Jump to content
IGNORERAD

Vi som gillar Ingves


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Yes ser bra ut.....

En euro borde kosta absolut minst 10kr

5a8c309ea900c_Skarmavbild2018-02-20kl_15_28_09.png.773b3c958942ca5bea01ad808e3b9411.png

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Yes ser bra ut.....
En euro borde kosta absolut minst 10kr
5a8c309ea900c_Skarmavbild2018-02-20kl_15_28_09.png.773b3c958942ca5bea01ad808e3b9411.png
 
 


Ja, minst 10kr
Nok bör ligga på 1,30kr och Thb bör ligga så nära 1:1 som möjligt. Men mest realistiskt är 3thb/kr
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ingves är en kung. Idag pekar alla kurvor åt rätt håll.

Jobba mindre, få mer!

Kan du förklar för en som int begrip vad Ingves har med detta plötsliga kronfall att göra ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Kan du förklar för en som int begrip vad Ingves har med detta plötsliga kronfall att göra ?
 
Fritz..



Riksbankens prognos var åt helvete, så kronan fick sig en dip. Hans räntepolitik känner vi alla till.

Ingves for president!
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Kan du förklar för en som int begrip vad Ingves har med detta plötsliga kronfall att göra ?

 

Fritz..

Dagens räntebesked, den stagnerande inflationen i januari, som hade förutspåtts vara högre med den låga styrräntan som Ingves satt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 

 

 


Riksbankens prognos var åt helvete, så kronan fick sig en dip. Hans räntepolitik känner vi alla till.

Ingves for president!

 

 

Tack för svaret.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla H&M och Dressman som säljer för billiga kläder ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jävla H&M och Dressman som säljer för billiga kläder [emoji6]


Säker att det inte är Kamprads fel. Enligt vänstern så är/var han den ondaste av dom onda. Och du är ju både kommunist och politiker...har jag hört.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Säker att det inte är Kamprads fel. Enligt vänstern så är/var han den ondaste av dom onda. Och du är ju både kommunist och politiker...har jag hört.

 

Och enligt dig så är ju jag skattesmitare eller om du nu garderade dig med att jag kanske bara var en skatteplanerare..Ja ja, mycket får man läsa innan ögonen trillar ur. Tur att man inte tar åt sig åt allt man anklagas för att vara här på MPR. Gjorde man det så vore man inlagd på den slutna avdelningen hos Driverns psykmottagning i Rayong för länge sen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Och enligt dig så är ju jag en skattesmitare eller om du nu garderade dig med att jag kanske bara var en skatteplanerare..Ja ja, mycket får man läsa innan ögonen trillar ur. Tur att man inte tar åt sig åt allt man anklagas för att vara här på MPR. Gjorde man det så vore man inlagd på den slutna avdelningen hos Driverns psykmottagning i Rayong för länge sen.

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Och enligt dig så är ju jag skattesmitare eller om du nu garderade dig med att jag kanske bara var en skatteplanerare..Ja ja, mycket får man läsa innan ögonen trillar ur. Tur att man inte tar åt sig åt allt man anklagas för att vara här på MPR. Gjorde man det så vore man inlagd på den slutna avdelningen hos Driverns psykmottagning i Rayong för länge sen.
 
Fritz..


Ja, betalar man skatt i Sverige så ska man betala TV-skatt.
Allt annat är skattesmit....skatteplanering.
Du har väl jobbat på skattemyndigheten, så jag tror nog att du gör rätt för dig och dubblar frivilligt den delen av skatten. [emoji6]
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-20 at 21:29, skrev Soengsang:

Yes ser bra ut.....

En euro borde kosta absolut minst 10kr

5a8c309ea900c_Skarmavbild2018-02-20kl_15_28_09.png.773b3c958942ca5bea01ad808e3b9411.png

 

 

 

Ja danska kronan (min lön) är knuten till euron så 20 kr/euro går bra det med :-).

1 dkk ger 1.34 svenska pesetas.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja danska kronan (min lön) är knuten till euron så 20 kr/euro går bra det med :-).

1 dkk ger 1.34 svenska pesetas.

 

/ SatanG

Ja, det är kul att titta på danska priser.

Jaha, 135DKK det blir ju....fåseeeattsåhärja, typ en miljard svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa på att växla till er THB i tid, förstår att jänkarna klagar mer än nordborna.

Dom som varit vana att få 35-36b per dollar ska nu överleva på drygt 31b.

 

Men läste nyss att Thailand utsetts till världens mest bekymmersfria land igen och därmed kanske det lyckligaste av internationella bedömare.

 

Orsaken är låg inflation med nästan ingen arbetslöshet i landet. Svårare är det inte och det ger en stark valuta.

Nu har ju Sverige ännu lägre inflation så ge fan att registrera arbetslöshet och ta bort a-kassan så problemet är ur världen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev leifen:

Men läste nyss att Thailand utsetts till världens mest bekymmersfria land igen och därmed kanske det lyckligaste av internationella bedömare.

Var läste du det? När jag googlar på "världens lyckligaste land" så får jag fram olika listor, ibland med Norge i topp och ibland Danmark och Sverige runt 8-10. Dom få gånger jag hittar Thailand med på nån lista så ligger dom ungefär i mitten.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Var läste du det? När jag googlar på "världens lyckligaste land" så får jag fram olika listor, ibland med Norge i topp och ibland Danmark och Sverige runt 8-10. Dom få gånger jag hittar Thailand med på nån lista så ligger dom ungefär i mitten.

 

Fritz..

Börja läs Bangkok Post varje morgon så slipper du googla.

När man googlar och använder engelska får man en bättre träffbild än med svenska sökord. ;) 

 

I alla skåda vinnaren de 4 senaste åren, med denna länk.

 

https://www.bangkokpost.com/news/general/1412815/Thailand-least-miserable-country-on-earth

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Passa på att växla till er THB i tid, förstår att jänkarna klagar mer än nordborna.

Dom som varit vana att få 35-36b per dollar ska nu överleva på drygt 31b.

 

Men läste nyss att Thailand utsetts till världens mest bekymmersfria land igen och därmed kanske det lyckligaste av internationella bedömare.

 

Orsaken är låg inflation med nästan ingen arbetslöshet i landet. Svårare är det inte och det ger en stark valuta.

Nu har ju Sverige ännu lägre inflation så ge fan att registrera arbetslöshet och ta bort a-kassan så problemet är ur världen.

 

Thailand mörkar arbetslösheten och Sverige mörkar ekonomin.

Hade ett företag mörkar ekonomin så kraftigt som staten så hade det varit ekobrott utan tvivel.

 

Kronan ska ner i källaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Och enligt dig så är ju jag skattesmitare eller om du nu garderade dig med att jag kanske bara var en skatteplanerare..Ja ja, mycket får man läsa innan ögonen trillar ur. Tur att man inte tar åt sig åt allt man anklagas för att vara här på MPR. Gjorde man det så vore man inlagd på den slutna avdelningen hos Driverns psykmottagning i Rayong för länge sen.
 
Fritz..


Från den öppna i Pattaya till den slutna i Rayong är steget inte långt.

Obs ironi...
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...