Jump to content
IGNORERAD

Ny metod att skicka pengar till utlandet

in-ka
 Dela

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev acarls:

Går ju inte att använda till Thailand

nä just dä bara ett sätt att föra över tvätta pengar till terrororganisationer 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Niro:

Tycker att det är en väldigt dålig titel på en trådstart och att sedan börja tråden med en länk till en annan sida, utan att kommentera innehållet.
Det är väldigt dålig forums etik, så tycker jag!

forums etik i detta forum? tillåt mej småle ha-ha, men ok då ville bara se om det var någon mer än jag som tycker detta verkar suspekt, bara terrorländer som mottagare? nästan, tycker det verkar som en pipeline för pengar ut ur landet utan koll, 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Snurrigt 1
Dela på andra sajter

Som svar på din rubrik: Jag tycker att det är mycket korkat att länka till något utan att förklara vad länken handlar om,

sen är ju rubriken ännu mer korkad :crazy: Jag öppnar aldrig en länk utan att få en förklaring först.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 3

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev uptoyou:

Som svar på din rubrik: Jag tycker att det är mycket korkat att länka till något utan att förklara vad länken handlar om,

sen är ju rubriken ännu mer korkad :crazy: Jag öppnar aldrig en länk utan att få en förklaring först.

@uptoyou

• Haha 1
Dela på andra sajter

Sluta tjafsa.

Som TS skriver detta e horribelt, som ni säkert vet så är det jobbigt att få ner stålar till tex. ett husbygge i Los. Men dom här gynnarna gör så att man kan skeppa stålar till tex. Nigeria utan krångel... De e skillnad på Päron å Pannkakor..

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Odin:

om ni säkert vet så är det jobbigt att få ner stålar till tex. ett husbygge i Los

Nu hänger jag inte med, vad är det jobbiga i det?

Är det svarta pengar du ska skicka eller har erfarenhet ifrån när du säger att det är jobbigt så kanske jag förstår.

• Ge karma 8

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Odin:

Sluta tjafsa.

Som TS skriver detta e horribelt, som ni säkert vet så är det jobbigt att få ner stålar till tex. ett husbygge i Los. Men dom här gynnarna gör så att man kan skeppa stålar till tex. Nigeria utan krångel... De e skillnad på Päron å Pannkakor..

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nu hänger jag inte med, vad är det jobbiga i det?

Är det svarta pengar du ska skicka eller har erfarenhet ifrån när du säger att det är jobbigt så kanske jag förstår.

Väl fungerande banker i både Sverige och Thailand och ha bankkonto är ju inte heller direkt ovanligt i Thailand.... så vad är problemet?

enis

• Ge karma 7

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev in-ka:

forums etik i detta forum? tillåt mej småle ha-ha, men ok då ville bara se om det var någon mer än jag som tycker detta verkar suspekt, bara terrorländer som mottagare? nästan, tycker det verkar som en pipeline för pengar ut ur landet utan koll

Vad grundar du det på?

De är ju auktoriserade av Finansinspektionen.

We are authorised by Sweden’s financial supervisory authority Finansinspektionen (reg. nr. 45583), meeting the industry’s highest possible standards.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

Jag skickade ner 1,000 bath idag med Moneygram för att reglera en spelskuld. Totalt kostade det 381 kr vilket blir en kurs på 2,62:y8:

Nästa gång lägger jag pengarna i ett kuvert och slickar på ett par frimärken i stället.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

On 2018-02-28 at 07:35, skrev Enis:

Väl fungerande banker i både Sverige och Thailand och ha bankkonto är ju inte heller direkt ovanligt i Thailand.... så vad är problemet?

enis

Problem och problem.. Varför ska du flytta pengar, hur har du blivit i besittning av dessa pengar, är detta en transit-överföring... Jobbiga jävla frågor, jag gör väl för fan vad jag vill med mina pengar.. Eller kanske, nej staten Sverige bestämmer ju tydligen över det åxå. Nån jäkla krona skulle ju teoretiskt sett kunna slinka obeskattad förbi, å då kanske skäggbarnen inte kan få en ny dator...

