Jump to content
IGNORERAD

Sov ni gott inatt?


Odin

Recommended Posts

Vi sov i vagnen inatt, å runt tre så började bägge hundarna skälla som h-e jag gapade å skrek håll käften!! Vilket hjälpte föga, dom fortsatte låta å då jag var på väg att hämta domkraften för att avsluta deras usla liv sa Aya. Det är nåt bakom vagnen, jag är ju som sagt var djurvän, men en misstänksam och sur sådan - så ok..ok ni har en strimma hopp hundskrällen jag går ut i ficklampans sken.. Å 3meter bakom tattartemplet så e ju marken helt uppbökad.. Varvid mina hundmördartankar förbyts till stolthet och... nåja ..Ok då kärlek.. Dom gör ju vad dom ska... Skäller på dom små svinen..IMG_0578.thumb.jpg.24f5d146bf926a7f6103780f661c776e.jpg

 

Bildprogrammet strular (användarstrul) men här är en av gaphalsarna... Kortet e ett par år gammalt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Odin:

Vi sov i vagnen inatt, å runt tre så började bägge hundarna skälla som h-e jag gapade å skrek håll käften!! Vilket hjälpte föga, dom fortsatte låta å då jag var på väg att hämta domkraften för att avsluta deras usla liv sa Aya. Det är nåt bakom vagnen, jag är ju som sagt var djurvän, men en misstänksam och sur sådan - så ok..ok ni har en strimma hopp hundskrällen jag går ut i ficklampans sken.. Å 3meter bakom tattartemplet så e ju marken helt uppbökad.. Varvid mina hundmördartankar förbyts till stolthet och... nåja ..Ok då kärlek.. Dom gör ju vad dom ska... Skäller på dom små svinen..IMG_0578.thumb.jpg.24f5d146bf926a7f6103780f661c776e.jpg

 

Bildprogrammet strular (användarstrul) men här är en av gaphalsarna... Kortet e ett par år gammalt...

Du skulle gjort en Runar.. å skjutit från fönstret... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev samet:

Du skulle gjort en Runar.. å skjutit från fönstret... :big_smile:

Shhhh

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Nä, jag sov inte det minsta gott inatt (som vanligt).......

 

Ang viltliv, så är jag förvånad över hur mycket djur jag ser från min balkong i det relativa centrala Blöteborg.......

Denna vecka har jag sett minst 10 rådjur och faktiskt 4 rävar också........

 

Mer än jag någonsin sett på mina skogsvandringar........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Vi sov i vagnen inatt, å runt tre så började bägge hundarna skälla som h-e jag gapade å skrek håll käften!! Vilket hjälpte föga, dom fortsatte låta å då jag var på väg att hämta domkraften för att avsluta deras usla liv sa Aya. Det är nåt bakom vagnen, jag är ju som sagt var djurvän, men en misstänksam och sur sådan - så ok..ok ni har en strimma hopp hundskrällen jag går ut i ficklampans sken.. Å 3meter bakom tattartemplet så e ju marken helt uppbökad.. Varvid mina hundmördartankar förbyts till stolthet och... nåja ..Ok då kärlek.. Dom gör ju vad dom ska... Skäller på dom små svinen..IMG_0578.thumb.jpg.24f5d146bf926a7f6103780f661c776e.jpg

 

Bildprogrammet strular (användarstrul) men här är en av gaphalsarna... Kortet e ett par år gammalt...

Som djurvän springer du runt i skogen med rolig mössa och avlivar dina vänner. Lite konstigt.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Stoneys:

Som djurvän springer du runt i skogen med rolig mössa och avlivar dina vänner. Lite konstigt.

"Den man älskar den agar man"?

 

Tycker det är mer märkligt att Odin inte förstod att det kunde vara nåt på gång på utsidan, om nu inte hundarna brukar skälla varje natt?

 

Vi har förresten nyss bestämt oss för att skaffa en jycke, jag blev övertalad...

