Jump to content
IGNORERAD

Nya Ikeavaruhuset öppnar


NiceBeaver

Recommended Posts

NiceBeaver

Nedräkningen har börjat på Ikeas hemsida:

http://www.ikea.com/th/en/

Nästa torsdag den 15 mars ska äntligen Ikea bredvid Central Plaza West Gate i Nonthaburi i västra Bangkok öppna. Tyvärr är jag inte på plats men då vi bor i närheten när vi är i Thailand har jag följt bygget. Vi har nu närmare till Ikea i Bangkok än i Stockholm. Så här såg det ut för ett år sedan:

Ikea2.jpg.97e361340bf5ade53b06e17874036efa.jpg

 

Ikea3.thumb.jpg.d2b63e3ce830228bc8c7fcb87cd56c40.jpg

 

 

I december hade dom förberett så det blir ingångar på alla tre våningar från West Gate till Ikea:

Ikea-westgate.thumb.jpg.bff23be3477c707318f9e5997ae84071.jpg

 

West Gate i sig är ett helt makalöst köpcentrum trots att det ligger i förorten Nonthaburi. Alla tänkbara märken, en våning med 100 restauranger och bio med 4DX och VIP-salong. Tar en hel dag att kolla igenom det.

DSC01581.thumb.JPG.cf90af1a4fcabab29b018af87ef1edf0.JPG

 

DSC01582.thumb.JPG.5417286cc12c27b7bfa10ce2c40b907e.JPG

 

 

Lättast att komma dit är tunnelbana till sista hållplatsen Tao Pun och sedan Lila Skytrain till Talat Bang Yai. Det går att köpa en kombinerad biljett som gäller hela vägen då det är samma företag som trafikerar. Bara att byta plattform vid bytet.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

//.... och bio med 4DX 

 

 

 

 

 

Härligt! Synd vi ännu (mig veterligen) inte har detta i Sverige. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

Utan att googlat så har jag för mig att det är bara Oslo som har tekniken.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan granne då blir ett besök i April Great !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
34 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Härligt! Synd vi ännu (mig veterligen) inte har detta i Sverige. 

 

 

Trodde dom hade det i Solna men efter en koll var det IMAX. Något som naturligtvis även det finns på West Gate.

IMAX.thumb.jpg.53475b83816c968f831d92f788dc0efb.jpg

 

4DX är häftigt. Har sett 4-5 filmer där. Man är garanterat vaken hela filmen. En film såg vi också i VIP-salongen till ungefär samma pris som en vanlig film kostar i Sverige. Då ingick lounge med kaffe och kaka innan. Bara att hämta vattenflaskor och ville man något fanns en knapp att trycka på vid sin plats så kom personalen. Även öl fanns till försäljning om man kände för det.

VIP-salong.thumb.jpg.e4c46848fdc5cbc0cdb4f68a86922152.jpg

 

Min favoritbiograf är däremot Esplanade i Nonthaburi. Lite äldre ställe med vanliga stolar och utan nya format. Men den miljön gör att jag har lust bara att köpa biljett för att komma in och sedan strunta i filmen. Löjligt billigt är det också. Bara sjunka ner i en soffa, njuta och lyssna på soft musik.

Esplanade1.thumb.jpg.9087f5ef95ab7bcecf9384eb44471c07.jpg

 

Esplanade2.thumb.jpg.98c2af34a84bfd8ebd2983f3f1a92024.jpg

 

Esplanade3.thumb.jpg.3a9cd732eda859dac442e0aee3c96fa5.jpg

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det ska bli ytterligare 10 IKEA-varuhus de närmaste 10 åren i Thailand

 

2 stora riktiga varuhus och 8 mindre ställen av samma typ som det som redan finns i Phuket

 

Man tittar på nordöstra och sydvästra Bangkok för stora varuhus samt Udon Thani, Chiang Mai, och Pattaya för den mindre typen

 

http://www.buriramtimes.com/ikea-unpacks-new-plan-open-ten-stores-Thailand/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...