Jump to content
IGNORERAD

Svenska män: Sluta rasmixa med asiater!


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Ja helt otroligt men så heter en av de hetaste trådarna på Flashback just nu.

Jag undrar lite vilka svårigheter ni som har som har barn ihop med er flickvän/fru från Thailand. Även ni som tagit hit er partners tidigare barn. Har en kompis som snart ska få hit sin sambos två barn och är lite orolig för hur det ska gå. Inte främst för att de är från ett annat land utan mest för hur han som en gubbe på 57 ska orka med två killar som snart är tonåringar. 

 

https://www.flashback.org/t2918070

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    5

  • evert 1

    3

  • Wangthong

    3

  • John Khonken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Debattknugen är nog en som blivit övergiven av en från asien och nu är jäkligt bitter.

 

Kanske en medlem här på forumet?

 

:look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tala om hur jag haft/har det. Gammal gubbe  som fick fru och två barn till Sverige. En liten och frugans dotter 12 år.  Efter ca fem år kom också grabben. Grabben var då runt 13 år.

Med dottern som kom som 12 åring till Sverige är idag 20 år. Svensk medborgare. Sköter sig själv. Jobbar.

Däremot grabben kom för sent. En grabb som kommer till Sverige bör vara yngre. Grabben är snäll och så. Men tar livet som en thaipojke. Alltså det enda som verkar viktigt. Vara ball och kolla internet. Grabben är popular hos motsatta könet. Men när dom lär känna personen bakom masken. Alltså Thaistilen. Då får han klara problem. Han kan inte liera sig med hur man blir streetsmart I landet Sverige utan kör thaistil. Han har alltså svårt med det sociala samspelet. Och lär han sig inte det får han klara problem I framtiden. Skolan har varit väldigt kämpigt. Han klarade inte godkänt I något av ämnena som krävs. Så nu går han ett extra år och försöker läsa in betygen för att kunna söka gym. Där bör man låta grabbarna backa ett år. Annars är dom totalt chanslösa till högre utbildning.

Jag TROR att skillnaden I uppfostran mellan tjejer och grabbar är av ondo för grabbarna om dom flyttar från Thailand I tonåren.

Som gubbe klara alla problem som kommer är inte alltid lätt. Men vill man leva med en thaidam så ingår hela paketet. Vill man inte det ska man aldrig gå in I det från början.  

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev John Khonken:

Jag kan tala om hur jag haft/har det. Gammal gubbe  som fick fru och två barn till Sverige. En liten och frugans dotter 12 år.  Efter ca fem år kom också grabben. Grabben var då runt 13 år.

Med dottern som kom som 12 åring till Sverige är idag 20 år. Svensk medborgare. Sköter sig själv. Jobbar.

Däremot grabben kom för sent. En grabb som kommer till Sverige bör vara yngre. Grabben är snäll och så. Men tar livet som en thaipojke. Alltså det enda som verkar viktigt. Vara ball och kolla internet. Grabben är popular hos motsatta könet. Men när dom lär känna personen bakom masken. Alltså Thaistilen. Då får han klara problem. Han kan inte liera sig med hur man blir streetsmart I landet Sverige utan kör thaistil. Han har alltså svårt med det sociala samspelet. Och lär han sig inte det får han klara problem I framtiden. Skolan har varit väldigt kämpigt. Han klarade inte godkänt I något av ämnena som krävs. Så nu går han ett extra år och försöker läsa in betygen för att kunna söka gym. Där bör man låta grabbarna backa ett år. Annars är dom totalt chanslösa till högre utbildning.

Jag TROR att skillnaden I uppfostran mellan tjejer och grabbar är av ondo för grabbarna om dom flyttar från Thailand I tonåren.

Som gubbe klara alla problem som kommer är inte alltid lätt. Men vill man leva med en thaidam så ingår hela paketet. Vill man inte det ska man aldrig gå in I det från början.  

Kunde vara en absolut kopia av frugans barn. Dom kom till Sverige vid ungefär samma ålder men för många år sedan nu. Tjejen arbetar, gift och har en son på 7 år. Grabben är runt 35 år idag har inte gymnasiebetyg, och fortfarande svårt med sociala samspel som inte bygger på thaistil. Nya thaibrudar hela tiden som försörjer honom och ger honom nya pengar för att spela och parta. Vår gemensamma dotter drygt 20 år, jobbar i avvaktan på universitetsstudier.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte vara ett rasproblem? Utan ett kulturellt problem. Inte mycket bättre för de som flyttat ihop med thaidam plus söner här i Thailand. Har ingen kompis med thaisöner som fungerar som de önskar. Men morsorna backar upp sönerna med stålar hela tiden.
Stor skillnad med mammornas krav på döttrarna?
Kulturer är olika.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra inte alla thaibarn över samma kam. Finns många thaigrabbar som klarat sig bra i Sverige trots att de varit i tonåren när de hit kom.

Barnen har det inte lätt, gäller att föräldrarna är konsekventa och BÅDE offrar sig för att det till slut ska bli bra. Tyvärr är de flesta thaikvinnor djävligt släpphänta när det gäller pojkars uppfostran, oftast just där det brister.

