Jump to content
IGNORERAD

Är det verkligen så här illa ställt med sexhandeln


Leni

Recommended Posts

 

https://nyheter24.se/debatt/902816-staffan-nordstrand-var-turism-finansierar-thailands-sexhandel

 

Staffan Nordstrand: "Thailand är ett populärt resmål för oss svenskar.

Men frågan är hur länge vi kan blunda för en verklighet där handel med kvinnor och barn fortfarande är vardagsmat?"

 

Lyckliga barägare gnor händerna och önskar turisterna välkommen. Än är inte högsäsongen över för turistindustrin i Thailand. De närmare 400 000 prostituerade, lovar att göra sitt bästa under den tid de har kvar. 

Från uppfostringsbordeller säljs de till barer, bordeller och hallikar för att ha samlag med ca 85 procent asiater och resterande turister från Australien, Nordamerika, Asien, olika delar av Europa samt Sverige.

Antalet barn, sex till tio år, som tvingas ut av föräldrar har ökat drastiskt tillsammans med gatubarn som tror att de ser sin möjlighet till en enkel förtjänst, med livslång traumatisering som följd. Enligt FNs källor finns det upp till ca 90 000 barn i sexhandeln. Mellan 1,2 och 1,5 miljoner totalt.

Hur länge kommer det att dröja innan det blir fullt möjligt för sexköpare att beställa ett barn eller en kvinna från Thailand på nätet utan att ens behöva besvära sig med att resa dit? 

Aningslösheten är total och med medias rapportering blir mottagaren i många fall känslomässigt avtrubbad. På familjens semesterresa till Thailand är det mesta plötsligt glömt. 

Hur många förstår att det vi ser är öppen slavhandel som är i lag förbjuden, men som landets polis och militär gör mycket lite åt. Då och då kan vi läsa att någon högt uppsatt militär eller polis dras inför rätta, men under tiden är det andra kollegor som tar över.

Hur många av oss vet att Thailand är ett transitland för människohandlare som i dagsläget kidnappar tusentals kvinnor från stammar som Rohingya? Alltså samma muslimska minoritetsgrupp som ni säkert har hört talas om i nyheterna, som ”Rohingya-flyktingar”.

Thailand är inte bara ett transitland. Det är också ett land varifrån thailändska kvinnor säljs till olika länder i bland annat Europa. Ofta kommer de tillbaka i trälådor. I Thailand är ledamöter i parlamentet, militären och polisen inblandade  eftersom det finns ett solklart vinstsyfte i att inte göra lagen för tydlig.

I Sverige stiftar vi lagar, men de ansvariga har inte en aning om hur verkligheten faktiskt ser ut. I praktiken innebär det att de som utnyttjar kvinnor går fria. Vi behöver tydligare lagar och strängare straffskala. 

Det förekommer att svenskar systematiskt hämtar kvinnor i Thailand, utnyttjar dem sexuellt och sedan skickar tillbaka kvinnorna. Det här måste ge domstolarna rätten att rubricera dessa fall som människohandel och inte låta sig luras av dåliga utredare som får det att se ut som att det bara var en tillfälligt dålig relation när både polis och offer visar på en annan realitet.  

Vackra Thailand är ett populärt resmål för oss svenskar. Men frågan är hur länge vi kan blunda för en verklighet där handel med kvinnor och barn fortfarande är vardagsmat? Med en feministisk regering som förebild är det dags för Sverige att gå från ord till handling.

Detsamma gäller oss resenärer. Tänk till en extra gång innan du bokar en familjeresa till Thailand. 

Vi har ett större ansvar än vi kanske inser.

Staffan Nordstrand,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • B747

    5

  • Soengsang

    4

  • Tommy

    4

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vem är den där Staffan, och varför?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Vem är den där Staffan, och varför?

 

 

MVH

Han behövde sälja några lösnummer för att få råd med en S........

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en feministisk regering som förebild är det dags för Sverige att gå från ord till handling.

Detsamma gäller oss resenärer. Tänk till en extra gång innan du bokar en familjeresa till Thailand. 

Vi har ett större ansvar än vi kanske inser.

