Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Mankan

Köksskåp typ IKEA i Norra Thailand

Recommended Posts

Mankan

Jag är ute efter Högskåpsstommar "typ Ikea" i Norra Thailand Phrae, Lampang eller Chiang mai. Har kikat på Global hous men dom hade inget av intresse. Kan man få varor skickade från Ikea i Bangkok till en vettig penning?

http://www.ikea.com/th/en/catalog/products/S79174785/

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen
7 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag är ute efter Högskåpsstommar "typ Ikea" i Norra Thailand Phrae, Lampang eller Chiang mai. Har kikat på Global hous men dom hade inget av intresse. Kan man få varor skickade från Ikea i Bangkok till en vettig penning?

http://www.ikea.com/ms/en_TH/customer_service/ikea_services/home_delivery/index.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thaiola

det finns dom som bygger skapen i huset  i tra har uppe 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Khemmarat

Index livingmall har och dom har butik i Chang Mai

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
4 minuter sedan, skrev thaiola:

det finns dom som bygger skapen i huset  i tra har uppe 

Jag vill inte ha något murrigt Teakskåp utan något som är lätt att hålla rent (typ vit laminerade spånskivor) med låder som man inte behöver ha kofot för att dra in och ut. ;)

Stommar med hyllplan skulle nog vara ganska lätta att bygga själv med tillgång till en vettig cirkelsåg och om det finns den typen av skivor att köpa. Värre blir det väl att få till några vettiga skåpluckor, lådfronter och lådinsatser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
24 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Index livingmall har och dom har butik i Chang Mai

Ja det vore ju kanon om de har till vettigt pris men hittar inget på hemsidan tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
biker
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag vill inte ha något murrigt Teakskåp utan något som är lätt att hålla rent (typ vit laminerade spånskivor) med låder som man inte behöver ha kofot för att dra in och ut. ;)

Stommar med hyllplan skulle nog vara ganska lätta att bygga själv med tillgång till en vettig cirkelsåg och om det finns den typen av skivor att köpa. Värre blir det väl att få till några vettiga skåpluckor, lådfronter och lådinsatser.

Hej

Vad jag hört och läst, så fungerar det överhuvudtaget inte med möbler av spånskivor i Thailand.

Detta beroende på den tidvis höga luftfuktigheten. Spånskivor sväller och löses upp med tiden, mögel mm.

Jag har dock ingen egen erfarenhet av detta.

mvh

biker

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish
Precis nyss, skrev biker:

Hej

Vad jag hört och läst, så fungerar det överhuvudtaget inte med möbler av spånskivor i Thailand.

Detta beroende på den tidvis höga luftfuktigheten. Spånskivor sväller och löses upp med tiden, mögel mm.

mvh

biker

Har samma (erfarenhet by proxy. En polare köpte jättefina garderober från IKEA och satte in i sin condo i Thailand. Efter 1 år bågnade hyllor och ytskikten släppte. Men han kan ju ha haft otur.

Vi platsbyggde köket mha en lokal snickare. Det blev inte alls nåt murrigt, utan riktigt najs med den kvalitet på virke som vi själva valt. Väljer man murrig teak så blir det ju såklart murrig teak, men då får man nog skylla sig själv....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
3 timmar sedan, skrev Mankan:

För leverans från IKEA kolla dessa : https://www.deliveree.com/th/en/service-area/. Handlade en soffa på IKEA innan jul och bokade då transport med dem, till vad jag minns var i alla fall hälften av priset jämfört med IKEAS egen service, De hade personal och bokningsstationer precis efter kassorna. Desssutom levererade de på samma dag, soffan var levererad innan jag själv hann hem från IKEA. Nu skulle min soffa bara till Pattaya, men vad jag förstod så levererar de även längre norrut.

20171223_175348.thumb.jpg.1e4a0da950a438131ae7598e87b07066.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
koppar55
14 minuter sedan, skrev biker:

Hej

mvh

biker

De flesta husen och condos har kök tillverkat av spånskivor.

Har själv en condo i samma område som Atom.

Billiga kök tillverkat av spånskivor.

Ska byta till ett IKEA kök i år. Har haft vattenskada genom läckage i taket (inget ovanligt) och fick 100K BTH i ersättning .

“ Our kitchens come with a free 25 year guarantee so you can rest assured that quality is taken care of. “

Tror inte IKEA ger 10 - 25 år om materialet inte fungerar i Thailand.:haha:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wanchai

I frugans condo i Bkk, byggd på 90-talet är köksskåp och garderober gjorda av spånskivor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy