Jump to content
IGNORERAD

Förutfattade meningar om sexturism


Tommy

Recommended Posts

Förutfattade meningar, eller kortare: Fördomar, är inte alltid av godo...

Men ibland kan de hjälpa till, och kallas då ofta för "Erfarenhet".

 

Jag har dem och har ibland blivit hjälpt av dem.

 

Men jag minns en gång när jag satt på flygplatsen i Frankfurt, på väg hem till familjen i Bangkok efter 10 veckors arbete på nån pråm.

Jag såg mej omkring och noterade att det var en klar överrepresentation av medelålders rundlätta, ensamma män som satt omkring mej...

 

Jag tänkte "Här har vi ett gäng halvfeta gubbar, som åker till Bangkok för att k**lla runt lite granna" (inget nedsättande i det, de kunde ju stannat hemma och gjort samma sak helt lagligt i Tyskland).

Ungefär en sekund senare kom jag ihåg, att JAG (medelålders och rundlätt) reste ensam, till Bangkok, och för att komma hem till familjen.

Undrar vad övriga passagerare tänkte om mig?

 

Antar att jag hade rätt i mina fördomar mot de flesta av de presumtiva sexturisterna, men inte alla.

 

Har ni någonsin kommit på er själva med att ha fördomar, som alla andra kan tänkas ha om er, samtidigt?

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    10

  • Tommy

    5

  • Kenneth4618

    4

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Förutfattade meningar, eller kortare: Fördomar, är inte alltid av godo...

Men ibland kan de hjälpa till, och kallas då ofta för "Erfarenhet".

 

Jag har dem och har ibland blivit hjälpt av dem.

 

Men jag minns en gång när jag satt på flygplatsen i Frankfurt, på väg hem till familjen i Bangkok efter 10 veckors arbete på nån pråm.

Jag såg mej omkring och noterade att det var en klar överrepresentation av medelålders rundlätta, ensamma män som satt omkring mej...

 

Jag tänkte "Här har vi ett gäng halvfeta gubbar, som åker till Bangkok för att k**lla runt lite granna" (inget nedsättande i det, de kunde ju stannat hemma och gjort samma sak helt lagligt i Tyskland).

Ungefär en sekund senare kom jag ihåg, att JAG (medelålders och rundlätt) reste ensam, till Bangkok, och för att komma hem till familjen.

Undrar vad övriga passagerare tänkte om mig?

 

Antar att jag hade rätt i mina fördomar mot de flesta av de presumtiva sexturisterna, men inte alla.

 

Har ni någonsin kommit på er själva med att ha fördomar, som alla andra kan tänkas ha om er, samtidigt?

 

 

MVH

 

Nä inga fördomar här, åkte inte till Filippinerna och Thailand för att titta på kyrkor, tempel, mat och annat trams, det hade jag inte läst om så mycket i herrtidningarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Tommy, det händer ofta att jag tänker mindre smickrande tankar om mina medmänniskor baserat på deras utseende och beteende. Efter viss självrannsakan inser jag att de kanske tänker ungefär samma om mig...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte heller undvika att dra på smilbanden när man kommer ut i terminalen på Arlanda där allehanda olika kufar står med blommor i hand och väntar på inkommande importerad kärlek  :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Mina förutfattade meningar går tvärt emot. Tycker ofta synd om de äldre män som åker till Thailand med deras fruar (Ulla på posten) där åldern inte har gått gott åt dem. I min fördom så är de avundsjuka på alla singlar som ska ner och roa sig eller avundsjuka på de som har en vacker thaitjej med sig. Märker jag sedan att frun hunsar med dem så börjar jag tvivla på deras förmåga att göra något åt sin egen situation. 

Vad vet jag, kanske är de lyckliga? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Man kan inte heller undvika att dra på smilbanden när man kommer ut i terminalen på Arlanda där allehanda olika kufar står med blommor i hand och väntar på inkommande importerad kärlek  :)

Ja där har man stått med sin lilla ros 😍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fredman:

 

Vad vet jag, kanske är de lyckliga? 

Du menar väl kanske är fruarna lyckliga?

Tror mer på att gubbarna lider för dom inte längre "tänder" på sina fruar så karlarna får nöja sig med att tråna

efter Hoisoop!

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Fredman:

Mina förutfattade meningar går tvärt emot. Tycker ofta synd om de äldre män som åker till Thailand med deras fruar (Ulla på posten) där åldern inte har gått gott åt dem. I min fördom så är de avundsjuka på alla singlar som ska ner och roa sig eller avundsjuka på de som har en vacker thaitjej med sig. Märker jag sedan att frun hunsar med dem så börjar jag tvivla på deras förmåga att göra något åt sin egen situation. 

Vad vet jag, kanske är de lyckliga? 

Mehhh...

 

Jag har träffat några av de där "Olyckliga gubbarna", väldigt nöjda efter att frugan, som envisats med att ligga och pressa på stranden, gått på att gubben fått "Värmeslag" och måste tillbaka till Hotellet...

