Jump to content
IGNORERAD

Fastighetssidor.


Batting

Recommended Posts

Jag har hittat några fastighetssidor för att hyra/köpa hus/lägenhet i Thailand, men jag är inte riktigt nöjd med de jag hittat. Har ni några förslag på bra fastighetssidor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver vara på plats och titta.

Priserna på dessa sidor är drömpriser.

Dessutom är vi nu påväg ur högsäsongen, alla "prisvärda" objekt är just nu uthyrda/sålda.

 

Efter sommaren brukar man kunna göra klipp, om man är på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

Du behöver vara på plats och titta.

Priserna på dessa sidor är drömpriser.

Dessutom är vi nu påväg ur högsäsongen, alla "prisvärda" objekt är just nu uthyrda/sålda.

 

Efter sommaren brukar man kunna göra klipp, om man är på plats.

Ja det stämmer nog, och det är bra att veta, men jag kanske iallafall kunde sitta här hemma och få korn på några tänkbara objekt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer nog, och det är bra att veta, men jag kanske iallafall kunde sitta här hemma och få korn på några tänkbara objekt. 
Kruxet med mäklarnas sidor är att det som verkar ledigt/osålt inte alltid är det, samma kund anlitar flera mäklare och dom har ingen koll och uppdaterar dåligt.
Min erfarenhet är att samtliga objekt som jag tycker verkar riktigt bra redan är borta.
Link to comment
Dela på andra sajter

45.000 osålda nyproducerade condos finns enligt nyligen publicerad artikel i Bangkok Post.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

45.000 osålda nyproducerade condos finns enligt nyligen publicerad artikel i Bangkok Post.

Ja det finns ofantligt mycket till salu om man kollar på olika "hemnet" varianter och mäklare. 

 

Vi har berört detta ämne förr. I Thailand verkar allt vara till salu alltid. Men priset är inte på något sätt relevant. 

 

Jag vet flera som har till salu skylt uppsatt på sitt hus ute på ön hos mig. Folk jag känner. Så jag frågar... Skall ni flytta? Nej är svaret. Men betalar någon det priset vi begär så skaffar vi något annat bara... 

 

Så många objekt som är "till salu" är ju egentligen inte det... eller de är det men priset är inte relevant... såvida det inte kommer någon galen falang som betalar överpris :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

45.000 osålda nyproducerade condos finns enligt nyligen publicerad artikel i Bangkok Post.

Såg nu att du skrev nyproducerade. 

 

Spekulation är nog anledningen till det. Bangkok är väl en av de få ställen i Thailand där det faktiskt går att göra vinst på fastigheter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tittar runt lite beroende på om min fru vill stanna kvar där hon har hus nu eller flytta när vi kan stanna i Thailand en längre tid. Hittade DD-property som verkar vara lite som Hemnet: https://www.ddproperty.com/en

Baan-D visar nya husprojekt. Inte på engelska men zooma och klicka på kartan så ser man var och vilket typ av hus det är och så finns länk till en video på Youtube: http://www.baan-d.com/ Eller sök på Baan-D på tuben. Filmer som ligger i områden som verkar vara intressanta för utlänningar är textade på engelska.

Sedan såg jag för många år sedan någon sida med hus som är tillbakatagna av banker som ligger ute till försäljning. Tråkigt att tänka på andras problem men där går det att hitta något. Tyvärr har jag inte kvar länk dit.

 

Lite OT som bonus. Min mammas hus i Skälby i Järfälla ligger ute till försäljning ifall någon har funderat på att flytta åt det hållet. https://svenskamaklarhuset.se/objekt/?gid=OBJ12529_1614300213

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...