I uppfostran gäller det att mannen verkligen säger ifrån och INTE låter kärringen styra om nu inte även mannen är en mes - för gammal:sick:

Väldigt viktigt att barnen (trots åldern) snabbt lär sig svenska och får helyllesvenska kamrater. 

Ett djävla ofog när kärringarna pratar och uppfostrar barnen på thai - blir bara skit av det hela

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev evert 1:

Ett djävla ofog när kärringarna pratar och uppfostrar barnen på thai - blir bara skit av det hela

Har inget med vilket språk som används att göra.

Dåliga uppfostringsmetoder är dåliga oavsett språk.

 

Ur rent språkperspektiv, så bör man prata det språk som man kan uttrycka sina känslor på på bäst sätt som förälder.

Detta baserar jag på helt självupplevda upplevelser, både som invandrarbarn själv samt egna barn plus några lästa böcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Ett djävla ofog när kärringarna pratar och uppfostrar barnen på thai - blir bara skit av det hela

Är nog bland det dummaste jag läst här.

 

Att lära sig BÅDE thai och svenska är jävligt viktigt eftersom de är BÅDE thai och svensk

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra inte alla thaibarn över samma kam. Finns många thaigrabbar som klarat sig bra i Sverige trots att de varit i tonåren när de hit kom.
Barnen har det inte lätt, gäller att föräldrarna är konsekventa och BÅDE offrar sig för att det till slut ska bli bra. Tyvärr är de flesta thaikvinnor djävligt släpphänta när det gäller pojkars uppfostran, oftast just där det brister.
I uppfostran gäller det att mannen verkligen säger ifrån och INTE låter kärringen styra om nu inte även mannen är en mes - för gammal:sick:
Väldigt viktigt att barnen (trots åldern) snabbt lär sig svenska och får helyllesvenska kamrater. 
Ett djävla ofog när kärringarna pratar och uppfostrar barnen på thai - blir bara skit av det hela
Mina upplevelser är härifrån Thailand. Att få farangfarsa verkar inte stå så högt i kurs bland de äldre pojkarna. Två av mina kompisar blev tvugna att kasta ut sönerna för att stå ut själva.
Själv njuter jag med fina döttrar som uppfostrats till riktiga thaikvinnor.

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sven

Den uppfattningen har jag också om alla bor I Thailand.

Många thaipojkar tror också att vi är vandrande ATM maskiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kennerth, man bör (måste) ta seden dit man kommer och självfallet även då språket. Lär sig inte grabbarna tala felfri (så gott det nu går) svenska kommer de aldrig in i svenskt arbetsliv. Samma gäller under uppfostrandet, ska thaikärringen prata thai med sina guldgossar kan vilken idi*t som helst förstå vad hon säger- eller när grabben skyller ifrån sig.

I Sverige ska det vara svenska som gäller annars kommer det att gå snett. Självfallet är det thai och thairegler som gäller i Thailand och där får allt falangen rätta sig efter thaiseder, fastän han bara är en tillfällig ATM maskin:D.

Som man kan du vara kärleksfull och rättvis även om du är strikt i din vägledning, låta kärringen stå för tuktandet är att senare be om problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev evert 1:

Kennerth, man bör (måste) ta seden dit man kommer och självfallet även då språket. Lär sig inte grabbarna tala felfri (så gott det nu går) svenska kommer de aldrig in i svenskt arbetsliv. Samma gäller under uppfostrandet, ska thaikärringen prata thai med sina guldgossar kan vilken idi*t som helst förstå vad hon säger- eller när grabben skyller ifrån sig.

I Sverige ska det vara svenska som gäller annars kommer det att gå snett. Självfallet är det thai och thairegler som gäller i Thailand och där får allt falangen rätta sig efter thaiseder, fastän han bara är en tillfällig ATM maskin:D.

Som man kan du vara kärleksfull och rättvis även om du är strikt i din vägledning, låta kärringen stå för tuktandet är att senare be om problem.

Så du menar att de inte ska kunna thai bara för de bor i Sverige ?

I så fall tycker jag synd om dina ev barn som då inte kan prata med sina släktingar i Thailand

Du verkar ha ett stort förtroende för din fru.  Kanske du borde ha skaffar en hundvalp istället ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Kennerth både pratar och tänker som en politiker. Du tycker tydligen att thaikärringen ska "fostra" "våra" barn genom att prata thai?

Nu gäller detta tonårsbarn som kommer till Sverige, de kan förmodligen lite thai och behöver lära sig prata och förstå svenska, men även skriva vilket kan bli ett litet helvete.

Varför då fortsättningsvis hålla sig till thai, är för mig svårt att förstå men du har säkert ett svar på detta, eller?

Nu pratar våra barn svenska, skriver på svenska, förstår thai och kan göra sig förstådda på thai men kan INTE varken läsa eller skriva thai, vilket är något de inte ifrågasätter.

Barnbarnen kan däremot knappt ett ord thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev evert 1:

Du Kennerth både pratar och tänker som en politiker. Du tycker tydligen att thaikärringen ska "fostra" "våra" barn genom att prata thai?