Värmeslagen gick tydligen över efter en Thaimassage, med "Plusmeny"...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Man kan inte heller undvika att dra på smilbanden när man kommer ut i terminalen på Arlanda där allehanda olika kufar står med blommor i hand och väntar på inkommande importerad kärlek  :)

 

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja där har man stått med sin lilla ros 😍

 

 

Undrar om man skall handla lite rosor och åka till Arlanda snart när min special one massös kommer hem från vilopaus .... :slow::oh::big_smile:

 

å trängas med alla andra hon lurat att de är den ende :haha:

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

 

 

 

Undrar om man skall handla lite rosor och åka till Arlanda snart när min special one massös kommer hem från vilopaus .... :slow::oh::big_smile:

 

å trängas med alla andra hon lurat att de är den ende :haha:

 

/Enis 

Kan ni inte lägga ihop till en bukett?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja där har man stått med sin lilla ros 😍

När min thaifru kom till Sverige för första gången för 15 år sedan köpta jag tre rosor när jag kom hem på lunch som vi svenskar gör, hon tittade på mej 

och sa dom där kan jag inte äta, ett litet tanke fel av mej bättre jag köpt en köttbit:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

När min thaifru kom till Sverige för första gången för 15 år sedan köpta jag tre rosor när jag kom hem på lunch som vi svenskar gör, hon tittade på mej 

och sa dom där kan jag inte äta, ett litet tanke fel av mej bättre jag köpt en köttbit:smile:

Du har bara otur när du tänker :D 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

13:e maj 07:00 är det dags igen när lilla älsklingen kommer hem efter 4 veckor i Thailand :give_rose:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Boa52:

När min thaifru kom till Sverige för första gången för 15 år sedan köpta jag tre rosor när jag kom hem på lunch som vi svenskar gör, hon tittade på mej 

och sa dom där kan jag inte äta, ett litet tanke fel av mej bättre jag köpt en köttbit:smile:

va tråkigt för dig att du inte har hittat en fru som fattar att uppskatta en kärleksförklaring. Hon vill bara ha föda av dig tydligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎02‎-‎07 at 21:15, skrev Tommy:

Förutfattade meningar, eller kortare: Fördomar, är inte alltid av godo...

Men ibland kan de hjälpa till, och kallas då ofta för "Erfarenhet".

 

Jag har dem och har ibland blivit hjälpt av dem.

 

Men jag minns en gång när jag satt på flygplatsen i Frankfurt, på väg hem till familjen i Bangkok efter 10 veckors arbete på nån pråm.

Jag såg mej omkring och noterade att det var en klar överrepresentation av medelålders rundlätta, ensamma män som satt omkring mej...

 

Jag tänkte "Här har vi ett gäng halvfeta gubbar, som åker till Bangkok för att k**lla runt lite granna" (inget nedsättande i det, de kunde ju stannat hemma och gjort samma sak helt lagligt i Tyskland).

Ungefär en sekund senare kom jag ihåg, att JAG (medelålders och rundlätt) reste ensam, till Bangkok, och för att komma hem till familjen.

Undrar vad övriga passagerare tänkte om mig?

 

Antar att jag hade rätt i mina fördomar mot de flesta av de presumtiva sexturisterna, men inte alla.

 

Har ni någonsin kommit på er själva med att ha fördomar, som alla andra kan tänkas ha om er, samtidigt?

 

 

MVH

 

Jag bara älskar fördomar det som ligger högts på listan är folk med Y namn och araber...

En liten historia från min senaste resa till Indonesien är när jag på hotellet går ner till receptionen och ber om lite "rumsvatten" självklart så hade de inget vatten (det var typ 02:00 på morgonen), men en ung man som sitter några meter ifrån kommer fram och säger "du kan få mitt vatten" jag tackar och frågar vad han kommer ifrån, Saudi Arabien f-n tänker jag, de är ju svartmuskiga och otrevliga när de kommer från Saudi...

När vi kommer till Y namn så kan jag bara säga att två av mina bästa vänner har Y namn och de varken knarkar, tjuvar, ljuger men likt förbannat så har jag fördomar om Y namn.

 

Ja det är nog mer fel på mig än på araber och folk med Y namn... :haha: 


Ha en trevlig kväll Tommy (ups ;)).

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Boa52:

När min thaifru kom till Sverige för första gången för 15 år sedan köpta jag tre rosor när jag kom hem på lunch som vi svenskar gör, hon tittade på mej 

och sa dom där kan jag inte äta, ett litet tanke fel av mej bättre jag köpt en köttbit:smile:

Köpte 3 rosor till min kära hustru idag, men tack vare ditt inlägg så köpte jag Two-in-One...

Jättevackra CHOKLADROSOR!!!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bob:

Jag bara älskar fördomar det som ligger högts på listan är folk med Y namn och araber...

En liten historia från min senaste resa till Indonesien är när jag på hotellet går ner till receptionen och ber om lite "rumsvatten" självklart så hade de inget vatten (det var typ 02:00 på morgonen), men en ung man som sitter några meter ifrån kommer fram och säger "du kan få mitt vatten" jag tackar och frågar vad han kommer ifrån, Saudi Arabien f-n tänker jag, de är ju svartmuskiga och otrevliga när de kommer från Saudi...

