Jump to content
IGNORERAD

Teknisk mellanlandning i Phuket


iggy

Recommended Posts

Alla de s.k. tekniska mellanlandningar jag varit med om har man fått gå av planet. En del skall nämligen inte åka med längre medan nya skall gå på. På den gamla "goda" tiden vart det populärt med att handla lite taxfree i arabländerna.

Servitriserna (flygvärdinnorna) informer om vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med Thais flygning Arlanda - Bangkok som gick vi Phuket förra året och då var man tvungen att gå igenom immigration i Phuket då flighten Phuket-Bangkok (mad samma plan och crew) räknades som en inrikesflygning. Bagaget behövde jag inte plocka ut men det dök ju upp i utrikesankommande i Bangkok så det gällde att man blev insläppt där gemom en sidodörr.

 

Två år tidigare gjorde jag samma flygning och då missade jag anslutningen i Phuket för att det var 3 miljoner indier före i immigrationkön och då var man tvungen att hämta sin väska i Phuket och checka in den igen.... MaiChai var inte glad då....

 

Men normalt sett så får mantraska av och sätta sig i väntsalen precis vid gaten innan man får gå på igen vid en teknisk mellanlandning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag, har mycket tekniska mellanlandningar på mina flygningar och det ska numera inte vara tillåtet att stanna kvar i planet av säkerhetsskäl.

Även allt handbagage och taxfree inköp måste tas ur planet. 

Det vanligaste är att man via någon genväg tas direkt till avgångsgaten och inte kommer ut i terminalområdet. 

Passagerare lämnar och nya ska på så det blir att visa boardingcard och pass regelbundet samt en oftast en ny säkerhetskontroll igen.

Många flygplatser delar ut ett extra transitcard när man kliver av planet för att underlätta det hela. 

Ganska smidigt och en bensträckare som är också är skönt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...