rolba Inlagd Februari 14, 2018 Dela Inlagd Februari 14, 2018 8 timmar sedan, skrev Krille: Kreditkortets försäkringsbolag (Zurich Nordic) meddelade idag att de ersätter enligt schablonbeloppet 2000kr/person då förseningen var mer än 8 tim. Återstår väl då att se vad Finnair anser men de har inte lämnat något svar ännu. /Krille Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 14, 2018 Dela Inlagd Februari 14, 2018 2 timmar sedan, skrev rolba: Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning? Jag fick min ersättning från AMEX med hjälp av kvitton och ett förseningsintryg som SAS skickade till mig. När jag läste på försäkringsvillkoren stod det att jag skulle betalat med AMEX kortet men biljettmaskinerna i Berlins tunnelbana tar inte AMEX så då gick det bra att betala med kontanter eller Visa/Mastercard. Scannade kvittona och intyget och mailade dem tillsammans med bankuppgiterna sedan hade jag pengarna någon dag senare "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Februari 14, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2018 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev rolba: Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning? Det behövdes ett bevis (skärdump från kortutdraget) för att resan var betald med kortet och sedan räckte Finnairs ombokningsmail som bevis för att vi blivit försenade. Där fanns info om ursprunglig bokning samt ombokningen. Enligt villkoren borde vi ha skickat in ett förseningsintyg men det räckte som sagt med ombokningsmailet från Finnair istället. /Krille Ändrades Februari 14, 2018 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu