Jump to content
IGNORERAD

Barnuppfostran


Batting

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Atom:

Om ris på rumpan är nödvändigt för att få ett barn att förstå att de gjort något fel så borde det med samma logik rimligtvis också vara tillåtet för en chef att smiska en anställd som gjort ett misstag. En vuxen har ju dessutom lättare att förstå sitt misstag så frågan är om det inte borde vara lag på att en anställd måste smiskas.

 

Tycker också att P3 skulle smiska alla som skriver korkade inlägg. Jag föreslår en obligatorisk årlig forumträff där P3 tar med sig ett basebollträ; 1 slag per korkat inlägg och 5 per avstängning. Kärleksfullt och enbart i uppfostrande syfte givetvis.

Idag är du riktigt skämtsam, du tror inte att det finns risk att den anställda smiskar chefen dåtSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.jpg.ea469d37e8db905f272e6b220434d84b.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    19

  • Soengsang

    18

  • frogfish

    13

  • Sangwal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja du ser, du har också fått lite stryk men det blev säkert en bra människa av dig i alla fall trotts alla elaka lärare.

 

Nu kom jag på en sak till från lågstadiet i skolan, det var när vi fick levergryta, då stod både lärare och bespisningspersonalen skällde och luggade mig när jag vägrade äta men jag tog inte en tugga.

Levergryta!

Det är fan värre än aga

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev ellim63:

Fantastiskt gott!  :nyam:

Ja på nötlever är det ätbartf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.e2aefee53c6f102bb53e52b7cb7d1a14.jpg men på grislever5a8faf7c2cfd3_images(5).jpg.da65318f02b72f14a9b08e571e731a73.jpgvomiting-smiley-face-62418.jpg.55038085aa68a1dae34175eff1f47d88.jpg.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, stefan5300 said:

Idag är du riktigt skämtsam, du tror inte att det finns risk att den anställda smiskar chefen dåtSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.jpg.ea469d37e8db905f272e6b220434d84b.jpg.

 

Kan man smiska en unge bara för att man är säker på att de inte kan slå tillbaka så får man helt enkelt med hårda lagar se till att simpla arbetare inte tar sig sådana friheter. Enligt mig bör smiskning av olydiga, och/eller korkade, arbetare inte bara vara en rättighet utan också en skyldighet för chefer, så eventuell uppstudsighet bör ses som våld mot tjänsteman vilket rimligen bör resultera i 5 års lön i böter samt kanske 15 år i buren. Än en gång, det ska inte handla om att onödigt fysiskt skada arbetaren, även om det givetvis ibland kan vara ofrånkomligt och kanske även önskvärt, utan bara att kärleksfullt ingjuta respekt och lydnad hos en underställd och mindre vetande individ. 

 

Kom också att tänka på att då P3 är en fridens man så kanske han inte är så intresserad av att smiska gamla gubbar. Han kan då få dedikera den rätten/skyldigheten till HC, Swedenfarang och Nicholas. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja på nötlever är det ätbartf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.e2aefee53c6f102bb53e52b7cb7d1a14.jpg men på grislever5a8faf7c2cfd3_images(5).jpg.da65318f02b72f14a9b08e571e731a73.jpgvomiting-smiley-face-62418.jpg.55038085aa68a1dae34175eff1f47d88.jpg.


Jag skulle svara tvärt om.
Nötlever bör inte få kallas för mat. Sådant ska in på slutförvaring tillsammans med kärnbränsle.

Kalvlever är så klart ett undantag.

Grislever fungerar i Laab Moo, men annars är det svårt att få ner.
Kycklinglever går väl an utan att den kommer i retur.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

 

Kan man smiska en unge bara för att man är säker på att de inte kan slå tillbaka så får man helt enkelt med hårda lagar se till att simpla arbetare inte tar sig sådana friheter. Enligt mig bör smiskning av olydiga, och/eller korkade, arbetare inte bara vara en rättighet utan också en skyldighet för chefer, så eventuell uppstudsighet bör ses som våld mot tjänsteman vilket rimligen bör resultera i 5 års lön i böter samt kanske 15 år i buren. Än en gång, det ska inte handla om att onödigt fysiskt skada arbetaren, även om det givetvis ibland kan vara ofrånkomligt och kanske även önskvärt, utan bara att kärleksfullt ingjuta respekt och lydnad hos en underställd och mindre vetande individ. 

 

Kom också att tänka på att då P3 är en fridens man så kanske han inte är så intresserad av att smiska gamla gubbar. Han kan då få dedikera den rätten/skyldigheten till HC, Swedenfarang och Nicholas. 

Ja du är på ett riktigt skämthumör idag:big_smile: men som tur är så är jag varken en unge, simpel arbetare eller en mindre vetande individ utan en fridfull grisleverhatande pensionär som fått lite smisk på rumpan och inte tagit illa vid mig av det:haha:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Kom också att tänka på att då P3 är en fridens man så kanske han inte är så intresserad av att smiska gamla gubbar. Han kan då få dedikera den rätten/skyldigheten till HC, Swedenfarang och Nicholas. 

En utmärkt idé! Det finns några medlemmar jag skulle vilja ge lite smisk :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
En utmärkt idé! Det finns några medlemmar jag skulle vilja ge lite smisk [emoji4] 

 

Herr Chang har talat.

 

Hur blir man moderator?

Jag ställer gärna upp på det jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Jag skulle svara tvärt om.
Nötlever bör inte få kallas för mat. Sådant ska in på slutförvaring tillsammans med kärnbränsle.

Kalvlever är så klart ett undantag.

Grislever fungerar i Laab Moo, men annars är det svårt att få ner.
Kycklinglever går väl an utan att den kommer i retur.

 

Obygdens leverbiff på nötlever och pastej på anklever blir mumma de, fan nu blev det en matråd också.

IMG_0007.JPG.53e3e11c59e8c8df0fbebae5ad9be63a.JPG.810a04706d64c16ed894aa8830d267d8.JPGpost-3132-0-86931100-1428545477.jpg.ac5d9426c7bdf465772cd804d1c1178e.jpgpost-3132-0-26179300-1428545502.jpg.b0996b8ea2266d3672333116d155164e.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Herr Chang:

En utmärkt idé! Det finns några medlemmar jag skulle vilja ge lite smisk :) 

 

Herr Chang har talat.

 

49 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Hur blir man moderator?

Jag ställer gärna upp på det jobbet.

Fredags kinky style.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fostrat 3 egna soner utan ett enda slag eller dask i rumpan eller vad ni nu vill kalla det. Även små barn kan lära sig respekt for äldre,vara trevliga mot sina medmäniskor utan aga. Fick själv aldrig stryk som barn. Det verkar i allmänhet som om dom vuxna pappor som själva fick aga som barn har mer forståelse for uppfostran med aga. Mina barn har fått lära sig från borjan att ett nej alltid är ett nej. Bland det värsta jag visste var ungar som stod i kon med mamma och pappa och skrek tills dom fick det dom ville ha i affärer. Mina barn har fått lära sig själva att ta ansvar for sina handlingar men vetat att vi som foräldrar ändå älskat och stått bakom.  Har dom gjort fel så får dom själva forsoka rätta till det dom har gjort i mojligaste mån. For mig har det räckt med att hoja rosten och ge en jävligt kall blick for att mina barn skulle forstå att nu är det allvar. När dom blev lite äldre så funkar det ju alltid att prata med dom. Men man måste även visa respekt tbx till ett barn. Dumma är dom inte. Mina soner har givetvis gjort dom flesta grejer som ungar har gjort. Dom har ju inte varit några änglar direkt. Men slutet gott,allting gott. Vet att vi som foräldrar har bidragit med kärlek,respekt och trygghet under åren till våra barn. Det är en underbar känsla.

 

Kan tillägga att alla tre ungjävlarna har kanonjobb,familjer och två av dom har egna underbara barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Kom också att tänka på att då P3 är en fridens man så kanske han inte är så intresserad av att smiska gamla gubbar. Han kan då få dedikera den rätten/skyldigheten till HC, Swedenfarang och Nicholas. 

 

2553jb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite skrämmande att det finns dem som förespråkar barnaga...

Men de behöver inte vara oroliga, med den nya kultur som breder ut sig i Sverige är det en praxis.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite skrämmande att det finns dem som förespråkar barnaga...

