Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke-Border Patrol Tour

Recommended Posts

JohanR

Alltid ett nöja att få hänga med på dina utflykter. Keep up the good work!

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nakhon

Kan inte du å jag prya ett tag. Vet att normen är 1vecka. Tänkte slå på stort å föreslå 2.

Sweet Dreams as usual! Fan vad jag älskar dina äventyr Luke.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
soi covboy

härligt LTD:haha: storyn sitter som em smäck till morgon kaffet i buriram

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
PeterDahlin

Magiskt! Passerar ni några golfbanor eller biljardställen?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter
2 timmar sedan, skrev PeterDahlin:

Magiskt! Passerar ni några golfbanor eller biljardställen?

Häng med på resan så skall du få svaret om huruvida vi hittade några golfbanor eller biljardbord !

Jag tycker att det är synd att du inte vågade dig över Siambukten för att testa nattlivet i min hemby :dance1:

Jag hade gärna guidat dig här kompis !

Mvh

Luke

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
karlarpsmetz

Alltid trevliga berättelser från dig Luke the drifter

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
PeterDahlin
8 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Häng med på resan så skall du få svaret om huruvida vi hittade några golfbanor eller biljardbord !

Jag tycker att det är synd att du inte vågade dig över Siambukten för att testa nattlivet i min hemby :dance1:

Jag hade gärna guidat dig här kompis !

Mvh

Luke

Nästa gång får vi planera ihop något kul ihop.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Denna helg så var det MC-träff i Hua Hin och jag råkade av en händelse bli inbjuden att närvara. Inbjudan var av sådan form att jag inte kunde tacka nej, om man säger så.
      Vi var ett litet gäng som åkte bort i ett ganska tidigt skede för jag ville ta några bilder i aftonljus.

En fabriksbyggd customcykel byggd av Honda men just den här är lite modifierad

Pure custom rakt igenom !

Är det någon som är hugad att artbestämma trubbnosen på bild ?

I nästa bildserie får ni se en gyttjebrottare  

Forts....
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Och det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      ______________________________________________________________________________________________

Jag brukar då och då bjuda in mina vänner på diverse moppeturer och de verkar vara uppskattade då vi kan hamna på vägar som ingen har kört på tidigare trots att de har bott i Hua Hin många år. Nu var det dags igen för en längre dagstur och den skulle gå ganska långt bort mot Burma till.
      Vi skulle besöka en farm långt bortom all ära och redlighet och nu kanske jag skall säga att det inte var en slump att turen skulle gå dit den gick för jag hade besökt farmen tidigare. Det är för övrigt tack vare en god vän, tillika MPR-medlem som jag hamnade där förra gången. Häng med på turen så skall ni så småningom få veta vem det var som lurade ut mig i djungeln första gången.

Jag hade satt starten för dagens utflykt till klockan 10 och det var kanske i senaste laget men jag tyckte att det skulle räcka för att vi skulle hinna tillbaka innan mörkret skulle falla.

Här står den lilla rackaren redo

Jahapp, nu är det bara att åka till mötesplatsen och invänta alla som skall med på turen.

Nej, stopp  och belägg ! Jag var nu nästan på väg att missa något väldigt, väldigt viktigt. 

Kalla det gärna skrock och vidskepelse men jag är mycket noga med att ta en färdknäpp innan jag skall ut och resa

Nu kan resan börja på allvar. Häng med !

// Luke the Drifter
    • lauri
      Av lauri
      Testade resan mellan Hua hin och Pattaya med Royal Passenger Lines båt, Royal 1, ett par veckor sedan, och det var förvånansvärt trevlig och smidig tur. 

Båten på väg in till kajen i Hua Hin Khao Takiab beach, och, faktiskt, precis enligt tidtabell.

Nästan framme i kaj.

Business class salongen, gott om plats för långa ben och breda ändor. Kostade 1550 baht, 350 baht mer än en resa i turistklassen:

Betydligt mindre plats, men fortfarande ganska trivsamt och fräscht.

Mitt säte, närmast till fönstret.

Obligatoriska bilden på flygplansm... nej fan, båtmaten. Det serverades kex, vatten, röd läsk & kaffe.

Söt och trevlig båtvärdinna.

Nästan framme, och återigen, precis enligt tidtabell.

Två likadana båtar till, undrar vad rederiet har för planer om nya rutter.

Allt som allt, en trevlig upplevelse men att beställa biljett från den mobila hemsidan var lite krångligt, t.ex. mitt Visa debit från Bangkok Bank accepterades inte, fick betala med SCB internet bank i stället. Bra kundservice i telefon, hjälpsamt dam som var bra på engelska.

Var också uppmärksamma med sjövädret, kan nog gunga ganska ordentligt om det blåser upp, så har ni benägenhet för sjösjuka var beredda. 

https://www.royalferrygroup.com

Och som avslutning, en bild till från kajen i Pattis:

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke då man läser detta resekåseri !
      Det mesta är helt sant men stundom kan jag inte låta bli att krydda historien lite och ni får själva avgöra vad som är sant och inte helt sant.

Luke the Drifter

..........................................................................................................

Innan jag börjar med min berättelse om min resa med den lilla rackaren så skall jag bara försöka få in bilderna från minneskortet in till datorn men kortläsaren verkar vilja spela mig ett spratt.

Hav tålamod medan jag sprattlar med kort och läsare !

Luke
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy