Jump to content
Sevenoriginal

På tur med Mistah7

Recommended Posts

Naam kaeng

Härligt!

Du åker med bil? Och med polare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sevenoriginal
3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Härligt!

Du åker med bil? Och med polare?

Nä, åker 250cc KLX och med frugan där bak.  Och vi håller oss på de minsta vägarna med nästan noll trafik.  

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
ellim63
5 timmar sedan, skrev Sevenoriginal:

Här kommer lite bilder på vår lilla tur till Pai. 

Men när vi satt på Rim Doi Resort och åt lunch så började vi fundera på om vi verkligen ville till Pai och alla backpackers. 

Nä, vi ändrade planen och drog mot Doi Ang Khan i stället och vidare norrut mot Thatoon, hittade en trevlig resort för 600 baht.

Nästa dag tuffade vi vidare norrut och hamnade i Doi Maesalong. Ett av våra favorit-ställen.  Map-2.JPG.0e5212f1e66c12e34937d80fcbd28371.JPGToPai-2.thumb.JPG.2e976b621c63e21fa3de50d2e1dfe930.JPGToPai-5.thumb.JPG.9110139be91c20787723ffb3e4843056.JPGToPai-9.thumb.JPG.2a4accc6bd1369a383afaa6dd8e13769.JPGToPai-8.thumb.JPG.410defc4394695b8b61b3cfc16413d03.JPGToPai-10.thumb.JPG.aeddc2a10e6b172a77bdcd736bfd1a0e.JPGToPai-11.JPG.03cfe779bc4e9915249ee2504935bb2e.JPGToPai-15.thumb.JPG.3e57c26abd905f59329f12c5dc90483f.JPGToPai-16.thumb.JPG.e4ded15bf19e08487e7fe00005716221.JPG

ToPai-3.JPG

Wow, vilka fantastiskt fina bilder och vyer..Tack!

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Enis
6 timmar sedan, skrev Sevenoriginal:

Här kommer lite bilder på vår lilla tur till Pai.

Mycket trevligt....

/Enis

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
John Khonken

Väldigt bra bilder

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Stein
Inlagd (ändrad)

Fantastiskt fina bilder. Det är precis såna bilder forumet behöver och gör tråden levande. Är ni ute på nån religiös resa à la buddhistisk-eriksgata?

Ändrades av Stein

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Stoneys
1 timme sedan, skrev Stein:

Fantastiskt fina bilder. Det är precis såna bilder forumet behöver och gör tråden levande. Är ni ute på nån religiös resa à la buddhistisk-eriksgata?

Exakt, har du inte nån bild från idag där du tillbringar tid?  Vore trevligt att se några bilder därifrån. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sevenoriginal

Om det skulle vara någon i MPR-forumet som vill se mer bilder från Norra Thailand och Chiang Rai så kan ni gå till http://mistah7.com/

Ibland hakar sig bildväxlingen av för närvarande okänd anledning men det rättar till sig om man klickar på "Home". 

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
ellim63
1 timme sedan, skrev Sevenoriginal:

Om det skulle vara någon i MPR-forumet som vill se mer bilder från Norra Thailand och Chiang Rai så kan ni gå till http://mistah7.com/

Ibland hakar sig bildväxlingen av för närvarande okänd anledning men det rättar till sig om man klickar på "Home". 

Fortsätt gärna att lägga in bilder på MPR också!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618
On 2018-03-21 at 07:55, skrev Sevenoriginal:

Men det är ju det jag har visat! Vad är det ni vill se? När frugan gräddar pannkaka eller när jag sitter bakom datorn, klipper gräset etc etc?

Vi går på promenader 3 ggr per vecka, runt 2 timmar och i snitt 7 km. Vi försöker hitta nya ställen var gång och det kan vara i stan (Chiang Rai) eller i dess omgivningar. 

Vi började med detta för drygt en månad sedan. Tidigare spelade jag golf 3 ggr per vecka i 15 år och nu kom jag på att jag inte rör på mig alls så dessa promenader har gjort en hel del för välbefinnandet.

Och 2 ggr per vecka är jag ute med MC, ibland med frugan där bak och ibland solo. Tidigare under många år var jag ute med kompisar på 3-5 dagars turer runt mestadels norra Thailand och norra Isaan. Men ett par av dessa kompisar har gått bort och de övriga har sålt sina MC pga hälsoproblem. 

Så dagens promenad gick utefter Mae Nam Lao eller Lao-floden. På ett ställe pratade vi med några gubbar som kollade en fiskare och efter några minutrer bjöd en av gubbarna in oss på te till sitt hus 200 m bort. Vi tackade ja då gubben verkade trevlig. 

När vi kom dit och gubben, Khun Mojmoj, fick höra att jag var från Sverige så berättade han att en granne var svensk men inte på plats. I o för sig var denne granne inte svensk, han var Thai men hade stuckit till Sverige för 20-30 år sedan.MaeLao-1.thumb.JPG.7abffd3665f44c96968500b672ed085c.JPGMaeLao-2.JPG.2af7a1fc3609a5a2abea595f6e0974a6.JPG 

När de kom tillbaka efter kanske 10 år hade grannen, Mr Chan, öppnat en pizzeria i Chiang Mai (Mr Chan and Miss Pauline) och brorsan öppnade Bella Pizza i Chiang Rai. 

Jag har varit många ggr till Bella Pizza och suttit och pratat med ägaren om Sverige, hans upplevelser där osv. 

Så kan det gå när inte haspen är på! Världen är mycket mindre än man tror! 

Lägger in en bild på Khun Mojmoj och frugan och en bild på en trevlig tavla i hans hus.  

Mr Chan  höll till i Uppsala. Känner både hans dotter Pauline och exfrun som fortfarande driver lunchhak här i Uppsala.

Har även käkat på hans ställe i CM

Trevliga bildberättelser för övrigt :great:

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll