Jump to content
IGNORERAD

PM vill få slut på sexturismen!!!


Tommy

Recommended Posts

Dags att städa upp Thailands rykte som sexturistresmål!

Premiärministern är förbannad efter att en minister i ett annat land sagt, typ "Vårt land är inget sexresmål, vill ni ha ett sånt så åk till Thailand"

"We are not a sex destination. If you want a sex destination, you go to Thailand,"

Rätt kul när man ser vilket lands minister!
 

 

Thailand has to change its image of being a sex tourism destination, Prime Minister Prayut Chan-o-cha said Tuesday...

...We have to help make Pattaya and other tourism areas quality tourist attractions and free of this [sex tourism]," Gen Prayut said.

https://www.bangkokpost.com/news/general/1419511/pm-calls-for-end-to-sex-tourism-image?utm_source=bangkopost.com&utm_medium=article_news&utm_campaign=most_view_bottom_box

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khonis

    12

  • broder tuk tuk

    10

  • Atom

    6

  • Jive

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det enda Thailand behöver göra är att se till att polisen gör det jobb de ska göra. 

Spelar ingen roll vad vilka lagar och bestämmelser landet har när polisen är genomkorrupt. 

Med en polisstyrka som gör sitt jobb skulle de oseriösa krafterna i landet tänka sig för innan de bryter mot lagen. 

Thailand skulle bli ett mycket bättre turistland. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det skulle vara intressant att se vad t.ex. Pattaya skulle vara utan ”sexindustrin”.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Det skulle vara intressant att se vad t.ex. Pattaya skulle vara utan ”sexindustrin”.

Skulle väl kunna bli en satsning på karaokebarer istället.  :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
14 minuter sedan, skrev Fredman:

Det skulle vara intressant att se vad t.ex. Pattaya skulle vara utan ”sexindustrin”.

Sol & bad så klart. Det är därför jag åker dit 3 gånger per år;)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Så länge det inte finns någon alternativ sysselsättning till de fattiga och outbildade familjerna i norr så lär det vara ogenomförbart. Hur skulle dessa överleva?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Fredman:

Det skulle vara intressant att se vad t.ex. Pattaya skulle vara utan ”sexindustrin”.

En pittoresk liten fiskeby?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Dags att städa upp Thailands rykte som sexturistresmål!

Premiärministern är förbannad efter att en minister i ett annat land sagt, typ "Vårt land är inget sexresmål, vill ni ha ett sånt så åk till Thailand"

"We are not a sex destination. If you want a sex destination, you go to Thailand,"

Rätt kul när man ser vilket lands minister!
 

 

Thailand has to change its image of being a sex tourism destination, Prime Minister Prayut Chan-o-cha said Tuesday...

...We have to help make Pattaya and other tourism areas quality tourist attractions and free of this [sex tourism]," Gen Prayut said.

https://www.bangkokpost.com/news/general/1419511/pm-calls-for-end-to-sex-tourism-image?utm_source=bangkopost.com&utm_medium=article_news&utm_campaign=most_view_bottom_box

 

 

MVH

 

uttrycket att inte kasta sten när man sitter i glashus har sällan varit mer passande än på den ministerns uttalande...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 timmar sedan, skrev MaiChai:

En pittoresk liten fiskeby?

Antagligen men jag menar i perspektivet vad det är nu. Fler eller färre osålda condo, tomma hotell, restaurangdöd och stängda affärer?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Fredman said:

Det skulle vara intressant att se vad t.ex. Pattaya skulle vara utan ”sexindustrin”.

Vi är på god väg ditåt och det utan att politiker och poliser har gjort något för att stoppa sexindustrin. När jag första gången var i Pattaya för 20 år sedan så kändes det som att 90% av alla besökare i den då allmänt sunkiga staden var sexturister. Idag trängs alla världens 5-stjärninga hotell med fantastiska varuhus och lyxiga restauranger medans 90% av besökarna är asiatiska familjer och par.

 

När jag reser runt i Kina, Japan, Korea mm och folk får reda på att jag bor i Thailand så är nästan alltid "Pattaya" det första som poppar upp i deras huvuden. Men inte med de associationer det har för en svensk utan som "shopping paradise", "fantastic islands", "wonderful seafood" mm. Sexindustrin är det ingen som berör förutom att de flesta har gjort den obligatoriska vandringen på Walking Street, dock verkar de flesta bara uppfattat det som ett jippo. Jag tror Pattaya idag skulle klara sig nästan lika bra utan sexindustrin, i alla fall utan den synliga "västerländska delen", och om 10-20 år kommer den vara helt borta och det, än en gång, helt utan politikers och polisers hjälp. Redan idag har nästan alla barer flytt till andra sidan 2nd Beach Road och om 5 år är det nog inte många fyrkantsbarer kvar söder om Sukhumvit.

 

Sexindustrin kommer dock inte försvinna från Thailand. Den inhemska marknaden är ju klart störst och det kommer ta generationer innan den försvinner. Sexturismen kommer förmodligen flytta från kusten till Isaans större städer där den redan finns i viss utsträckning. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

uttrycket att inte kasta sten när man sitter i glashus har sällan varit mer passande än på den ministerns uttalande...

Och de som reser dit som sexturister är nog inte intresserade av Thailand, männen har för små...

 

snorre.jpg.fa9f89519cf1ce030fc00940f8eb1d61.jpg

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Atom:

Vi är på god väg ditåt och det utan att politiker och poliser har gjort något för att stoppa sexindustrin. När jag första gången var i Pattaya för 20 år sedan så kändes det som att 90% av alla besökare i den då allmänt sunkiga staden var sexturister. Idag trängs alla världens 5-stjärninga hotell med fantastiska varuhus och lyxiga restauranger medans 90% av besökarna är asiatiska familjer och par.

 

När jag reser runt i Kina, Japan, Korea mm och folk får reda på att jag bor i Thailand så är nästan alltid "Pattaya" det första som poppar upp i deras huvuden. Men inte med de associationer det har för en svensk utan som "shopping paradise", "fantastic islands", "wonderful seafood" mm. Sexindustrin är det ingen som berör förutom att de flesta har gjort den obligatoriska vandringen på Walking Street, dock verkar de flesta bara uppfattat det som ett jippo. Jag tror Pattaya idag skulle klara sig nästan lika bra utan sexindustrin, i alla fall utan den synliga "västerländska delen", och om 10-20 år kommer den vara helt borta och det, än en gång, helt utan politikers och polisers hjälp. Redan idag har nästan alla barer flytt till andra sidan 2nd Beach Road och om 5 år är det nog inte många fyrkantsbarer kvar söder om Sukhumvit.

 

Sexindustrin kommer dock inte försvinna från Thailand. Den inhemska marknaden är ju klart störst och det kommer ta generationer innan den försvinner. Sexturismen kommer förmodligen flytta från kusten till Isaans större städer där den redan finns i viss utsträckning. 

 

Så är det givetvis numera.

 

Tror en väldigt liten del av Pattayas ekonomi bygger på sexindustrin snarare på nyrika ryssar som spenderar sina pengar i varuhusen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Så är det givetvis numera.

 

Tror en väldigt liten del av Pattayas ekonomi bygger på sexindustrin snarare på nyrika ryssar som spenderar sina pengar i varuhusen.

 

BTT

Ryssarna har nog också till stor del spelat ut sin roll efter prisfallet på olja och rubelns kollaps; numera är det Kineser, Indier och andra Asiater som dikterar villkoren. De utgör halva jordens befolkning och deras medelklass har precis börja resa; vill de ha kinesrestauranger med plats för 30 turistbussar och vrålande karaoke så blir det så; att 30 små pubar, restauranger och mom & pop shops får slå igen är något man får leva med. En fyrkantsbar kan inte dra in några stora pengar och därmed inte betala någon större hyra, sälja krimskrams till 3-dagars turister från Suzhou är dagens melodi.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev Atom:

Ryssarna har nog också till stor del spelat ut sin roll efter prisfallet på olja och rubelns kollaps; numera är det Kineser, Indier och andra Asiater som dikterar villkoren. De utgör halva jordens befolkning och deras medelklass har precis börja resa; vill de ha kinesrestauranger med plats för 30 turistbussar och vrålande karaoke så blir det så; att 30 små pubar, restauranger och mom & pop shops får slå igen är något man får leva med. En fyrkantsbar kan inte dra in några stora pengar och därmed inte betala någon större hyra, sälja krimskrams till 3-dagars turister från Suzhou är dagens melodi.  

 

Ja det är illa.

 

Vet inget mer ohyfsat folk än kineser och särskilt dom äldre kärringarna har jävligt vassa armbågar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Vi är på god väg ditåt och det utan att politiker och poliser har gjort något för att stoppa sexindustrin. När jag första gången var i Pattaya för 20 år sedan så kändes det som att 90% av alla besökare i den då allmänt sunkiga staden var sexturister. Idag trängs alla världens 5-stjärninga hotell med fantastiska varuhus och lyxiga restauranger medans 90% av besökarna är asiatiska familjer och par.

 

När jag reser runt i Kina, Japan, Korea mm och folk får reda på att jag bor i Thailand så är nästan alltid "Pattaya" det första som poppar upp i deras huvuden. Men inte med de associationer det har för en svensk utan som "shopping paradise", "fantastic islands", "wonderful seafood" mm. Sexindustrin är det ingen som berör förutom att de flesta har gjort den obligatoriska vandringen på Walking Street, dock verkar de flesta bara uppfattat det som ett jippo. Jag tror Pattaya idag skulle klara sig nästan lika bra utan sexindustrin, i alla fall utan den synliga "västerländska delen", och om 10-20 år kommer den vara helt borta och det, än en gång, helt utan politikers och polisers hjälp. Redan idag har nästan alla barer flytt till andra sidan 2nd Beach Road och om 5 år är det nog inte många fyrkantsbarer kvar söder om Sukhumvit.

 

Sexindustrin kommer dock inte försvinna från Thailand. Den inhemska marknaden är ju klart störst och det kommer ta generationer innan den försvinner. Sexturismen kommer förmodligen flytta från kusten till Isaans större städer där den redan finns i viss utsträckning. 

Jag kan inte hålla med dej där, Atom. Tycker nog att sexutbudet i Pattaya har ökat på de 15 åren jag har bott här, kanske inte i samma takt som Pattaya har växt, men någon minskning tror jag inte på. Ex. Dagens utbud på soi Bukkao med alla tvärsoierna fanns inte i samma omfattning som idag, LK Metro med alla sexklubbar fanns inte, Gentlemen clubs som idag är utspridda lite överallt fanns inte etc.

Nä, jag tycker nog att utbudet av sex är större i Pattaya idag än det var för 15 år sedan. Det har iaf inte minskat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Jive said:

Jag kan inte hålla med dej där, Atom. Tycker nog att sexutbudet i Pattaya har ökat på de 15 åren jag har bott här, kanske inte i samma takt som Pattaya har växt, men någon minskning tror jag inte på. Ex. Dagens utbud på soi Bukkao med alla tvärsoierna fanns inte i samma omfattning som idag, LK Metro med alla sexklubbar fanns inte, Gentlemen clubs som idag är utspridda lite överallt fanns inte etc.

Nä, jag tycker nog att utbudet av sex är större i Pattaya idag än det var för 15 år sedan. Det har iaf inte minskat.