Staffan Nordstrand,

 

Med en kvoterad feministisk regering går det åt helvete på riktigt med Svea.. 

Men vadå, vägen dit är ju spikrak... Ta betäckning.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Odin:

Med en feministisk regering som förebild är det dags för Sverige att gå från ord till handling.

Detsamma gäller oss resenärer. Tänk till en extra gång innan du bokar en familjeresa till Thailand. 

Vi har ett större ansvar än vi kanske inser.

Staffan Nordstrand,

 

Med en kvoterad feministisk regering går det åt helvete på riktigt med Svea.. 

Men vadå, vägen dit är ju spikrak... Ta betäckning.

Ja Sverige behöver ingen fiende från utlandet, den finns här hemma redan!

PS: om mobil förbudet som kom 1 feb, såg minst 3 st som pratade med luren till örat under min korta färd till lunchen idag! En yrkesförare och 2 st kroknäsor! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Med en feministisk regering som förebild är det dags för Sverige att gå från ord till handling.

Detsamma gäller oss resenärer. Tänk till en extra gång innan du bokar en familjeresa till Thailand. 

Vi har ett större ansvar än vi kanske inser.

Staffan Nordstrand,

 

Med en kvoterad feministisk regering går det åt helvete på riktigt med Svea.. 

Men vadå, vägen dit är ju spikrak... Ta betäckning.

 

Ja nog fan har de tagit betäckning allt, de goda frihetskämparna mot patriarkatet, de frigjorda kvinnorna i världshistoriens första feministiska regering :rolleyes: 

 

Feminister.jpg.88321f09a3039b68274e43702182b374.jpg 

 

 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja Sverige behöver ingen fiende från utlandet, den finns här hemma redan!

PS: om mobil förbudet som kom 1 feb, såg minst 3 st som pratade med luren till örat under min korta färd till lunchen idag! En yrkesförare och 2 st kroknäsor! 

Får tyvärr erkänna att jag brutit mot den lagen 2 ggr redan, jag har en Bluetooth snäcka, men ogillar den, och när nån ringer från ett nummer som tillhör nån för mej okänd, så plockar jag upp luren och ser efter vem eller vad som ringer.

Har dock aldrig krockat med luren i handen, och bara en gång utan luren i handen på sådär 23 års bilkörande, och det blev en kosmetisk bula i min plastkofångare, och ingen skada på han som tvärbromsade på en motorvägsavfarts dragkrok...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Vem är den där Staffan, och varför?

 

 

MVH

Är det inte han som skrev boken Under floden, om människohandel i Laos/Thailand? Mycket bra bok för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, bara en svensk feministisk beta-hanne som försöker skaffa sig poäng hos eliten.

Att påstå att det pågår öppen slavhandel i Thailand samt skuldbelägga Svenska barnfamiljer.....fan sicket miffo

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Staffan är tydligen författare.

Det märker man klart och tydligt i hans artikel då hans fantasi verkar ha spårat ur ganska kraftigt.

Jag säger inte att han inte har rätt.

Dock har jag aldrig sett barn (6-10 år) i den branschen och undrar om han inte hittade barn som var 11, 12, 13 år o.s.v.

 

Nu är jag inte den som letar efter sådant och skulle jag leta efter sådant så skulle jag säkert hitta några fall i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och säkert i Holland och andra länder. Nu är dock möjligheterna att hitta något sådant i Thailand mycket större, men ändå. Det framstår som att det sker öppet och det sker framför varendaste 7-eleven butik.

Jag hade gärna besökt en uppfostringsbordell. Är det någon som kan visa mig en sådan eller vet var en sådan finns?

 

Den där "vardagsmaten" han skriver om....Var i Thailand har han tagit sin semester?

 

 

 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

Vem är den där Staffan, och varför?

 

 

MVH

Jag träffade Staffan när han bodde utanför Stockholm.Ett par gånger. En speciel människa

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag hade gärna besökt en uppfostringsbordell. Är det någon som kan visa mig en sådan eller vet var en sådan finns?

 

Den där "vardagsmaten" han skriver om....Var i Thailand har han tagit sin semester?

 

Staffan har skrivit 3 böcker som handlar om Thailand och "byggfirman" som handlar om svart arbetskraft och mygel i byggbranschen i Stockholm.

Han var börsmäklare men sadlade om till byggledare på Phuket, och umgicks med dom "importerade" byggjobbarna.

I hans ena bok beskriver han hur några flickor från Laos luras till Thailand och blir slavar på en bordell i Chang May.

Han beskriver denna bordell som en upplärningsställe där flickorna blir väldigt illa och hårt behandlade.

Han påstår att han rest runt i Laos och Thailand och gjort efterforskningar så allt han skriver är sant men sammansatt och skrivet i romanform.

Har varit i Thailand kanske 15 gånger och vid 2 tillfällen har jag sett köpeflickor som sett väldigt unga ut.

För mer än 10 år sedan övernattade jag i Udon Thani och en tuktukförare skulle skjutsa mig runt på en rundtur i stan. Vi kom då till ett ställe i ett bostadskvarter och han stannade utanför ett hus med en stor veranda.Ut ur huset kom en man och 6 - 7 flickor som jag bedömde var 13 - 14 år.

En gång var jag sydost om Luei och då såg jag ett hus där ett gäng mycket unga Laosflickor höll till. Enligt en granne var polisen ofta där och det var förmodligen inte "tea-monny" som lockade. Flickorna brukade gå till en resort (där jag bodde) och bada och då var det vakter med som såg till att ingen rymde. Naturligtvis hade dom blivit av med passen. Resortens ägares fru kunde prata laotiska så därför var det helt klarlagt vad som försegick samt flickornas ålder.

 

När jag kom till Pataya så gick jag till polisstationen och berättade, men det var ingen som ville lyssna - föruto en volontärpolis från centraleuropa och han rådde mig att gå till en människorättsorganisation.

 

Jag skulle naturligtvis polisanmält allt när jag kom tillbaka till Sverige, så kunde någon feminist-kämpe ha fått en gratis semester o undersöka om det möjligtvis fanns någon svensk som besökte den sistnämnda inrättningen.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Staffan har skrivit 3 böcker som handlar om Thailand och "byggfirman" som handlar om svart arbetskraft och mygel i byggbranschen i Stockholm.

Han var börsmäklare men sadlade om till byggledare på Phuket, och umgicks med dom "importerade" byggjobbarna.

I hans ena bok beskriver han hur några flickor från Laos luras till Thailand och blir slavar på en bordell i Chang May.

Han beskriver denna bordell som en upplärningsställe där flickorna blir väldigt illa och hårt behandlade.

Han påstår att han rest runt i Laos och Thailand och gjort efterforskningar så allt han skriver är sant men sammansatt och skrivet i romanform.

Har varit i Thailand kanske 15 gånger och vid 2 tillfällen har jag sett köpeflickor som sett väldigt unga ut.

För mer än 10 år sedan övernattade jag i Udon Thani och en tuktukförare skulle skjutsa mig runt på en rundtur i stan. Vi kom då till ett ställe i ett bostadskvarter och han stannade utanför ett hus med en stor veranda.Ut ur huset kom en man och 6 - 7 flickor som jag bedömde var 13 - 14 år.

En gång var jag sydost om Luei och då såg jag ett hus där ett gäng mycket unga Laosflickor höll till. Enligt en granne var polisen ofta där och det var förmodligen inte "tea-monny" som lockade. Flickorna brukade gå till en resort (där jag bodde) och bada och då var det vakter med som såg till att ingen rymde. Naturligtvis hade dom blivit av med passen. Resortens ägares fru kunde prata laotiska så därför var det helt klarlagt vad som försegick samt flickornas ålder.

 

När jag kom till Pataya så gick jag till polisstationen och berättade, men det var ingen som ville lyssna - föruto en volontärpolis från centraleuropa och han rådde mig att gå till en människorättsorganisation.

 

Jag skulle naturligtvis polisanmält allt när jag kom tillbaka till Sverige, så kunde någon feminist-kämpe ha fått en gratis semester o undersöka om det möjligtvis fanns någon svensk som besökte den sistnämnda inrättningen.