Men jag lyckades iaf byta upp storleken från en "Pomeranian" (knähund) till en Schäfer! Skall det vara hund så skall det inte vara en liten bjäbbis...

Skall till Sölvesborg nästa vecka och kolla på den lilla valpen!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

"Den man älskar den agar man"?

 

Tycker det är mer märkligt att Odin inte förstod att det kunde vara nåt på gång på utsidan, om nu inte hundarna brukar skälla varje natt?

 

Vi har förresten nyss bestämt oss för att skaffa en jycke, jag blev övertalad...

Men jag lyckades iaf byta upp storleken från en "Pomeranian" (knähund) till en Schäfer! Skall det vara hund så skall det inte vara en liten bjäbbis...

Skall till Sölvesborg nästa vecka och kolla på den lilla valpen!

 

MVH Tommy

Jag är uppvuxen med Schäfrar, rätt fostrade så är dom underbara.

Schäfern är ju väldigt lätt att forma mentalt så du behöver ju inte slita ihjäl dej med hundkurser som vissa andra (läs Odin) måste för att det ska funka. 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Stoneys:

Som djurvän springer du runt i skogen med rolig mössa och avlivar dina vänner. Lite konstigt.

 

Nu hade du otur igen.. Snälla sluta tänka det blir bara fel.

Vill/kan man inte se sambanden mellan djur/natur-vård och jakt så uttrycker man sej som du just gjorde.

 

Låt oss säga att jag skjuter 2st. Rådjur under en säsong, men jag har genom utfodring räddat livet på 50 st. lågt räknat.

Eller:

När du har kört på ett Vildsvin med cykeln och skadat det, tror du att vi jägare i roliga mössor ger oss ut mitt i natten för att förkorta lidandet för Grisen för din skull?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

 

Nu hade du otur igen.. Snälla sluta tänka det blir bara fel.

Vill/kan man inte se sambanden mellan djur/natur-vård och jakt så uttrycker man sej som du just gjorde.

 

Låt oss säga att jag skjuter 2st. Rådjur under en säsong, men jag har genom utfodring räddat livet på 50 st. lågt räknat.

Eller:

När du har kört på ett Vildsvin med cykeln och skadat det, tror du att vi jägare i roliga mössor ger oss ut mitt i natten för att förkorta lidandet för Grisen för din skull?

Erkännande?:big_smile:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Odin:

Vi sov i vagnen inatt, å runt tre så började bägge hundarna skälla som h-e jag gapade å skrek håll käften!! Vilket hjälpte föga, dom fortsatte låta å då jag var på väg att hämta domkraften för att avsluta deras usla liv sa Aya. Det är nåt bakom vagnen, jag är ju som sagt var djurvän, men en misstänksam och sur sådan - så ok..ok ni har en strimma hopp hundskrällen jag går ut i ficklampans sken.. Å 3meter bakom tattartemplet så e ju marken helt uppbökad.. Varvid mina hundmördartankar förbyts till stolthet och... nåja ..Ok då kärlek.. Dom gör ju vad dom ska... Skäller på dom små svinen..IMG_0578.thumb.jpg.24f5d146bf926a7f6103780f661c776e.jpg

 

Bildprogrammet strular (användarstrul) men här är en av gaphalsarna... Kortet e ett par år gammalt...

Va de en Bjarn ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

 

Nu hade du otur igen.. Snälla sluta tänka det blir bara fel.

Vill/kan man inte se sambanden mellan djur/natur-vård och jakt så uttrycker man sej som du just gjorde.

 

Låt oss säga att jag skjuter 2st. Rådjur under en säsong, men jag har genom utfodring räddat livet på 50 st. lågt räknat.

Eller:

När du har kört på ett Vildsvin med cykeln och skadat det, tror du att vi jägare i roliga mössor ger oss ut mitt i natten för att förkorta lidandet för Grisen för din skull?

Ja, det är inte många som tänker på alla de timmar och risker en jägare utsätts för under ett eftersök, eftersök på ett skadat vildsvin är fan ingen lek för både jägaren och hunden.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...