 

Du har säkert rätt; i volym har inte sexindustrin minskat men i procent av totala utbudet och i ekonomisk betydelse för Pattaya har den absolut minskat. Viktigast för övrig turism är nog framförallt att den har flyttats bort från Beach Road; det är nog fullt möjligt att som kinesisk ”bussturist” spendera 5 dagar i Pattaya utan att ens förstå att det finns tusentals barer; det är inte riktigt lika uppenbart längre. Att varje stad av lite storlek har ett Red Light District är givet i alla Östasiatiska länder så det är inget som stör någon av dem.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

 

Du har säkert rätt; i volym har inte sexindustrin minskat men i procent av totala utbudet och i ekonomisk betydelse för Pattaya har den absolut minskat. Viktigast för övrig turism är nog framförallt att den har flyttats bort från Beach Road; det är nog fullt möjligt att som kinesisk ”bussturist” spendera 5 dagar i Pattaya utan att ens förstå att det finns tusentals barer.

Jag skrev ju det, att relativt stadens tillväxt, så har sexutbudet snarare minskat än ökat, men i absoluta tal är utbudet större än för 15 år sedan och många thailändare får sin försöjning direkt eller indirekt genom sexindustrin. Lite kul att du nämner Beachroad  som ett tidigare "centrum" för sexköret. Förutom Walking street så kan inte jag minnas att det har varit så mycket sex just där, men du kanske menar frilansarna som hänger där. 55  Jag tror inte att det blir så stora förändringar i centrala Pattis inom överskådlig tid, men efter hand som staden breder ut sej, så kommer också sexindustrin att bli utspädd och upplevas som mindre påträngande.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beträffande de kinesiska bussturisterna, så fanns det tidigare 2 obligatoriska "måstestråk" för varje busslast och med flaggbäraren i täten - Walking street och soi 6. Dessa stråk har numera utökats till ett tredje - LK Metro, så det är nog inte många av dessa kineser som har undgått att märka alla sexbarer.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Besökarantalet ökar väl till Pattaya? @Fritz har du nån stat? 

 

Den synliga sexturismen minskar. Inte som att Pattayas styrande jobbar på precis detta. 

 

Jag tror med alla asiater, ryssar och nostalgiker kommer det bli ännu mer business och gott mos i fiskebyn. 

 

När jag kom hit första gången 2002 gapades det vitt och brett att allt är över Pattaya är inte som det varit.  Wakeup call: allt förändras och bara stofiler vägrar inse det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sexturismen flyttar så kommer den vanliga turismen att flytta med. Det finns inget som gör vanliga fina pk-människor mer nyfikna än just sexturism. Självklart så föraktar de den på sociala medier och självklart skulle de aldrig få för sig att gå med en glädjeflicka, men nyfikna äro de i alla fall...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja dessa Kineser i bussar är ett jävla ofog.

Typ. Men födkroken som består. Västerlänningar har inte mycket att hämta. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
18 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja dessa Kineser i bussar är ett jävla ofog.

Den här dubbeldäckaren packad med kineser fastnade i en för lågt hängande skylt igår på soi 13/2. Alla kineser fick således lastas av. Oklart om de i sin tur fastnade på någon av soiens blow-job bars lite längre upp, eller promenerandes kunde ta sig i säkerhet till bufferestaurangen som väntade vid Avenue/Major

 

20180301_203239.thumb.jpg.433d2d8862bccc505ed5e017a4eedba3.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Benriach:

Om sexturismen flyttar så kommer den vanliga turismen att flytta med. Det finns inget som gör vanliga fina pk-människor mer nyfikna än just sexturism. Självklart så föraktar de den på sociala medier och självklart skulle de aldrig få för sig att gå med en glädjeflicka, men nyfikna äro de i alla fall...

Exakt, där är ju Patpong ett bra exempel dit började ju så många nyfikna besöka bara för att som på WS gå och glo.

Då blev det fin business att öppna nightmarket så turisterna fick allt på samma gång. 
 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...