Jump to content
IGNORERAD

En ny fluga har brett ut sej i Pattaya...


Jive

Recommended Posts

... Att skippa ljuddämpare på moppar, mc och pic up. Det är ett satans liv 24 tim/dygn. Stora TV-skärmar finns det på flera ställen som informerar om böterna på olika förseelser. Bl a kostar det 500 baht (tror jag det var) att köra utan ljuddämpare och skapa onödigt oljud, men som vanligt gör polisen inte ett skit för att stävja detta ofog - det är ju bara thaiare som gör detta. Det här höll vi på med i Sverige för 60-70 år sedan, men nu tycker vi det är coolare med tysta, eldrivna fordon Ja ja, där har vi väl ett bra exempel på mognadsutvecklingen i tid mellan Sverige och Thailand.

I stället står den stentuffa polisen i gatukorsningar med trafiksignaler, viftande med armarna och blåser i sin visselpipa som om man skulle höra detta pip när man sitter i bilen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

I stället står den stentuffa polisen i gatukorsningar med trafiksignaler, viftande med armarna och blåser i sin visselpipa

För att inte tala om alla security eller parkeringspojkar som jag kallar dem vid hotell och parkeringar som ska hysteriskt blåsa i dessa viselpipor och vinka som en satans väderkvarn.

För övrigt håller jag med om ofoget att köra utan ljuddämpare, eller med öppen ljuddämpare......alla jävla motorcyklar där muppar tar bort ljuddämpare eller kör med öppet avgassystem, och det är inte bara Thai, 99% av alla falanger/semesterbikers som fått en väst med coola märken på i Thailand kör med öppet avgassystem också, för att inte tala om lastbilar som brölar med öppna avgassystem.....jävla korkskallar!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

För att inte tala om alla security eller parkeringspojkar som jag kallar dem vid hotell och parkeringar som ska hysteriskt blåsa i dessa viselpipor och vinka som en satans väderkvarn.

För övrigt håller jag med om ofoget att köra utan ljuddämpare, eller med öppen ljuddämpare......alla jävla motorcyklar där muppar tar bort ljuddämpare eller kör med öppet avgassystem, och det är inte bara Thai, 99% av alla falanger/semesterbikers som fått en väst med coola märken på i Thailand kör med öppet avgassystem också, för att inte tala om lastbilar som brölar med öppna avgassystem.....jävla korkskallar!!

Då kan vi ju fortsätta med alla turistbussarna i Pattis, som tydligen har någon självpåfunnen rättighet att hänga på sina överdimensionerade signalhorn i tid och otid

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju många motorcyklar i Svedala som framförs av äldre män där man kan misstänka en viss dövhet :D 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om alla security eller parkeringspojkar som jag kallar dem vid hotell och parkeringar som ska hysteriskt blåsa i dessa viselpipor och vinka som en satans väderkvarn.
För övrigt håller jag med om ofoget att köra utan ljuddämpare, eller med öppen ljuddämpare......alla jävla motorcyklar där muppar tar bort ljuddämpare eller kör med öppet avgassystem, och det är inte bara Thai, 99% av alla falanger/semesterbikers som fått en väst med coola märken på i Thailand kör med öppet avgassystem också, för att inte tala om lastbilar som brölar med öppna avgassystem.....jävla korkskallar!!
Ja dom där visselblåsarna har ju en skruv lös.

Obegripligt fånigt / barnsligt.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ja dom där visselblåsarna har ju en skruv lös.

Obegripligt fånigt / barnsligt.

Ja, de kan vara jävligt irriterande då man ska parkera i ett parkeringsgarage eller liknande, men ok rätt bra när man ska ut på en trafikerad väg från något ställe som ligger olämpligt till...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alla jävla jet plan utan ljuddämpare!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det finns något kodsystem med visslingarna. Dvs snabba korta betyder backa på medans en lång vissling betyder Stop som exempel. Någon som känner till om det finns det? För det kan väl ändå inte vara helt på måfå. 

 

För övrigt tycker jag inte det är något problem att höra dessa visslingar inifrån bilen även från poliser i korsningar då dom verkar ha en duktig lungkapacitet. Ett par gånger nu i januari när vi kom med minibuss från sai 3 stod det en visselblåsande polis i korsningen soi bukao - soi Diana/lenkee vilket var förklaringen till att det var längre köer och tog 5 gånger länge att ta sig i genom korsningen. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...