 

Born41

 

Ja, jag förnekar inte att det inte finns. Men att han i detta tillfälle egentligen kastar en massa dynga på barnfamiljer på semester och menar att även dom borde ha sett det då det verkar ske helt öppet.

 

Själv har jag inte varesig sett eller hört något, annat än från dig och Staffan och i viss mån BTT som såg en massa sexarbetande 10-åringar då han befann sig i Pattaya.

 

På dina 15ggr i Thailand så har du alltså sett eller hört detta vid två tillfällen, vilket jag anser vara makabert och skrämmande.

Att dom i övrigt sysslar med ”människohandel” inom byggbranchen och andra branscher har jag absolut inga tvivel om.

Jag förnekar inte att denna sexhandel existerar, men jag tror inte att det är något som den vanliga turisten varken ser, hör eller använder sig av.

 

 

Ser man något och hör man något så bör man anmäla det fort som fan till polisen eller någon internationell organisation. Gör man inte det så bör man räknas som medskyldig.

 

Det behövs inga feministkämpar på semester för att ta tag i detta. Dom skulle nog bara ställa till en större sörja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sån här skit har han spytt ur sig i 13-14 år med jämna mellanrum. Dessutom kristen som tror gud berett hans väg.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Det behövs inga feministkämpar på semester för att ta tag i detta. Dom skulle nog bara ställa till en större sörja.

Jag är inte den ruskige born41 men vi är nog överens i sak. Slutklämmen var mera en satir och en känga till dom som inte tänker.

Jag hävdar att då "medelsvensson" ser barnprostitution i Thailand beror det på oförmåga att bedöma flickornas ålder- en viss herr Bodström är ju ett skräckexempel på hur vissa försöker få gratispoäng av andras utsatthet. Han tvingades ju senare göra en pudel.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

Sån här skit har han spytt ur sig i 13-14 år med jämna mellanrum. Dessutom kristen som tror gud berett hans väg.

Det kunde man ge sig fan på....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag är inte den ruskige born41 men vi är nog överens i sak. Slutklämmen var mera en satir och en känga till dom som inte tänker.
Jag hävdar att då "medelsvensson" ser barnprostitution i Thailand beror det på oförmåga att bedöma flickornas ålder- en viss herr Bodström är ju ett skräckexempel på hur vissa försöker få gratispoäng av andras utsatthet. Han tvingades ju senare göra en pudel.
Born 41


Ah, ja du tänkte så.
Folks slutsatser kan ofta vara förhastade och det är väl ganska kontraproduktivt att ropa varg direkt man ser ett thailändskt barn gåendes med en svensk man, då det kan vara barnets far.

Som författaren skriver så skriker han både varg, björn, järv, lejon och tiger.
Allt man ser i Thailand är människohandel, barnprostitution och vart enda hushåll är en potentiell prostitutionsuppfostringsanstalt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så enkelt att var man/kvinna ser det den vill se, om inte, kan man också fantisera ihop "något" - dra felaktiga slutsatser.

Ordspråket, den som söker den han/hon också finner, äger nog dock sin riktighet. Skit finns och skit finns överallt bara man letar tillräckligt noga, sedan kan en del lätt göra en höna av en fjäder.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tommy:

Vem är den där Staffan, och varför?

 

 

MVH

Om du frågar mig så är Staffan Nordstrand en man som har lyckats få in ett debattinlägg på sajten Nyheter24. Att denna "insändare" som Nyheter24 noga poängterar just är ett debattinlägg och inget dom ställer sig bakom tycker jag räcker för att man inte ska låta inlägget få mer uppmärksamhet än det förtjänar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Om du frågar mig så är Staffan Nordstrand en man som har lyckats få in ett debattinlägg på sajten Nyheter24. Att denna "insändare" som Nyheter24 noga poängterar just är ett debattinlägg och inget dom ställer sig bakom tycker jag räcker för att man inte ska låta inlägget få mer uppmärksamhet än det förtjänar.

 

Fritz..