När vi kommer till Y namn så kan jag bara säga att två av mina bästa vänner har Y namn och de varken knarkar, tjuvar, ljuger men likt förbannat så har jag fördomar om Y namn.

 

Ja det är nog mer fel på mig än på araber och folk med Y namn... :haha: 


Ha en trevlig kväll Tommy (ups ;)).

Ähhh!

 

Förutfattade meningar spar tid och är enligt min "Erfarenhet" helt korrekta i 85% av fallen, sen om du saknar erfarenhet, kan väl inte jag hjälpa?

 

Men, visst jag har några vänner som är Araber i grunden, och även några svenskar som jag inte tål alls...

 

Vi tar emot praktikanter från grundskolor i Partille och Göteborgsområdet, efter sportlovet kommer en kille som heter Gunnar, jag tror det kommer att funka fint, återkommer med rapport!

 

Vi har haft flera, mest tjejer med somalisk bakgrund, från skolor i Angered, de allra flesta har varit riktigt bra ungar!

Tyvärr kan jag inte säga samma om de grabbar med samma bakgrund som praktiserat hos oss...

"Diska!!! det är ett kvinnojobb!!!", sa en av dem (han skolkade 7 dagar av 10.), Jag sa "Jag är chef, man, och JAG diskar!" sen diskade han, men han dök inte upp nästa dag.

 

Så, en ny "Erfarenhet/Fördom" jag fått, är att Somaliska Tjejer är helt OK, Killarna får jobba lite bättre för att ändra min uppfattning om att de är rätt kass, i allmänhet.

 

 

Sorry för OT i min vackra tråd om fördomar, mot eventuella sexturister.

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

 

Sorry för OT i min vackra tråd om fördomar, mot eventuella sexturister.

 

 

 

Det var nog jag som ledde in tråden på lite fel väg sorry för det...

 

Men det är inte svårt att se vem som skall till Thailand och vem som skall till typ USA när man är på Landvetter... eller är det en fördom... :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev bob:

 

Det var nog jag som ledde in tråden på lite fel väg sorry för det...

 

Men det är inte svårt att se vem som skall till Thailand och vem som skall till typ USA när man är på Landvetter... eller är det en fördom... :haha:

Var väl ungefär det jag tänkte vid trådstarten!

Och dina förutfattade erfarenheter stämmer säkert, för det mesta!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev jlh66:

va tråkigt för dig att du inte har hittat en fru som fattar att uppskatta en kärleksförklaring. Hon vill bara ha föda av dig tydligen?

Om du hade varit uppe  idet riktiga Thailand så kanske du hade förstått. Tror inte en Thaiman här har gett sin fru blommor som kärleksförklaring

Det gör dom inte här så hur skulle hon förstå att jag gav blommor för jag tyckte om henne, det gör vi i Sverige inte här.Det mesta kretsar runt mat

dom träffas lagar, äter mat det är deras grej. Nu blev väl inte detta inlägg nåt om sexfördomar men efter jättegod mat till min fru får jag sex.

Huva va gött:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du hade varit uppe  idet riktiga Thailand så kanske du hade förstått. Tror inte en Thaiman här har gett sin fru blommor som kärleksförklaring

Det gör dom inte här så hur skulle hon förstå att jag gav blommor för jag tyckte om henne, det gör vi i Sverige inte här.Det mesta kretsar runt mat

dom träffas lagar, äter mat det är deras grej. Nu blev väl inte detta inlägg nåt om sexfördomar men efter jättegod mat till min fru får jag sex.

Huva va gött:smile:

Min fördom är att inavlade norrländska karlar är så dumma så att alla lokala fruntimmer söker sig söderut för att finna en vettig karl. :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev bob:

 

Det var nog jag som ledde in tråden på lite fel väg sorry för det...

 

Men det är inte svårt att se vem som skall till Thailand och vem som skall till typ USA när man är på Landvetter... eller är det en fördom... :haha:

 

Det syns på Singha linnet och flip-flopsen?

 

Klart man har fördomar om olika människor och det syns ju på en del gäng vart de ska hän när man passerar några av de (svindyra!) olika barerna på väg ut til gate F69 på Arlanda, trots att det knappt har passerats lunch sitter där oftast ett gäng rödnosiga herrar som verkar ha värmt upp med frostskyddsmedel sedan frukost.

 

Sen har vi backpacker gänget som ska se "det riktiga" Thailand på rutten Khao San Road - Full moon party på Koppan - trekking runt Chiang Mai och tycker de ska bli så jävla originella. Skaffa dreads och fula tatueringar och skulle aldrig köpa sex men däremot donerar de gärna tusentals baht till sin thailändska flickvän - ni vet hon som inte är prostituerad.

 

Så nog har man fördomar alltid...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

13:e maj 07:00 är det dags igen när lilla älsklingen kommer hem efter 4 veckor i Thailand :give_rose:

Är Phat på väg ner igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...