Jump to content
IGNORERAD

Hur tänkte de nu?


Ulrika

Recommended Posts

  Jag har under min förhållandevis korta tid här i landet använt mig av tre olika firmor för att lägga eller reparera kakelgolv. Alla dessa firmor har valt att använda vinkelslip i stället för kakelskärare när de ska kapa plattorna. Vaffö då? Finns det inga kakelskärare här? Det måste det rimligtvis finnas. Hur gjorde de annars innan vinkelslipen uppfanns? Den är förhållandevis dyr, kräver el, dammar, låter för hemskt och tar låååång tid! 

En av firmorna som jag anlitade alldeles nyligen för att byta ut lite plattor i ett trapphus monterade plattorna först och började SEDAN kapa med vinkelslipen. Det tog dagar att få bort allt vitt damm...!!! Hur tänkte de då? Tänkte de alls? Är det fint att äga en vinkelslip? Är det roligt att skära med vinkelslip?

Har någon av er någon spännande teori kring detta fenomen? Alla tre kunde väl inte ha otur när de tänkte?

Eller har ni egna exempel som man kan småle åt och dra lärdom från?

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Fru Ulrika, jag tror det är mycket svårt för en kvinna att riktigt förstå den gläjde vi män känner för att hantera verktyg som tex vinkelslip. Ni kvinnor har ju er telefon.

[move]

Slipade Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma erfaranhet som dig av "vinkelslipare"

I mitt hus är det i princip det enda verktyg dom änvänder till det mesta och jag tror du har förklaringen där

Dom har helt enkelt inte råd med olika verktyg till olika saker utan har dom bara sin vinkelslip så är det den dom får använda till "allt". kakelskärare är bra men om dom skall ha sådana "specialverktyg" till varje typ av arbete som i Sverige fungerar det inte

Hantverkarna är ofta bara anställda av en byggare per projekt och dom har sina egna verktyg med sig på mopeden eller i värsta fall som i mitt bygge, där dom hade vad dom behövde med sig på bussen och dom fick hjälp av byggaren att bygga ett plåtskjul på min tomt att bo i medans dom byggde mitt hus. Dom var från Korat hela gänget och bodde på min tomt i Rayong i 7 månader.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Första gången jag var i LOS fick jag av en svenks boendes i Thailand veta att: Thai ska inte tänka själv, det blir farligt då!

Nu efter mer än 10 års umgänge med Thai och ett stort antal resor dit får jag nog hålla med honom.

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...