Jump to content
IGNORERAD

Lycklig fru!


thomas001

Recommended Posts

Igår morses steg min fru upp kl.05.00 for att åka till Kampeangphet och få träffa Kungens populära syster Sirindhorn. Det skulle till beuty salon forst. Sen klä sig i lila kläder. Hon måste infinna sig senast kl. 10 for att invänta motet vid 4-tiden på eftermiddagen. 1000-tals människor på plats samt massor av snutar och militärer. Hon fick legitimera sig och blev sedan placerad ihop med dom ca 120st personer som skulle få något av Prinsessan. Det bjods på mat och dryck. Fotografering totalforbjudet där dom vistades.

 

Lite bilder på morgonen.

dr3.jpg.b82ea0c147989b3cc6aad53ec9051092.jpg

dr4.jpg.3fe19b8b2835c61382d086b1c839ce12.jpg

 

Här ska frugan skrivas in. Sen gå in till dom andra. Enl. frun så kollades handväskor igenom,kroppen visiterades. Mobiler och kameror fick inte tas med in.

dr7.jpg.511c66dc69fdab1a055534854fdd709d.jpg

 

Prinsessan anländer.

dr1.thumb.jpg.9d61ee05cab64325a97261bd0b270f1e.jpg

 

Frun har kommit tbx sent på eftermiddagen. Står tillsammans med några av våra goda Thai-vänner. Håller hårt om dokumentet och den lilla presenten hon fick av Prinsessan.

dr5.thumb.jpg.36a73d368245ec4d2f1981099d32690a.jpg

 

Hon fick som alla andra krypa fram till Prinsessan och få träffa henne i max 5 sek.

 

Håll i er nu. Kortet som tas när frun träffar henne tas av ett foretag som foljer Prinsessan hela året. Vi får det kortet om ca 2 mån.

 

Kostnad endast: 2.500 Baht.  Alla inhandlade detta kort. Pengarna ska tydligen gå till någon form av välgorenhet............

 

 

dr2.jpg

dr6.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

dr1.jpg

 

"Här ska frugan skrivas in. Sen gå in till dom andra. Enl. frun så kollades handväskor igenom,kroppen visiterades. Mobiler och kameror fick inte tas med in." :big_smile:

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev whocares:

dr1.jpg

 

"Här ska frugan skrivas in. Sen gå in till dom andra. Enl. frun så kollades handväskor igenom,kroppen visiterades. Mobiler och kameror fick inte tas med in." :big_smile:

Var vänlig läsa hela inlägget innan du rättar mig!!!!!! Mobilforbudet gällde i den lokalen där dom 120 personerna befann sig under mottagningen!

Detta är utanfor!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev thomas001:

Var vänlig läsa hela inlägget innan du rättar mig!!!!!! Mobilforbudet gällde i den lokalen där dom 120 personerna befann sig under mottagningen!

Detta är utanfor!!!

Okej jag missade det (inne alltså), noterade endast "mobilförbudet" !

Det var ingen rättning det var bara en liten humoristisk reflektion, okej ?

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev whocares:

Okej jag missade det (inne alltså), noterade endast "mobilförbudet" !

Det var ingen rättning det var bara en liten humoristisk reflektion, okej ?

Helt ok!

 

Have a nice Weekend!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon krypa för mig då skulle jag sparka vederbörande i röven! :rotfl::lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-23 at 09:51, skrev thomas001:

Igår morses steg min fru upp kl.05.00 for att åka till Kampeangphet och få träffa Kungens populära syster Sirindhorn. Det skulle till beuty salon forst. Sen klä sig i lila kläder. Hon måste infinna sig senast kl. 10 for att invänta motet vid 4-tiden på eftermiddagen. 1000-tals människor på plats samt massor av snutar och militärer. Hon fick legitimera sig och blev sedan placerad ihop med dom ca 120st personer som skulle få något av Prinsessan. Det bjods på mat och dryck. Fotografering totalforbjudet där dom vistades.

 

Lite bilder på morgonen.

dr3.jpg.b82ea0c147989b3cc6aad53ec9051092.jpg

dr4.jpg.3fe19b8b2835c61382d086b1c839ce12.jpg

 

Här ska frugan skrivas in. Sen gå in till dom andra. Enl. frun så kollades handväskor igenom,kroppen visiterades. Mobiler och kameror fick inte tas med in.

dr7.jpg.511c66dc69fdab1a055534854fdd709d.jpg

 

Prinsessan anländer.

dr1.thumb.jpg.9d61ee05cab64325a97261bd0b270f1e.jpg

 

Frun har kommit tbx sent på eftermiddagen. Står tillsammans med några av våra goda Thai-vänner. Håller hårt om dokumentet och den lilla presenten hon fick av Prinsessan.

dr5.thumb.jpg.36a73d368245ec4d2f1981099d32690a.jpg

 

Hon fick som alla andra krypa fram till Prinsessan och få träffa henne i max 5 sek.

