Jump to content
IGNORERAD

Youtube Bloggare i Thailand


Leni

Recommended Posts

Jag vill dela med mig om några  youtube Bloggare i Thailand, dela på med andra som är intressanta.

 

 

Graham & Pie                                      https://www.youtube.com/user/gbriar/videos

Gordon Tickle                                      https://www.youtube.com/channel/UCWXjEE-rGKvEdBdoCOavlmQ/videos      

Warren Gerdes                                     https://www.youtube.com/channel/UCVIVApPtsU5bG01yH6I78zA  

Kev-In-Thailand                                   https://www.youtube.com/channel/UCVXPv9Zg34vrexMMlmwLnXQ

Ändrades av Leni
Link to comment
Dela på andra sajter

20 Seconds in Thailand                               https://www.youtube.com/channel/UCd7MMxZLnYVREjGJLXYJvCA

LIVE TRAVEL ASIA                                     https://www.youtube.com/channel/UCD-m-yIT9ZJVh4KcIAHEGRA

Land of Smiles Thailand                              https://www.youtube.com/channel/UCSoqj7YFPEc-ksEkynuRc_Q

Thailand Unplugged                                   https://www.youtube.com/channel/UCyoXATB6m1bmlVDYyKyRY_g

Ändrades av Leni
Link to comment
Dela på andra sajter

Greg in Sunny Thailand. Twichy, är inte populär bland andra thai-vloggare. :) Jag gillar hans rants och resvloggar.



Graham & Pie. Är ju ena riktiga scammers!

Har varit riktigt turbulent sista veckorna mot Graham. En riktig råtta är det!

Snake Hunter.



Bangkok travel, erbjöd sig att betala Grahams hjärtoperation detta är vad han säger om det. :)



Det är mer drama bland thai-vloggarna än det är på samtliga thaiforum just nu! :)




Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:
 

 


Graham & Pie. Är ju ena riktiga scammers!

Har varit riktigt turbulent sista veckorna mot Graham. En riktig råtta är det!

Snake Hunter.

 

 


 

 

Graham and Pie är en bra och informativ Vlog med proffsigt ljud och bild.

Det är en hel del jobb att producera en film om dagen och den växer väl för snabbt och samlar på sig en massa Troll och haters som själva inte presterat ett enda något mer en att hata.

Det är väl klart att alla vill tjäna pengar på sin vlog.

Det som dom är avundsjuka på är att dom köpt en ny Mc "På avbetalning" och försöker sätta dit honom för att arbeta med att Vlogga.

Sen är han vist en gammal rasist enligt  "Snakehunter" vad det nu skulle ha med saken att göra.

Uttrycket att sparka på någon som ligger har fått ansikte från dessa två och dom som tror på det.

Du tror väl inte på allvar att "Bangkok travel" hade tänkt att betala för Grahams hjärtoperation , gubben är en idi*t.

Ändrades av Leni
Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Leni:

Graham and Pie är en bra och informativ Vlog med proffsigt ljud och bild.

Det är en hel del jobb att producera en film om dagen och den växer väl för snabbt och samlar på sig en massa Troll och haters som själva inte presterat ett enda något mer en att hata.

Det är väl klart att alla vill tjäna pengar på sin vlog.

Det som dom är avundsjuka på är att dom köpt en ny Mc "På avbetalning" och försöker sätta dit honom för att arbeta med att Vlogga.

Sen är han vist en gammal rasist enligt  "Snakehunter" vad det nu skulle ha med saken att göra.

Uttrycket att sparka på någon som ligger har fått ansikte från dessa två och dom som tror på det.

Du tror väl inte på allvar att "Bangkok travel" hade tänkt att betala för Grahams hjärtoperation , gubben är en idi*t.

Med all rätt. Han ljuger ju värre än en häst travar. Han säger att han gör allt för sin adopterade son mao Pies son. Adopterad, inte mycket va!? Vad har han gjort med pengarna för att ge grabben ett bättre liv? Han har väl köpt några skoltröjor och nån leksak. pojkstackaren sover fortfarande på golvet. Men själv köpte han en ny motorcykel för närmare 500K THB samt en ny kamerautrustning... varför lägger han inte pengar där det behövs? Han gnäller ju om att huset varken har värme eller fönster. Hans prioriteringar är bara till sig själv och ingen annan. 

 

Du säger att Bangkok Travel är en idi*t? Jaha, han erbjöd sig att betala upp till 1 miljon THB på villkoret att han betalade direkt till sjukhuset och inte till Grahams Paypal-konto. Graham, svarade sen Bangkok Travel att han inte behövde betala för att nån annan redan sponsrat honom. Dock "glömde" ju Graham att säga att operationen är betald till sina sponsoer och följare... det tog 48 timmar innan hans sponsorer och följare fick reda på det. Trillade in många sköna battingar under dom timmarna! :mdr: 

 

Sen säger han att operationen kostar mellan 600k och en miljon THB på ett statligt sjukhus.. och även mer än en miljon THB. Bangkok Travel tog reda på vad en tripple bypass kostar på ett privat sjukhus i Bangkok med privat rum där övriga familjemedlemmar kan sova också.  Det skulle kosta 700k THB. Det konstiga är ju att han har ett visa där det krävs 800k THB på banken, varför betalar han inte själv för operationen? :mdr:

 

Kolla igenom Snakehunters videos så ska du se vad han grävt fram. :)

 

 

 

Say it! :)

 

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Med all rätt. Han ljuger ju värre än en häst travar. Han säger att han gör allt för sin adopterade son

Angående sonen så har dom ett konto till hans skolgång, sedan får han gåvor från prenumeranter i form av pengar och toys.

I Thailand sover många på golvet och han får mat etc. Vad mer behöver han, jag är övertygad om att han har det alldeles utmärkt.

Motorcyckeln köptes på avbetalning och kamerautrustningen nya datorn behövs för att producera bra vloggar.

Gamla datorn fick grabben för övrigt.

Huset är hennes föräldrars och dom bor där tills dom hittar något eget att hyra, köpa eller bygga.

Till föräldrarna har han grävt en fiskdam skaffat ankor, grodor, växter mm.

Dom har dessutom fåt 25,000 bath från hans sponsorer.

Angående priser på operation så vet jag lika lite som dåren Bangkok Travel och efter en snabb googling

så verkar priset rimligt. Och jag kan tänka mig att dom saltar priset för en Farang samt att det är nog från fall till fall.

 

https://www.health-tourism.com/bypass-surgery/Thailand-c-Bangkok/

 

Jag kan föreställa mig att om man väntar på en livsviktig operation så orkar man inte svara på en massa maniska haters frågor.

Graham har hållt på ett år med sin Vlog och varit helt öppen med vad han tjänar och betalar, han har sin pension och drar in extra på Vlogg,

han tar hand om sin familj och super inte bort pengarna och verkar leva ett vanligt halvtrist familjeliv i obygden

Hur mycket han har på banken har han inte sagt men han har i alla fall pension och har bott i Thailand ca 10 år.

Jag är övertygad om att det bottnar i Avundsjuka från några som drömmer om att leva i Thailand men inte lyckats.

Det Snakehunter skriver och referera till saknar helt täckning, kontot är skapat bara för att svärta ner Graham.

Eller vad är det han grävt fram? Jag kanske missat det. Jag tror mer på en som är transparent som Graham än ett troll som är anonym. 

Jag tror helt enkelt på avundsjuka eller bittra fiender sen förr.

Dessutom så är det frivilligt att både ge honom pengar och titta på hans kanal.

 

I hate everyone equally. Talande:big_smile:

Ändrades av Leni
Link to comment
Dela på andra sajter

 

15 timmar sedan, skrev Leni:

 

https://www.health-tourism.com/bypass-surgery/Thailand-c-Bangkok/

 

Jag kan föreställa mig att om man väntar på en livsviktig operation så orkar man inte svara på en massa maniska haters frågor.