• Ge karma 3
  • Tummen upp 2
  • Haha 4

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Jag skickade ner 1,000 bath idag med Moneygram för att reglera en spelskuld. Totalt kostade det 381 kr vilket blir en kurs på 2,62:y8:

Nästa gång lägger jag pengarna i ett kuvert och slickar på ett par frimärken i stället.

Och då är kuvertet tomt när mottagaren öppnar det.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Jag skulle föra över 10000 baht för vissa utgifter och jag tänkte överföra dom från mitt bankkonto till mottagarens konto.

3 dagar sedan hade det inte kommit fram och jag började undersöka, naturligtvis hade jag missat en siffra.

Thailänka banken sände tillbaka pengarna men då det var bråttom med dom andra utgifterna så blev det ju lite panik så jag provade

Western union för första gången.

Det var ju vansinnigt snabbt och helt ok kurs.

Gick att hämta ut slantarna på plats 15 min efter jag sänt dom till en kostnad av 150kr. kursen var ungefär samma som banken.

• Ge karma 1

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag skulle föra över 10000 baht för vissa utgifter och jag tänkte överföra dom från mitt bankkonto till mottagarens konto.

3 dagar sedan hade det inte kommit fram och jag började undersöka, naturligtvis hade jag missat en siffra.

Thailänka banken sände tillbaka pengarna men då det var bråttom med dom andra utgifterna så blev det ju lite panik så jag provade

Western union för första gången.

Det var ju vansinnigt snabbt och helt ok kurs.

Gick att hämta ut slantarna på plats 15 min efter jag sänt dom till en kostnad av 150kr. kursen var ungefär samma som banken.

Sick buffalo får man förmoda;)

• Tummen upp 2
  • Haha 6

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Sick buffalo får man förmoda;)

Hehe.

Jodu, det skulle man ju kunna tro:-)

Nää, såna blåsningar är förbli.

Det här gäller andra saker som inte har med sånt att göra.

Ändrades av scorpio63
  • Ge karma 2

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Odin:

Problem och problem.. Varför ska du flytta pengar, hur har du blivit i besittning av dessa pengar, är detta en transit-överföring... Jobbiga jävla frågor, jag gör väl för fan vad jag vill med mina pengar.. Eller kanske, nej staten Sverige bestämmer ju tydligen över det åxå. Nån jäkla krona skulle ju teoretiskt sett kunna slinka obeskattad förbi, å då kanske skäggbarnen inte kan få en ny dator...

Swisha på du i din tro att det skulle vara mindre kontrollerbart i fall någon sätter den sidan till

https://www.expressen.se/kvallsposten/swish-avslojade-skansk-kokainliga-och-koparna/

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Ja jo jag har Swish, men har glömt alla lösenord.

Det räcker väl att jag skickar en faktura som du betalar därefter redovisar vi bägge + och - till skatteverket. 

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev B747:

Och då är kuvertet tomt när mottagaren öppnar det.

Smällar man får ta när man skickar småpengar.

Bättre än att sponsra bankjävlarna;)

• Ge karma 2

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Ja det är synd att det finns kontroller som gör det svårt för kriminella att föra sina pengar utomlands och dessutom försvårar för de som vill finansiera terrorister utomlands ;)

Har man rent mjöl i påsen är det väl inte direkt besvärligt att föra pengar utomlands?

/Krille

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Krille:

Ja det är synd att det finns kontroller som gör det svårt för kriminella att föra sina pengar utomlands och dessutom försvårar för de som vill finansiera terrorister utomlands ;)

Har man rent mjöl i påsen är det väl inte direkt besvärligt att föra pengar utomlands?

/Krille

Rent mjöl i påsen legitimerar allt dessa dagar. All personlig integritet är slängt ut genom fönstret. Har man rent mjöl i påsen kan man somna om......

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Khonis:

Rent mjöl i påsen legitimerar allt dessa dagar. All personlig integritet är slängt ut genom fönstret. Har man rent mjöl i påsen kan man somna om......

Så fort man använder internet har man ju redan gett bort i stort sett hela sin personliga integritet. Dessutom har de allra flesta ingen kontroll på vad som lagras och av vem det kan komma att användas.

Så att man måste ange ett skäl om man skickar mer än 150 000 kr utomlands känns minst sagt som ett litet problem. Speciellt som syftet är att försvåra för brottslingar och terrorister. 

/Krille

Ändrades av Krille
  • Ge karma 4
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...