Jump to content
IGNORERAD

Terrorrättegång


Batting

Recommended Posts

Den gångna veckan inleddes rättegången mot idi*ten som körde lastbil i vansinnesfart på Drottninggatan i Stockholm.
Jag trodde i men enfald att det faktum att tokfan erkänt illdådet skulle göra rättegången enkel, processen kort med gärningsmannen,
men det verkar tvärt om försvårat det hela.
Nu tvingas åklagarna få honom att erkänna något som han redan erkänt. 

Det är precis som om detta inte får gå för fort. 
Advokaterna har ju sin väl tilltagna timpenning att tänka på.
Advokaterna säger att tänker ta ansvar för alla som råkade illa ut.
Alla som blev direkt drabbade, och alla som indirekt for illa p.g.a. att anhöriga dog/skadades,
eller att de själva befann sig i anslutning till den traumatiska händelsen.
Det lär handla om hundratals personer. Både inhemska, och utländska käranden.

Vad jag frågar mig är om alla dessa advokaternas sagda omsorg kommer att ge de drabbade något skadestånd?
Terroristen har väl knappast några pengar?
Får de drabbade pengar ur någon fond, eller hur går det till?
Det enda jag vet med säkerhet är att advokaterna kommer att kräva ett saftigt arvode som jag och mina landsmän ska slanta upp.
Ju längre rättegången blir desto större arvode.

Jag misstänker att denna rättegången kommer att vara mycket länge.
Leif G.V. Persson befarade att den skulle drabbas av Elephantiasis precis som Palmeutredningen. 
Ja jag befarar att han har rätt, och de enda som tjänar på det är de överbetalda advokaterna.
De drabbade kommer möjligen få kaffepengar.

Men för fan, släng in tokfan i en cell och tappa bort nyckeln! :24:  

Link to comment
Dela på andra sajter

fick jag bestämma Varför ödsla tid på ett sånt jävla rövhål ta ut den jäveln på baksidan o ge han ett kulhål i pannan

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev IH-fan:

fick jag bestämma Varför ödsla tid på ett sånt jävla rövhål ta ut den jäveln på baksidan o ge han ett kulhål i pannan

Om jag fick bestämma skulle idi*terna på Migrationsverket, som inte lyssnade när Akilov upprepade gånger sa att han ljugit när han påstod att han var ett barn och var 26 år gammal, samt lät honom åka hem till Iran (trots att han påstod att han var från Uzbekistan) sen återvända till Sverige, i uniform, och ändå vägra tro att han var så gammal som han nu erkände att han var (26), och skicka in honom med andra vuxna män och ett par barn på HVB-boende, skicka honom BUP, när han var ledsen, osv, TROTS ATT ALLA SOM TRÄFFAT TERRORISTEN VISSTE ATT HAN VAR VUXEN, åtalas för allmänfarlig vårdslöshet, och kanske medhjälp till terroristbrott, inklusive mord...

 

Lång mening!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Om jag fick bestämma skulle idi*terna på Migrationsverket, som inte lyssnade när Akilov upprepade gånger sa att han ljugit när han påstod att han var ett barn och var 26 år gammal, samt lät honom åka hem till Iran (trots att han påstod att han var från Uzbekistan) sen återvända till Sverige, i uniform, och ändå vägra tro att han var så gammal som han nu erkände att han var (26), och skicka in honom med andra vuxna män och ett par barn på HVB-boende, skicka honom BUP, när han var ledsen, osv, TROTS ATT ALLA SOM TRÄFFAT TERRORISTEN VISSTE ATT HAN VAR VUXEN, åtalas för allmänfarlig vårdslöshet, och kanske medhjälp till terroristbrott, inklusive mord...

 

Lång mening!

Men han utvisades ju. Att han gömde sig kan väl inte vare sig du, jag eller migrationsverket gjort så mycket åt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Men han utvisades ju. Att han gömde sig kan väl inte vare sig du, jag eller migrationsverket gjort så mycket åt?

Innan det...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev IH-fan:

fick jag bestämma Varför ödsla tid på ett sånt jävla rövhål ta ut den jäveln på baksidan o ge han ett kulhål i pannan

Nä, låt aset rutna i sitt eget hemlands fängelse.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Dom måste väl få hinna bedömma?

Synd att de var för slöa att göra det medan han var på "semester" i Iran, där han bott innan bidragslusten tog överhanden och han blev "Barn på nytt", kom ihåg att han kunde hitta på "flyktingskäl" och flyttade till Sverige...

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tommy:

Synd att de var för slöa att göra det medan han var på "semester" i Iran, där han bott innan bidragslusten tog överhanden och han blev "Barn på nytt", kom ihåg att han kunde hitta på "flyktingskäl" och flyttade till Sverige...

 

MVH

 

 

Ja nu vet jag inte vad för alternativa nyhetsmedia du läst.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Ja nu vet jag inte vad för alternativa nyhetsmedia du läst.

 

Du har ingen aning! Om det heller...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Du har ingen aning! Om det heller...

 

MVH

Nä men man kan ju ana.  :44:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det va ryssarna som ligger bakom detta illdåd?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Batting:

Ja nu vet jag inte vad för alternativa nyhetsmedia du läst.

 

Det stod om detta i ett flertal dagstidningar.