Nu gäller detta tonårsbarn som kommer till Sverige, de kan förmodligen lite thai och behöver lära sig prata och förstå svenska, men även skriva vilket kan bli ett litet helvete.

Varför då fortsättningsvis hålla sig till thai, är för mig svårt att förstå men du har säkert ett svar på detta, eller?

Nu pratar våra barn svenska, skriver på svenska, förstår thai och kan göra sig förstådda på thai men kan INTE varken läsa eller skriva thai, vilket är något de inte ifrågasätter.

Barnbarnen kan däremot knappt ett ord thai.

Frugan och dottern har alltid pratat thai mellan varandra jag och frugan samt dottern pratar svenska. Dottern talar thai och svenska perfekt samt engelska och har gått både grundskola och gymnasium i Sverige. Varför ta ifrån dem en gratis möjlighet att kunna fler språk. Dessutom kan det vara bra att kunna prata med mormor med flera.

 

Som sagt en hundvalp hade nog varit bättre för dig när man läser detta

. Du tycker tydligen att thaikärringen ska "fostra" "våra" barn genom att prata thai?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du Kennerth både pratar och tänker som en politiker

Och du som en fullblodsidi*t :look_down:

Å andra sidan är det inte första gången :haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Kennerth, man bör (måste) ta seden dit man kommer och självfallet även då språket. Lär sig inte grabbarna tala felfri (så gott det nu går) svenska kommer de aldrig in i svenskt arbetsliv. Samma gäller under uppfostrandet, ska thaikärringen prata thai med sina guldgossar kan vilken idi*t som helst förstå vad hon säger- eller när grabben skyller ifrån sig.

I Sverige ska det vara svenska som gäller annars kommer det att gå snett. Självfallet är det thai och thairegler som gäller i Thailand och där får allt falangen rätta sig efter thaiseder, fastän han bara är en tillfällig ATM maskin:D.

Som man kan du vara kärleksfull och rättvis även om du är strikt i din vägledning, låta kärringen stå för tuktandet är att senare be om problem.

Njae, känner några thai gubbar som driver thai restaurang, dom gör bra käk och hinner knappt prata alls, full fart i grytorna om man säger så! Dom kan engelska och det kan jag med så vi kommer överens! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 18/02/2018 at 09:46, skrev Wangthong:

Grabben är runt 35 år idag har inte gymnasiebetyg, och fortfarande svårt med sociala samspel som inte bygger på thaistil. Nya thaibrudar hela tiden som försörjer honom och ger honom nya pengar för att spela och parta.

Bor han i Sverige och lyckas fixa nya "thaibrudar" hela tiden utan pengar? Det är om inte annat rätt imponerande......

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev iggy:

Bor han i Sverige och lyckas fixa nya "thaibrudar" hela tiden utan pengar? Det är om inte annat rätt imponerande......

Kommer nog rätt långt (men inte så länge) med lögner.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev iggy:

Bor han i Sverige och lyckas fixa nya "thaibrudar" hela tiden utan pengar? Det är om inte annat rätt imponerande......

Vet i tusan hur han bär sig åt ???? 

Vi träffar honom inte så många ggr per år, då han inte bor på samma ort. Bor med olika thaitjejer mest hela tiden. Rätt vad det är så säger han att han ska flytta till något eget för att han är less på thaitjejen han bor hos. Om han spelet/partat upp hennes pengar eller vem som egentligen tröttnat på vem har jag ingen kläm på. Rätt vad det är bor han hos någon annan (ibland via ett eget boende). Har totalt ingen framförhållning eller ansvar när det gäller pengar. 

 

Har inte fått kläm på om "thaibrudarna" har någon slags modersinstinkter som gör att de ska rätta upp honom eller om det beror på något annat. Hela skalan yngre som äldre. I Thailand tycker jag att han får tag på ett sämre urval än i Sverige. Yngre men inte lika vettiga.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev frason:

Kommer nog rätt långt (men inte så länge) med lögner.

Ofta kan det bli rätt långvariga förhållanden! I dom långvarigare förhållandena beklagar de sig ofta för att han spelar/festar upp pengar. Han är så djäkla dålig på att ljuga så han är inte ens trovärdig. 

 

Har försökt få honom att tänka på hur han ska fixa att leva på detta vis när han blir 50/60 år. Får aldrig något vettigt svar, ungefär som att lyssna på en slumpgenerator av luddiga/suddiga meningar som inte genererar något vettigt sammanhang. Det går bara inte att diskutera och få ut något vettigt utav det. Kan bara hoppas att det kan få honom att tänka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor han i Sverige och lyckas fixa nya "thaibrudar" hela tiden utan pengar? Det är om inte annat rätt imponerande......
Ja.
Men det funkar bara upp till en viss ålder.
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fredman:

De flesta thai som jag har pratat med har väldigt få tankar på framtiden.

Tydligen även svenskar som du pratat med..... :rolleyes:

 

Citat

Har en kompis som snart ska få hit sin sambos två barn och är lite orolig för hur det ska gå. Inte främst för att de är från ett annat land utan mest för hur han som en gubbe på 57 ska orka med två killar som snart är tonåringar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...