Jump to content
IGNORERAD

Det könslösa samhället

Oregistrerad
 Dela

Recommended Posts

En kvinnlig bekant berättade för mig att hon varit på simhallen igår.

När hon kommer in i damernas omklädningsrum ser hon hur en karl (med manligt könsorgan) kommer ut ur duschen och går till sitt skåp.

Hon (min vän) känner sig minst sagt obekväm med detta och väljer ett skåp så långt bort hon kan.

När hon badat klart pratar hon med receptionspersonalen om detta.

De bekräftar att de släppt in en karl till damernas, men menade att han ser sig själv som en kvinna och därför bör få leva såsom en.

Jag för min del tycker det är uppåt väggarna.

Och just detta, med vilket kön man identifierar sig med, tycks vara på tapeten nu.

Vi instiftar begreppet "hen" som skall vara någon som inte är man och inte är kvinna. Nya ord som Icke binär.

Minns ni för en tid sedan när man även diskuterade att det skulle byggas fler toaletter, sådana som inte har man eller kvinna symbol - för dem som inte ser sig som man eller kvinna.

Finns även ett barn i lokala skolan här, en flicka på mellanstadiet som plötsligt säger att hon skall tilltalas med ett mansnamn istället. Hon skall genomgå könsbyte och tycks stöttad av sina föräldrar. Är man inte ung för att ta ett sådant beslut och kan man som förälder verkligen helhjärtat stötta sitt barn i detta icke reversibla beslut.

För tydlighets skull. Om någon känner sig född i fel kropp och opererar sig, byter namn och personnummer, så har jag inga som helst problem med det. Det är ju bra om de blir nöjda till slut. Men tycks det inte gått lite inflation i detta just nu?

Och denna gång handlar det om Sverige. Som vi alla vet finns en parallell i Thailand - men det får väl bli en annan tråd, en annan gång.

Har du några synpunkter?

images.jpg.bd052e34fe1aa3ce2f59a7615b27bea5.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• hamnoi

4

• Krille

3

• Fritz

3

• B747

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dags att inhandla ett årskort på Valhallabadet, här ska det duschas o bastas,hälsningar Fröken Hamnoi.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

När hon kommer in i damernas omklädningsrum ser hon hur en karl (med manligt könsorgan) kommer ut ur duschen och går till sitt skåp.

Hon (min vän) känner sig minst sagt obekväm med detta och väljer ett skåp så långt bort hon kan.

De bekräftar att de släppt in en karl till damernas, men menade att han ser sig själv som en kvinna och därför bör få leva såsom en.

Och just detta, med vilket kön man identifierar sig med, tycks vara på tapeten nu.

Vi instiftar begreppet "hen" som skall vara någon som inte är man och inte är kvinna. Nya ord som Icke binär.

Minns ni för en tid sedan när man även diskuterade att det skulle byggas fler toaletter, sådana som inte har man eller kvinna symbol - för dem som inte ser sig som man eller kvinna.

Finns även ett barn i lokala skolan här, en flicka på mellanstadiet som plötsligt säger att hon skall tilltalas med ett mansnamn istället. Hon skall genomgå könsbyte och tycks stöttad av sina föräldrar. Är man inte ung för att ta ett sådant beslut och kan man som förälder verkligen helhjärtat stötta sitt barn i detta icke reversibla beslut.

För tydlighets skull. Om någon känner sig född i fel kropp och opererar sig, byter namn och personnummer, så har jag inga som helst problem med det. Det är ju bra om de blir nöjda till slut. Men tycks det inte gått lite inflation i detta just nu?

Och denna gång handlar det om Sverige. Som vi alla vet finns en parallell i Thailand - men det får väl bli en annan tråd, en annan gång.

Har du några synpunkter?

images.jpg.bd052e34fe1aa3ce2f59a7615b27bea5.jpg

Äntligen törs man visa sitt rätta jag:dance:Heja Sverige!!!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Äntligen törs man visa sitt rätta jag:dance:Heja Sverige!!!!

Yes, din böngrodd kan ju tas för en clitta,och chipspattar o muffinsmage har du redan så det blir nog inga större protester på damernas.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Yes, din böngrodd kan ju tas för en clitta,och chipspattar o muffinsmage har du redan så det blir nog inga större protester på damernas.

Det verkar som att du kommer att få uppleva din sista påskhelg någonsin......

Bara det blev påsk nångång.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Det verkar som att du kommer att få uppleva din sista påskhelg någonsin......

Bara det blev påsk nångång.

Hur många biljetter blev det?

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev hamnoi:

Hur många biljetter blev det?

Det blir väl 3 st.Inte helt fel för då kommer man fram hehe.

Dela på andra sajter

Det var bättre förr när en kvinna var en kvinna, en man var en man och fikus var en krukväxt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hamnoi:

Dags att inhandla ett årskort på Valhallabadet, här ska det duschas o bastas,hälsningar Fröken Hamnoi.

Har funderat på det också.......

Verkar ju hur lätt som helst att komma in på damernas numera bara man säger att man är "icke biniär".......:giggle:

Ingen sport längre.........:rotfl:

Fast jag vet inte om jag är så sugen på att spana in B747:s & Hamnois böngroddar på Valhalla, som eventuellt kan misstas som klitoris.......:rotfl:

Men man har ju trots allt lite självkännedom och inser ju snart att den lilla ursäkten till penis man har skulle förmodligen också misstas som en klitoris.......:rotfl:

Speciellt eftersom man är hårigare än en apa "där nere" och över resten av kroppen, så kommer aldrig böngrodden "som göms i snö", aldrig fram i tö :giggle:..........

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Verkar ju hur lätt som helst att komma in på damernas numera bara man säger att man är "icke biniär".......:giggle:

Fast jag vet inte om jag är så sugen på att spana in B747:s & Hamnois böngroddar på Valhalla, som eventuellt kan misstas som klitoris.......:rotfl:

Men man har ju trots allt lite självkännedom och inser ju snart att den lilla ursäkten till penis man har skulle förmodligen också misstas som en klitoris.......:rotfl:

Speciellt eftersom man är hårigare än en apa "där nere" och över resten av kroppen, så kommer aldrig böngrodden "som göms i snö", aldrig fram i tö :giggle:..........

Finns apparater som kan minska hårigheten eller eliminera den helt, har jag hört.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hamnoi:

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Ta det lungt och res till Thailand, där behöver ni inte skämmas!

penis-sizes-around-the-world2.thumb.jpg.6679367c59b55b5a6d825cf9d3bdae09.jpg

Det kan dock vara klokt att undvika Sudan å Kongo...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Och jag tycker att historien ser ut som en skröna.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Och jag kan garantera dig att den inte är det. 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Jag kan bara hålla med dig. Att en man skulle få använda kvinnornas omklädesrum bara för att han påstår sig vara en kvinna låter helt osannolikt - alternativt var det någon "praktikant" på simhallen som blev lurad av en man som ville se "nakna kvinnor". 

Samma sak gäller att någon på mellanstadiet skulle få stöttning av sina föräldrar att genomgång könsbyte. Det finns en "18-årsgräns" så att någon som är 10-12 år skulle få genomgå ett könsbyte är helt enket omöjligt. Däremot finns det väl knappast något hinder för att en flicka önskar bli kallad ett killnamn. 

/Krille

Ändrades av Krille
Dela på andra sajter

Det blir ju mycket enklare om vi tar bort könsindelningen överhuvudtaget.

Fram för gemensamma utrymmen.

Har aldrig sett bögar hålla på och kopulera i badhusen så varför skulle olika kön hålla på.

I Karelen östra Finland förr har jag sett mycket öppnare syn.

Sist jag var där så hade de dock skiljt av bastun med glas skiva för herr och dam på en stor camping.

Antagligen turister som krävt det.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Och jag kan garantera dig att den inte är det. 

Upp till bevis då och eftersom jag inte känner din kvinnliga bekant som berättat historien så vill jag nog ha lite mer kött på benen innan jag köper den sensationella storyn rakt av.

Fritz..

Dela på andra sajter

När jag lästa idrottsadministration i början på 80-talet (vi bodde på skolan) så hade vi gemensamma duschar och icke gemensamma duschar så det var bara att välja...

Man tittade lite ibland om det var en snygging som duschade men efter ett tag blev det väldigt naturligt, den jag tittade mest på var en grönländare som hade den största/längsta dassen jag någonsin har sett, den gick ner till knäna, trodde först att han hade opererat in en elefantsnabel...

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Tommy:

Ta det lungt och res till Thailand, där behöver ni inte skämmas!

penis-sizes-around-the-world2.thumb.jpg.6679367c59b55b5a6d825cf9d3bdae09.jpg

Det kan dock vara klokt att undvika Sudan å Kongo...

MVH

Hoppas detta e en undesökning där dom mäter i Tum... Annars är jag rädd att det är nåt fel på min...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

Upp till bevis då och eftersom jag inte känner din kvinnliga bekant som berättat historien så vill jag nog ha lite mer kött på benen innan jag köper den sensationella storyn rakt av.

Fritz..

Det är väl bildbevis på den nakne "henen" du är ute efter din gamle snuskhummer...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Ett land där det satsas mer pengar på genusvetsre utbildnngar än polis utbildningar mår inte riktig bra. Sverige håller på att fälla sönder. En man skall vara en man en kvinna skall vara en kvinna.  Sedan om någon känner annrlunda i sitt skalle så är man förfarande en man eller kvinna fysisk. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Odin:

Hoppas detta e en undesökning där dom mäter i Tum... Annars är jag rädd att det är nåt fel på min...

" brukar indikera Tum,  ´ indikerar fot!

Ibland blir det fel...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Hela historien verkar ju lite absurd, men kan mycket väl varit någon förvirrad personal som skapat egna regler, allt är möjligt i Sverige 2018.

Men däremot "könsneutrala" omklädningsrum vid badhus, dvs ett 3:e omklädningsrum verkar ju vara ett faktum i bla Gävle och på div gym....var ju inte särskilt svårgooglat.

Man bävar för framtiden, gissar att man år 2500 får läsa i historieböckerna om "vita medelålders män", bara att inse att det idag är en utrotningshotad folkgrupp i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Benriach:

Det är väl bildbevis på den nakne "henen" du är ute efter din gamle snuskhummer...

Vad grundar du den illasinnade spekulationen på ?

Nej, jag menar att en sådan händelse borde fått åtminstone nån lokalblaska att göra ett reportage om det som hände och en länk till detta skulle styrka att storyn är sann och inte en skröna.

Fritz..

Dela på andra sajter

En bekant till en medlem berättar vad hon upplevt och genast börjar en del skriva att det inte är sant fast de inte var med. Dessutom kväver de bevis :waaaht:

Ja Ja MPR i ett nötskal numera :doubt:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...