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ibland att det är synd att Dös-straffet är borttaget i detta fall vore det berättigat med tortyr-DÖD?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 timmar sedan, skrev Batting:

Den gångna veckan inleddes rättegången mot idi*ten som körde lastbil i vansinnesfart på Drottninggatan i Stockholm.
Jag trodde i men enfald att det faktum att tokfan erkänt illdådet skulle göra rättegången enkel, processen kort med gärningsmannen,
men det verkar tvärt om försvårat det hela.
Nu tvingas åklagarna få honom att erkänna något som han redan erkänt. 

Det är precis som om detta inte får gå för fort. 
Advokaterna har ju sin väl tilltagna timpenning att tänka på.
Advokaterna säger att tänker ta ansvar för alla som råkade illa ut.
Alla som blev direkt drabbade, och alla som indirekt for illa p.g.a. att anhöriga dog/skadades,
eller att de själva befann sig i anslutning till den traumatiska händelsen.
Det lär handla om hundratals personer. Både inhemska, och utländska käranden.

Vad jag frågar mig är om alla dessa advokaternas sagda omsorg kommer att ge de drabbade något skadestånd?
Terroristen har väl knappast några pengar?
Får de drabbade pengar ur någon fond, eller hur går det till?
Det enda jag vet med säkerhet är att advokaterna kommer att kräva ett saftigt arvode som jag och mina landsmän ska slanta upp.
Ju längre rättegången blir desto större arvode.

Jag misstänker att denna rättegången kommer att vara mycket länge.
Leif G.V. Persson befarade att den skulle drabbas av Elephantiasis precis som Palmeutredningen. 
Ja jag befarar att han har rätt, och de enda som tjänar på det är de överbetalda advokaterna.
De drabbade kommer möjligen få kaffepengar.

Men för fan, släng in tokfan i en cell och tappa bort nyckeln! :24:  

 

Nja, advokaterna får sitt och alla andra får en summa nedskriven på ett papper. Teoretiska pengar kan nom inte få för mycket av.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Det stod om detta i ett flertal dagstidningar.

 

Ja det stod att han höll sig undan utvisning.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Batting:

Ja det stod att han höll sig undan utvisning.

Det stod även att han hade berättad om sin riktiga ålder till olika myndigheter utan att migrationsverket hade reagerat, och att han fick resa hem på lite semester. Inkompetensen

inom svenska myndighetsväsen är ej att leka med.

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-24 at 17:36, skrev Batting:

Den gångna veckan inleddes rättegången mot idi*ten som körde lastbil i vansinnesfart på Drottninggatan i Stockholm.
Jag trodde i men enfald att det faktum att tokfan erkänt illdådet skulle göra rättegången enkel, processen kort med gärningsmannen,
men det verkar tvärt om försvårat det hela.
Nu tvingas åklagarna få honom att erkänna något som han redan erkänt. 

Det är precis som om detta inte får gå för fort. 
Advokaterna har ju sin väl tilltagna timpenning att tänka på.
Advokaterna säger att tänker ta ansvar för alla som råkade illa ut.
Alla som blev direkt drabbade, och alla som indirekt for illa p.g.a. att anhöriga dog/skadades,
eller att de själva befann sig i anslutning till den traumatiska händelsen.
Det lär handla om hundratals personer. Både inhemska, och utländska käranden.

Vad jag frågar mig är om alla dessa advokaternas sagda omsorg kommer att ge de drabbade något skadestånd?
Terroristen har väl knappast några pengar?
Får de drabbade pengar ur någon fond, eller hur går det till?
Det enda jag vet med säkerhet är att advokaterna kommer att kräva ett saftigt arvode som jag och mina landsmän ska slanta upp.
Ju längre rättegången blir desto större arvode.

Jag misstänker att denna rättegången kommer att vara mycket länge.
Leif G.V. Persson befarade att den skulle drabbas av Elephantiasis precis som Palmeutredningen. 
Ja jag befarar att han har rätt, och de enda som tjänar på det är de överbetalda advokaterna.
De drabbade kommer möjligen få kaffepengar.

Men för fan, släng in tokfan i en cell och tappa bort nyckeln! :24:  

Det verkar som han i stort sett har agerat ensam utöver chattar på internet. IS har ju inte tagit på sig det vilket gjorde honom besviken. Hade han ingått ett stort nätverk i Sverige och internationellt så hade det varit befogat att älta och utreda varje liten del men nu när han uppenbarligen erkänt...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Det stod även att han hade berättad om sin riktiga ålder till olika myndigheter utan att migrationsverket hade reagerat, och att han fick resa hem på lite semester. Inkompetensen

inom svenska myndighetsväsen är ej att leka med.

 

Ja de där kvarnarna mal ju sakta. Det gäller även de som får stanna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/26/2018 at 09:07, skrev Rave on:

Det verkar som han i stort sett har agerat ensam utöver chattar på internet. IS har ju inte tagit på sig det vilket gjorde honom besviken. Hade han ingått ett stort nätverk i Sverige och internationellt så hade det varit befogat att älta och utreda varje liten del men nu när han uppenbarligen erkänt...

Finns ingen anledning för IS att ta på sig en misslyckad idi*ts terrorattentat. Hade bomberna smällt av som planerat och han dött på kuppen som planen var så hade det varit annat ljud i skällan från IS.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju andra gången en terrorist misslyckas med sina självmordsbomber. 

Tredje gången gillt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...