Jump to content
IGNORERAD

Ersättning vid flygförsening p g a oväder?


Krille

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Krille:

Kreditkortets försäkringsbolag (Zurich Nordic) meddelade idag att de ersätter enligt schablonbeloppet 2000kr/person då förseningen var mer än 8 tim.

 

Återstår väl då att se vad Finnair anser men de har inte lämnat något svar ännu.

 

/Krille

Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    11

  • Soengsang

    2

  • Benriach

    2

  • samet

    2

Mest aktiva i denna tråd

2 timmar sedan, skrev rolba:

Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning?

 

Jag fick min ersättning från AMEX med hjälp av kvitton och ett förseningsintryg som SAS skickade till mig.

 

När jag läste på försäkringsvillkoren stod det att jag skulle betalat med AMEX kortet men biljettmaskinerna i Berlins tunnelbana tar inte AMEX så då gick det bra att betala med kontanter eller Visa/Mastercard. Scannade kvittona och intyget och mailade dem tillsammans med bankuppgiterna sedan hade jag pengarna någon dag senare

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Vilka bevis/handlingar behövde du visa för att få ersättning?

Det behövdes ett bevis (skärdump från kortutdraget) för att resan var betald med kortet och sedan räckte Finnairs ombokningsmail som bevis för att vi blivit försenade. Där fanns info om ursprunglig bokning samt ombokningen. 

 

Enligt villkoren borde vi ha skickat in ett förseningsintyg men det räckte som sagt med ombokningsmailet från Finnair istället. 

 

/Krille

 

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...