Jump to content
IGNORERAD

Barnuppfostran


Batting

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hmm, vet inte om du noterat, men landet har varit i rätt snabb utveckling i flera decennier, om det nu är militärens förtjänst eller inte låter jag vara osagt, de har ju inte suttit vid makten hela tiden.

Yxlandet kommer säkert att vara yxland en lång tid framöver, men utvecklas i rätt riktning, till skillnad mot för sverige.

Kommer ta minst 1000 år innan yxlandet ens är i närheten av Sverige, på alla plan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    19

  • Soengsang

    18

  • frogfish

    13

  • Sangwal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev wUThai:

Kommer ta minst 1000 år innan yxlandet ens är i närheten av Sverige, på alla plan. 

Om tusen år finns det sverige du syftar på inte kvar, troligen inte ens om hundra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Om tusen år finns det sverige du syftar på inte kvar, troligen inte ens om hundra.

 Men kom ihåg att du har valt att flyttat till ett yxland som är sämre än Sverige på alla plan. Det enda som är bättre i Thailand är vädret. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

 Men kom ihåg att du har valt att flyttat till ett yxland som är sämre än Sverige på alla plan. Det enda som är bättre i Thailand är vädret. :mdr:

Nja.Tycker nog att brudarna är mer lättflörtade och ger mer komplimanger än svenskorna.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev B747:

Nja.Tycker nog att brudarna är mer lättflörtade och ger mer komplimanger än svenskorna.

Helt klart lättraggat där nere! Finns en för alla även om man har utseendet emot sig. Väldigt kärleksfullt folk.... ja, kärleken till pengar då! :mdr: 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev wUThai:

 Men kom ihåg att du har valt att flyttat till ett yxland som är sämre än Sverige på alla plan. Det enda som är bättre i Thailand är vädret. :mdr:

Nja är nog många saker som är bättre, vad gör du egentligen på ett Thaiforum om du tycker Thailand är så satans dåligt, samt ständigt använder nedvärderande uttrycket "yxland", är din fru och grabb jämställda med yxfolk i dina ögon?

 

Föresten kommer det med yxland från Svenska FN-soldater som tjänstgjorde i Afrika/Kongo på 60-talet, de kallade befolkningen för yxor, och därav landet.

 

Vore coolare om du kom på något eget.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Helt klart lättraggat där nere! Finns en för alla även om man har utseendet emot sig. Väldigt kärleksfullt folk.... ja, kärleken till pengar då! :mdr: 

Förstod väl att det var något lurt.:bensin_eld:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja är nog många saker som är bättre, vad gör du egentligen på ett Thaiforum om du tycker Thailand är så satans dåligt, samt ständigt använder nedvärderande uttrycket "yxland", är din fru och grabb jämställda med yxfolk i dina ögon?

 

Föresten kommer det med yxland från Svenska FN-soldater som tjänstgjorde i Afrika/Kongo på 60-talet, de kallade befolkningen för yxor, och därav landet.

 

Vore coolare om du kom på något eget.

Coolare om jag kom på nåt eget?!?! Ehh, va? Vad min fru och grabb tycker om att jag kallar deras land för yxland? Ja, inte mer än att dom håller med om att fallet är så. Varken min fru eller grabb skulle i sin vildaste fantasi få för sig att flytta tillbaks till yxlandet. Nåt mer kapten kappvändare undrar över? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De förtjänade garanterat den omgång de fick:good: och att de lärde sig förhoppningsvis något men de kanske fortfarande var barn , alltså intefyllt 18 år.
De lärde sig antagligen att våld är ok så länge motståndarna är färre och svagare.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wUThai:

Coolare om jag kom på nåt eget?!?! Ehh, va? Vad min fru och grabb tycker om att jag kallar deras land för yxland? Ja, inte mer än att dom håller med om att fallet är så. Varken min fru eller grabb skulle i sin vildaste fantasi få för sig att flytta tillbaks till yxlandet. Nåt mer kapten kappvändare undrar över? :)

Som sagt coolare om du kom på nått eget :)

Givetvis vill de inte flytta tillbaka om ni inte har en rimlig möjlighet att upprätthålla samma levnadsstandard, men det kanske ni har jag vet ju inte om ni har någon utbildning eller någon verksamhet som ger motsvarande inkomst som ni kan ha i sverige, om inte är det oftast enklare att säga att man inte vill flytta tillbaka.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt coolare om du kom på nått eget [emoji4] Givetvis vill de inte flytta tillbaka om ni inte har en rimlig möjlighet att upprätthålla samma levnadsstandard, men det kanske ni har jag vet ju inte om ni har någon utbildning eller någon verksamhet som ger motsvarande inkomst som ni kan ha i sverige, om inte är det oftast enklare att säga att man inte vill flytta tillbaka.

 

Oavsett vilken inkomst så är en flytt till Thailand helt otänkbart för frugan och grabben. Själv kan jag tänka mig 6 månade om året när jag blir pensionär. Flytta för gott finns inte på kartan.  

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Krille:

De lärde sig antagligen att våld är ok så länge motståndarna är färre och svagare.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Nu ger du dig på fel person, det var jag som berättade om situationen. Stefan är oskyldig här.

 

Och när vi nu är inne på situationen, så vet du egentligen inget om den. Vi kan väl säga att tom ligisternas föräldrar var i slutänden ok med "byuppfostringen".

Och eftersom ligisterna slutat ge sig på gamla och vandalisera, så tror jag nog de lärde sig nåt om hur man beter sig i ett samhälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen man slår sitt barn i uppfostrande syfte ska man nog sätta sig och fundera på vad man har gjort för fel.

 

För det är fel att slå sitt barn, om du inte kan uppfostra dina barn utan aga är du inte mkt till man.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Soengsang:

Som sagt coolare om du kom på nått eget :)

Givetvis vill de inte flytta tillbaka om ni inte har en rimlig möjlighet att upprätthålla samma levnadsstandard, men det kanske ni har jag vet ju inte om ni har någon utbildning eller någon verksamhet som ger motsvarande inkomst som ni kan ha i sverige, om inte är det oftast enklare att säga att man inte vill flytta tillbaka.

Själv då, hur ska du agera, när du närmar dig pensionsåldern, blir det att skriva in dig i Sverige igen, för att plocka ut den allmänna pensionen eller leva på dina egna besparingar?

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nja är nog många saker som är bättre, vad gör du egentligen på ett Thaiforum om du tycker Thailand är så satans dåligt, samt ständigt använder nedvärderande uttrycket "yxland", är din fru och grabb jämställda med yxfolk i dina ögon?

 

Föresten kommer det med yxland från Svenska FN-soldater som tjänstgjorde i Afrika/Kongo på 60-talet, de kallade befolkningen för yxor, och därav landet.

 

Vore coolare om du kom på något eget.

Stämmer, sen kunde man bli utnämnd till "yxa/gammelyxa" om man gjort ett visst antal bataljoner.

Jag var på god väg med mina tre bataljoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Sangwal:

Själv då, hur ska du agera, när du närmar dig pensionåldern, blir det att skriva in dig i Sverige igen, för att plocka ut den allmänna pensionen eller leva på dina egna besparingar?

 

Rock on!

Ja, man kan ju räkna ut vad som skulle hända vid arbetslöshet exempelvis. Duger Sverige då att flytta tillbaks till? Så jävla lätt och gnälla om hur dåligt Sverige är.. men när det väl kommer till kritan så kryper man tillbaks med svansen mellan benen. Hyckleri på hög nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Ja, man kan ju räkna ut vad som skulle hända vid arbetslöshet exempelvis. Duger Sverige då att flytta tillbaks till? Så jävla lätt och gnälla om hur dåligt Sverige är.. men när det väl kommer till kritan så kryper man tillbaks med svansen mellan benen. Hyckleri på hög nivå.

Har egentligen ingen lust att tjafsa, men jag har en ärlig fråga. Varför skulle det vara hyckleri att flytta utomlands (och ändå betala skatt i hemlandet), för att senare vilja flytta tillbaka till hemlandet och utnyttja den service som man betalat för hela tiden? Jag har fått lära mig en helt annan definition av hyckleri, men du kan kanske förklara vad jag missade i skolan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Har egentligen ingen lust att tjafsa, men jag har en ärlig fråga. Varför skulle det vara hyckleri att flytta utomlands (och ändå betala skatt i hemlandet), för att senare vilja flytta tillbaka till hemlandet och utnyttja den service som man betalat för hela tiden? Jag har fått lära mig en helt annan definition av hyckleri, men du kan kanske förklara vad jag missade i skolan?

Är väl många som skrivit ut sig från Sverige och inte betalt skatt? Eller har jag fel där?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Har egentligen ingen lust att tjafsa, men jag har en ärlig fråga. Varför skulle det vara hyckleri att flytta utomlands (och ändå betala skatt i hemlandet), för att senare vilja flytta tillbaka till hemlandet och utnyttja den service som man betalat för hela tiden? Jag har fått lära mig en helt annan definition av hyckleri, men du kan kanske förklara vad jag missade i skolan?

Nu är det så att han är utskriven från Sverige, så inga skattepengar som kommer in därifrån 😀

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man betalar svensk skatt. Så får man dom förmåner som finns I landet Sverige.  Troligtvis är det bara en tidsfråga innan även det tas bort. Skatten blir kvar . Men du får inget för den.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Sangwal:

Själv då, hur ska du agera, när du närmar dig pensionsåldern, blir det att skriva in dig i Sverige igen, för att plocka ut den allmänna pensionen

Rock on!

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "allmänna pensionen", syftar du på garantipension så lär jag inte ha rätt till den i vilket fall, ifall som prognosen ser ut nu, så det med pensionen är inga problem, kommer både från stadskassan, fonder, tjänstepension och andra länders pensionskassor och eget, så finns ingen anledning att skriva sig i Sverige för den orsaken.

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Ja, man kan ju räkna ut vad som skulle hända vid arbetslöshet exempelvis. Duger Sverige då att flytta tillbaks till? Så jävla lätt och gnälla om hur dåligt Sverige är.. 

Naturligtvis kan det bli som så att man söker sig till Sverige vid ev arbetslöshet, men det är till ett sverige som inte är som det var för 20-30 år sedan sen invasionen av dina kära mena-loppor, som utarmar stadskassan och snyltar på din och min välfärd.

Fn trivs jag mycket bättre i Thailand, jag har möjligheten att bo där, har ingen lust att trängas med dina mena-loppor om jag inte behöver, men allt kan ju ändras inget är ju skrivet i sten.

Förstår inte vad för problem du ser i att flytta tillbaka.

 

Har du inte sett vad som händer i Sverige så är du fan blind eller miljöpartist!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu ger du dig på fel person, det var jag som berättade om situationen. Stefan är oskyldig här.

 

Och när vi nu är inne på situationen, så vet du egentligen inget om den. Vi kan väl säga att tom ligisternas föräldrar var i slutänden ok med "byuppfostringen".

Och eftersom ligisterna slutat ge sig på gamla och vandalisera, så tror jag nog de lärde sig nåt om hur man beter sig i ett samhälle.

Du behöver inte ta ansvar för Stefans kommentarer.

 

Det är väl möjligt att ni hade tur och att "byuppfostringen" bara gav positiva effekter. Alternativt kanske de "hämnades" förnedringen genom att åka till en annan "by" och ge någon helt oskyldig stryk - men det kan vi ju aldrig veta? Ligister slutar sällan använda våld om de själva utsätts för det - istället eskalerar det och någon annan blir ännu värre drabbad.

 

Våld föder våld och så även i barnuppfostran. Lär sig barn att våld en en ok bestraffning - vad är det då som hindrar att de använder samma "bestaffning" mot andra som de tycker "har fel"? 

 

/Krille

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev wUThai:

Är väl många som skrivit ut sig från Sverige och inte betalt skatt? Eller har jag fel där?

Ok, jag trodde han sinkade,. Ser dock inte dubbelmoralen. Isf borde ingen få komma till Sverige och komma in i samhället. Om utlänningar kan komma in i systemet borde väl svenskar få göra detsamma. Men det är bara min åsikt, du har eventuellt en annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Sangwal:

Nu är det så att han är utskriven från Sverige, så inga skattepengar som kommer in därifrån 😀

 

Rock on!

Ok, trodde han sinkade. Men jag ser inte dubbelmoralen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Ok, jag trodde han sinkade,. Ser dock inte dubbelmoralen. Isf borde ingen få komma till Sverige och komma in i samhället. Om utlänningar kan komma in i systemet borde väl svenskar få göra detsamma. Men det är bara min åsikt, du har eventuellt en annan.

Tycker nog att är född Svensk samt har skattat i Sverige/europa 30+år så har man större rättigheter än en mena-parasit.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...