Men de behöver inte vara oroliga, med den nya kultur som breder ut sig i Sverige är det en praxis.

Ja där får alla spöstraff vuxna som barn och har man varit riktigt olydig blir man stenad (dock inte av röka)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite skrämmande att det finns dem som förespråkar barnaga...

Men de behöver inte vara oroliga, med den nya kultur som breder ut sig i Sverige är det en praxis.

Är väl ingen som gör i den här tråden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev stefan5300:

Är väl ingen som gör i den här tråden.

Ubåtskaptenen tex, indirekt kanske men rätt tydligt....

5a8fef568989a_Skarmavbild2018-02-23kl_11_36_25.png.a4b7537465a176278f49ca547288aefb.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ubåtskaptenen tex, indirekt kanske men rätt tydligt....

5a8fef568989a_Skarmavbild2018-02-23kl_11_36_25.png.a4b7537465a176278f49ca547288aefb.png

Lite då kanske.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sambons stora syster har alltid slagits sina ungar inte har det hjälpt sonen försökte döda mamman med kniv nu vågar hon inte bo kvar byn. Sonen var på besök har för några dagar sedan undrade om vi visste när hans mor skulle komma tillbaka och ville ha lite pengar.Hennes dotter har egen nu dotter som hon slår ofta .... nä inte ska man uppfostra sina ungar med våld.


Mvh Jerker

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-23 at 08:41, skrev Herr Chang:

En utmärkt idé! Det finns några medlemmar jag skulle vilja ge lite smisk :) 

 

Herr Chang har talat.

Tack

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-20 at 15:24, skrev Soengsang:

Menar du att det skulle vara ok att aga barn?

Uppfostra barn betyder inte aga barn, däremot föräldrar som inte kan uppfostra sina barn borde omyndigförklaras.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-23 at 07:19, skrev Atom:

 

Kan man smiska en unge bara för att man är säker på att de inte kan slå tillbaka så får man helt enkelt med hårda lagar se till att simpla arbetare inte tar sig sådana friheter. Enligt mig bör smiskning av olydiga, och/eller korkade, arbetare inte bara vara en rättighet utan också en skyldighet för chefer, så eventuell uppstudsighet bör ses som våld mot tjänsteman vilket rimligen bör resultera i 5 års lön i böter samt kanske 15 år i buren. Än en gång, det ska inte handla om att onödigt fysiskt skada arbetaren, även om det givetvis ibland kan vara ofrånkomligt och kanske även önskvärt, utan bara att kärleksfullt ingjuta respekt och lydnad hos en underställd och mindre vetande individ. 

 

Kom också att tänka på att då P3 är en fridens man så kanske han inte är så intresserad av att smiska gamla gubbar. Han kan då få dedikera den rätten/skyldigheten till HC, Swedenfarang och Nicholas. 

Får man välja vem som ska utdela stryket så väljer jag HC, det blir nog en ganska överkomlig omgång :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev conservator:

Får man välja vem som ska utdela stryket så väljer jag HC, det blir nog en ganska överkomlig omgång :-)

Det beror nog på om han är riktigt röksugen eller inte...:13:

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev JJC:

Uppfostra barn betyder inte aga barn, däremot föräldrar som inte kan uppfostra sina barn borde omyndigförklaras.

Inte alltid fel med ett kok stryk.

Vi hade ett gäng ungdomar (10-15 år sen) i hålan jag växte upp i, som trakasserade äldre och varje vecka slog sönder den lokala busshållplatsen. När gamla inte längre vågade gå ut så fick den lokala motorklubben nog, och hade ett "handfast samtal" med dessa slynglar.

Resultatet var ett antal blåmärken och stukade egon, dessutom har det inte vandaliserats nåt sen dess. Och de gamla kan återigen röra sig fritt i byn. Ungdomsgänget har inte gjort en fluga förnär i byn sedan dess.

Nåt säger mig att ett kumbayasamtal inte haft samma positiva resultat:big_smile:

 

Dock ska folk ge f*n i att slå små barn, det är inte ok.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dummaste jag hört. Hjälper inte stryk så får man ge mer stryk. En smäll eller två inger både respekt och kärlek..... Jag högakta och älskar min fru! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...