Utan att värdera SN och hans debattinlägg på Nyheter24 vill jag bara påpeka att både AB och Expressen poängterar debattinläggen i respektive tidning med att det är ett debattinlägg där det är skribenten som står för åsikten och inte tidningen.

 

Detta torde vara kutym inom tidningsbranschen och säger således inget om skribentens tillförlitlighet. 

 

Exempel .  https://www.aftonbladet.se/debatt/a/BJjx80/dar-ni-sjalva-styr-vaxer-vardkoerna-strandhall

                https://www.expressen.se/debatt/vad-sverige-behover-nu-ar-fler-nyanlanda/

 

 

Mvh Hobbe 

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev hobbe:

Utan att värdera SN och hans debattinlägg på Nyheter24 vill jag bara påpeka att både AB och Expressen poängterar debattinläggen i respektive tidning med att det är ett debattinlägg där det är skribenten som står för åsikten och inte tidningen.

 

Detta torde vara kutym inom tidningsbranschen och säger således inget om skribentens tillförlitlighet. 

 

Exempel .  https://www.aftonbladet.se/debatt/a/BJjx80/dar-ni-sjalva-styr-vaxer-vardkoerna-strandhall

                https://www.expressen.se/debatt/vad-sverige-behover-nu-ar-fler-nyanlanda/

 

 

Mvh Hobbe 

Tack för kommentaren men jag förstod inte poängen

orkar inte bry mig för nu går jag på sängen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett ett exempel på barnsex handel, tror jag...

På min andra resa till Thailand träffade jag en engelsk kille, vi snackade en del och det slutade med att vi kom överens om att jag skulle hänga med på hans Visa-run till Burma, via Ranong...

Sagt och gjort, han körde och drack öl samtidigt...

Väl framme i Ranong bestämde jag mej för att jag inte orkade gå till Immigration, bara för att sedan sätta mej i en Longtailbåt i ett riktigt blåsig väder, för mera stämplar i passet i Burma, Andy fick åka ensam (han köpte med sej 3 stora Chang som färdkost)...

 

När jag stod och kollade på det organiserade kaoset vid båtterminalen och tog lite bilder, kom en liten pojke, 7-8 år kanske, fram till mej och pekade bortåt, samt visade med tydliga tecken att han kunde utföra en avsugning...

Jag blev helt paff...

Gav honom 100 Bath och schasade iväg honom...

Vet inte om det var ett erbjudande om en avsugning, hoppas mest att det var ett försök att lura bort en fet farrang-pedofil till nån plats där de kunde råna denne... Men tror nog mest på det första alternativet.

 

Tog väl nåt nästan alkoholfritt att dricka (Heineken) och käkade lite tillsammans med Andys flickvän, som inte heller hade nån lust att åka båt i skitväder.

Efter ett par timmar var Andy tillbaka, han hade nog tagit med sej färdkost från Burma också...

Han körde, vingligt , till Immigration och fick sin förlängning...

När han vinglade tillbaka till sin nya fina pickup, möttes han av mej och flickvännen sin, vi kom överens om att om han ville fortsätta köra, så skulle jag och flickvännen ta en buss eller Taxi istället...

Så första gången jag körde Pickup och i mörker och Vänstertrafik i Thailand, hade jag nog fått i mej 3-4 nästanÖL, men alternativet att låta Andy köra hade nog lett till en allvarlig olycka...

Färden hem gick fint, förutom att den sketfulle Andy krävde att jag skulle köra om varje bil han såg... Det är en längre historia, Andy bad om ursäkt när han kom och hämtade sina bilnycklar nästa dag, jag släppte av dem vid deras hem...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Knasen:

 

Ja nog fan har de tagit betäckning allt, de goda frihetskämparna mot patriarkatet, de frigjorda kvinnorna i världshistoriens första feministiska regering :rolleyes: 

 

Feminister.jpg.88321f09a3039b68274e43702182b374.jpg 

 

 

Haha.Det är för patetiskt.Regeringen tar ställning för kvinnoförtryckare som alla från arabländer är,får inte i hop det riktigt??? 

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...