 

Håll i er nu. Kortet som tas när frun träffar henne tas av ett foretag som foljer Prinsessan hela året. Vi får det kortet om ca 2 mån.

 

Kostnad endast: 2.500 Baht.  Alla inhandlade detta kort. Pengarna ska tydligen gå till någon form av välgorenhet............

 

 

dr2.jpg

dr6.jpg

Konstigt att det ska vara så olika?

Frugan var i Bangkok för ett tag sedan och fick ta emot sina dokument ur kungens hand efter avklarade universitetsstudier.

Inte var det det några kroppsvisiteringar o.dyl. som du beskriver. Dock fotoförbud vid själva ceremonin.

Och inte var det någon som kröp fram till kungen.....

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-23 at 12:34, skrev audirs2:

Skulle någon krypa för mig då skulle jag sparka vederbörande i röven! :rotfl::lipa:

Så du menar att du skulle bemöda dig om att springa runt vederbörande för att komma i läge?:big_smile:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till din fru som blivit hedrad med uppmärksamhet från de styrande. Undrar just vilken inflytelserik person som tipsat de styrande att din fru är värd lite uppmärksamhet och uppmunteran.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort för de som begriper litet för mig som inget förstår 2500 battingar för ett kort som de tagit gångrar man 120 à 2500 så blir det 300 000 battingar så nog begriper burrabus att det råder totalt fotoförbud på dessa tillställningar grattis till de som föds med guldbyxor 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎02‎-‎23 at 09:51, skrev thomas001:

Igår morses steg min fru upp kl.05.00 for att åka till Kampeangphet och få träffa Kungens populära syster Sirindhorn. Det skulle till beuty salon forst. Sen klä sig i lila kläder. Hon måste infinna sig senast kl. 10 for att invänta motet vid 4-tiden på eftermiddagen. 1000-tals människor på plats samt massor av snutar och militärer. Hon fick legitimera sig och blev sedan placerad ihop med dom ca 120st personer som skulle få något av Prinsessan. Det bjods på mat och dryck. Fotografering totalforbjudet där dom vistades.

 

Lite bilder på morgonen.

dr3.jpg.b82ea0c147989b3cc6aad53ec9051092.jpg

dr4.jpg.3fe19b8b2835c61382d086b1c839ce12.jpg

 

Här ska frugan skrivas in. Sen gå in till dom andra. Enl. frun så kollades handväskor igenom,kroppen visiterades. Mobiler och kameror fick inte tas med in.

dr7.jpg.511c66dc69fdab1a055534854fdd709d.jpg

 

Prinsessan anländer.

dr1.thumb.jpg.9d61ee05cab64325a97261bd0b270f1e.jpg

 

Frun har kommit tbx sent på eftermiddagen. Står tillsammans med några av våra goda Thai-vänner. Håller hårt om dokumentet och den lilla presenten hon fick av Prinsessan.

dr5.thumb.jpg.36a73d368245ec4d2f1981099d32690a.jpg

 

Hon fick som alla andra krypa fram till Prinsessan och få träffa henne i max 5 sek.

 

Håll i er nu. Kortet som tas när frun träffar henne tas av ett foretag som foljer Prinsessan hela året. Vi får det kortet om ca 2 mån.

 

Kostnad endast: 2.500 Baht.  Alla inhandlade detta kort. Pengarna ska tydligen gå till någon form av välgorenhet............

 

 

dr2.jpg

dr6.jpg

Nice!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev biker:

Konstigt att det ska vara så olika?

Frugan var i Bangkok för ett tag sedan och fick ta emot sina dokument ur kungens hand efter avklarade universitetsstudier.

Inte var det det några kroppsvisiteringar o.dyl. som du beskriver. Dock fotoförbud vid själva ceremonin.

Och inte var det någon som kröp fram till kungen.....

mvh

biker

 

Din fru älskar nog dig något FRUKTANSVÄRT.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Din fru älskar nog dig något FRUKTANSVÄRT.

Ja, det gör hon. Men jag förstår inte ditt inlägg?

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är stort för en thaidam, mycket större än vad en infödd nordbo kan förstå att bli uppmärksammad på det sätt som Thomas fru blivit, är bara att gratulera och även fortsättningsvis önska all lycka och framgång som hon är väl värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/24/2018 at 17:59, skrev born41:

Så du menar att du skulle bemöda dig om att springa runt vederbörande för att komma i läge?:big_smile:

Born41

 

Man ber naturligtvis personen att krypa med röven först :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...