 19 dgr utan blå Hå Hå Ja Ja !

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...