Jasså? Hur kom det sig att han orkade rensa i kommentarsfältet stup i kvarten då? Hur kom det sig att han var extremt aktiv på thaivisa då? Det hade han tid med, men inte att skriva att han hade fått en sponsor för operationen?! 

15 timmar sedan, skrev Leni:

Graham har hållt på ett år med sin Vlog och varit helt öppen med vad han tjänar och betalar, han har sin pension och drar in extra på Vlogg,

han tar hand om sin familj och super inte bort pengarna och verkar leva ett vanligt halvtrist familjeliv i obygden

Hur mycket han har på banken har han inte sagt men han har i alla fall pension och har bott i Thailand ca 10 år.

Pension? Han har ingen pension det säger han själv! Han lever på paypal och patreon, det senare har han väl nästan tappat 50% av sina patreon-sponsorer. Vilket tala sitt tydliga språk om vad sponsorerna tycker om hans agenda. 

 

Klicka fram till 6.39 min så hör du att han säger att han inte har nån inkomst alls! 

15 timmar sedan, skrev Leni:

Jag är övertygad om att det bottnar i Avundsjuka från några som drömmer om att leva i Thailand men inte lyckats.

Det Snakehunter skriver och referera till saknar helt täckning, kontot är skapat bara för att svärta ner Graham.

Eller vad är det han grävt fram? Jag kanske missat det. Jag tror mer på en som är transparent som Graham än ett troll som är anonym. 

Jag tror helt enkelt på avundsjuka eller bittra fiender sen förr.

Dessutom så är det frivilligt att både ge honom pengar och titta på hans kanal.

 

I hate everyone equally. Talande:big_smile:

Avundsjuk på att leva på en risfarm utan ett riktigt boende eller en fast inkomst?? Du skoja med mig? 

Jag råder dig verkligen titta på hela videon ovanför som snakehunter har lagt ut. Att man inte inser att han är en scammer är häpnadsväckande om du frågar mig. Varenda vlog han producerar så handlar det om pengar. :mdr: 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev wUThai:

 

Jasså? Hur kom det sig att han orkade rensa i kommentarsfältet stup i kvarten då? Hur kom det sig att han var extremt aktiv på thaivisa då? Det hade han tid med, men inte att skriva att han hade fått en sponsor för operationen?! 

Pension? Han har ingen pension det säger han själv! Han lever på paypal och patreon, det senare har han väl nästan tappat 50% av sina patreon-sponsorer. Vilket tala sitt tydliga språk om vad sponsorerna tycker om hans agenda. 

 

Klicka fram till 6.39 min så hör du att han säger att han inte har nån inkomst alls! 

Avundsjuk på att leva på en risfarm utan ett riktigt boende eller en fast inkomst?? Du skoja med mig? 

Jag råder dig verkligen titta på hela videon ovanför som snakehunter har lagt ut. Att man inte inser att han är en scammer är häpnadsväckande om du frågar mig. Varenda vlog han producerar så handlar det om pengar. :mdr: 

Jag tycker vi här på MPR borde starta en insamling till stackaren :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev wUThai:

 

 Varenda vlog han producerar så handlar det om pengar. :mdr: 

Ok Jag tror du har fel. Allt handlar i grunden om pengar i synnerhet i Thailand.

Och jag ser inget fel att han ber om pengar eller tigger eftersom han producerar något som är bra.

Till sist så är det frivilligt att bidra.

Men skit samma vi tror olika.    Enough about this

Vet  du  om det finns några Svenska vloggare?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Leni:

Ok Jag tror du har fel. Allt handlar i grunden om pengar i synnerhet i Thailand.

Och jag ser inget fel att han ber om pengar eller tigger eftersom han producerar något som är bra.

Till sist så är det frivilligt att bidra.

Men skit samma vi tror olika.    Enough about this

Vet  du  om det finns några Svenska vloggare?

 

Nej, inte sett nån svensk vloggare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...